Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i vår fullført en bachelorgrad og fikk i går en mail fra Lånekassen om at jeg nå må begynne å nedbetale på lånet. Jeg har søkt en mastergrad til høsten, men vet ikke om jeg kommer inn. Hvis jeg kommer inn vil jeg selvfølgelig søke lån og stipend. Dersom jeg ikke kommer inn, vil jeg bruke et år på å forbedre karakterer og finne meg en jobb. Hvordan går jeg nå fram ift Lånekassen? Bør jeg søke lån og stipend?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det samme brevet siden jeg også har avsluttet bachelor, så det gjøres sikkert automatisk når man har avsluttet en grad. Jeg har kommet inn på Master, så skal søke om lån/stipend videre. Det stod i mitt brev at om man skulle fortsette utdannelsen skulle man se bort ifra brevet.

Gjest Mr. Wallace
Skrevet

Du får vel ikke lån i mer enn maks. 7 år slik ordninga var før. Nå er det maks. 6 år.

Gjest -eline-
Skrevet
Du får vel ikke lån i mer enn maks. 7 år slik ordninga var før. Nå er det maks. 6 år.

Det har vel strengt tatt ikke noe å si i denne saken da ts har tatt en bachelorutdanning, altså tre år. Men det er uansett helt feil: man kan få støtte til 8 år høyere utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...