Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Hvor mange bestevenner har du? venner? bekjente? hvor ofte tilbringer du tid med disse?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 hmmm er litt usikker på hva jeg skal regne som venner. Men for meg er venner dem jeg kan ringe til for å høre om dagen deres, og ikke bare sende melding om vi skal finne på noe. Jeg har da 4 venner, og en mann Vennene mine treffer jeg et par ganger i uka, med de aller fleste. Jeg har bekjente på en tre-fire som jeg treffer og går på kafe med en gang i måneden eller noe slik og som vi som regel fester sammen med. Utenom det er det vel en del til bekjennte som ofte blir invitert på større fester, men som jeg ikke har kontakt med gjevnlig. Tre av vennene mine går jeg på skole med, så tiden jeg tilbringer med dem tok jeg ikke med over. Men siden jeg treffer dem og har kaffi med dem hver dag på skolen har jeg ikke like stort behov for å treffe venner til like stor grad på fritiden, og liker meg ganske godt alene egentlig.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 tja jeg har 2-3 som jeg vil kalle gode venner. og 4-5 bekjente jeg ser dem ikke så ofte siden jeg har ikke det store behovet for og være rundt folk helle tiden. For og si det sånn vi har det gøy når vi er sammen men jeg savner dem ikke når jeg er for meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Tja, vil vel si jeg har tre "bestevenner", dvs nære venner jeg kan snakke med om alt om jeg vil. Dessuten har jeg flere gode venner jeg også kan snakke om ca alt mulig med, men som kanskje ikke er sååå nære og som jeg kanskje treffer mest gjennom andre - altså er de kanskje ikke de jeg først ville ringt om det var noe viktig. Bekjente har jeg MANGE av fordi jeg har studert flere steder i endel år. I perioder har jeg vært mye sammen med dem, når det har vært praktisk, men ikke nå. Jeg treffer heller ikke vennene mine så ofte fordi de bor langt unna. Stort sett er dette ok, men det hender jeg savner dem. Heldigvis er vennskapene i hvert fall sånn at de holder selv om vi sees (og av og til snakkes) sjelden.
Gjest Pax Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Det er litt vanskelig å svare på. Totalt sett har jeg mange venner, men flere av dem bor rundt om kring i Norge, og noen bor andre steder i verden (jeg har reist en del). Akkurat her hvor jeg bor, i Oslo, har jeg tre gode venner, og 5 -6 bekjente, men jeg sitter mye alene. Dels fordi jeg liker det, og dels fordi de jeg kjenner er opptatt med sitt. Noen dager føles det ensomt, andre dager ikke.
Trampe Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Tråden er ryddet i henhold til Kvinneguidens regler Trampe -mod-
Gjest tomat Mina Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Har mange bekjente, mange gode kollegaer, fin kontakt med både nabo og familie! Har 3 stk. veninner som er mine besteveninner og en stk. homofil venn som er min beste venn. Foruten det så har jeg kjæresten min som er så klart både elsker og venn
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Mange bekjente. 4 GODE barndomsvenner 2 gode guttevenner familie en elsker, mulig kjæreste.. gode kollegaer da jeg var yngre hadde jeg drøssevis av venner
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 har ingen bestevenner her jeg bor. Har noen vanlige venner som jeg kanskje ser 3 ganger i måneden? Jeg føler meg litt ensom til tider.
Cata Skrevet 16. juni 2007 #10 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har litt problemer med graderingen av vennskapsforhold. Bestevenner er noe som jeg føler hører barne og ungdomstida til, men gode venner har jeg ganske mange av. Har vel 8-9 stykker som jeg jevnlig har kontakt med, selv om vi ikke bor på samme sted i landet og som jeg regner som gode venner. Har vel ca. samme antall mer "perifere venner", -altså mennesker som jeg betrakter som mer enn bekjente, men ikke har kontakt med på jevnlig basis. Bekjente orker jeg ikke engang prøve å regne etter. Etter å ha jobbet flere steder og flyttet rundt så er det blitt så mange at jeg helt har mistet oversikten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå