Gjest Hungle Skrevet 12. mars 2003 #1 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg lurte på om det er koffein i "vanlig" te som en kjøper i dagligvarehandelen? Kjøpte te i en helsekostbutikk og der stod det merket på at teen var koffeinfri, mens på den "vanlige" teen stod det ingenting. En venninne mente at all te var koffeinfri. Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 12. mars 2003 #2 Del Skrevet 12. mars 2003 Rene urteteer er koffeinfrie, men svart te (og alle de såkalte fruktteene basert på svart te) inneholder koffein. Jeg tror grønn te er koffeinfri, men er litt usikker på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 12. mars 2003 #3 Del Skrevet 12. mars 2003 Ja, jeg mener også at grønn te er koffein-fri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 12. mars 2003 #4 Del Skrevet 12. mars 2003 Grønn te er koffeinfri, svart te er det ikke til vanlig i alle fall (med mindre de står merket som det, da). Men, en annen ting med svart te som er kjekt å vite, er at den inneholder mye FLUOR, som altså beskytter tennene mot karies. I alle fall om du som jeg, ikke bruker sukker i te'en, da..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 12. mars 2003 #5 Del Skrevet 12. mars 2003 Men, en annen ting med svart te som er kjekt å vite, er at den inneholder mye FLUOR, som altså beskytter tennene mot karies. I alle fall om du som jeg, ikke bruker sukker i te'en, da..... :D Og det er fluor i vannet og i tannkremen og i fluortabletter og fluorskylding og munnvann...og ikke minst.. I luften vi puster inn. Ikke for å spore av, men info om fluor: Fluor i store menger er ikke bra. Man får "myke" bein av det. Kroppen tar opp fluor og lagrer det. Kroppen kan mao ikke kvitte seg med fluor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2003 #6 Del Skrevet 12. mars 2003 EGENTLIG er det ikke koffein i te, men derimot tein, som er det stoff som er veldig likt koffein, og for eksempel har mange av de samme virkningene på kroppen (vanndrivende, kan virke oppkvikkende osv...). For enkelhets skyld kalles det ofte for koffein, sånn at folk skal skjønne hva det dreier seg om, men egentlig er det altså tein man snakker om når det gjelder te (med mindre man har te med kunstig tilsatt koffein kanskje???). Som andre her sier er det ganske riktig tein i sort te, mens urtete er naturlig fri for tein. Det produseres også sort te uten tein, og det er denne som ofte er merket med "koffeinfri". Det kan være greit å vite at te i alle fall inneholder langt mindre tein en kaffe inneholder koffein. Derfor hevdes det forte at te er sunnere enn kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #7 Del Skrevet 13. mars 2003 Grønn te innholder faktisk koffein. Her er litt mer facts: http://www.japanesegreenteaonline.com/faq2.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 13. mars 2003 #8 Del Skrevet 13. mars 2003 Hva med instant te? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 15. mars 2003 #9 Del Skrevet 15. mars 2003 For oss som er glade i grønn te vil jeg gjerne anbefale Green Tea & Lemon fra Twinings. Veldig forfriskende og fin til å lage iste av i sommermånedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 15. mars 2003 #10 Del Skrevet 15. mars 2003 Tristessa: Jeg er ikke glad i te, men den er en av de få jeg liker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 15. mars 2003 #11 Del Skrevet 15. mars 2003 Ja, den er deilig den, litt annerledes smak av den og egner seg til nesten alle døgnets tider. Og så skal jo grønn te være så sunt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 15. mars 2003 #12 Del Skrevet 15. mars 2003 Synes det er godt med en liten skje honning i også jeg. Hadde tenkt å kjøpe te da jeg handlet i dag, men jeg glemte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 15. mars 2003 #13 Del Skrevet 15. mars 2003 Skal kose meg med Earl Grey med honning og limebåt nå jeg - honning i te er veldig godt det Starie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 17. mars 2003 #14 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg pleier å kjøpe te i helsekostbutikker, der har de stort utvalg av koffeinfri te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå