Gå til innhold

Flytte til Spania

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har tenkt å ta fri fra studier/jobb og flytte til Spania for et års tid, men er veldig usikker på hvor jeg skal bosette meg. Har lest endel i bøker om Spania og ulike byer, men blir ikke så mye klokere av å lese om alle stedene med ulike antall strender/innbyggere/historiske bygninger etc :o

Tenker på sørøst- eller østkysten (øst i Andalusia, i Murcia- eller Valencia-regionen) Vil IKKE bo i norsk koloniene i Alfaz del pi etc (Nordmenn/norske pensionister kan jeg treffe her hjemme :wink: )

Hadde vært kjekt å bo blant spanjolene, lære språket og integrere seg litt, oppleve kulturen, ikke skandinaver/turister.

Er det noen som har vært på sørøst-/østkysten eller kanskje bodd der som kan anbefale noen byer? Noen som vet om byen Valencia er en dyr by/dyrt å bo der?

Er takknemlig for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Åhh, får jeg bli med?

Jeg kunne tenkt meg å flytte på sørkysten jeg, mot grensa til Portugal. Har aldri vært der, men det høres så herlig ut! Landsbyer der de ikke snakker engelsk en gang! *drømme*

Skjønner godt at du vil holde deg unna de norske ghettoene! Jeg drar iallfall ikke til Spania for å snakke norsk og spise brunost!

Hmm, ble ikke så mye fornuftig svar av dette, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...