Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes det er veldig morsomt med stereogrammer, altså sånne rare bilder som skjuler et 3D-bilde. De som ikke vet hva jeg mener, gjør et søk på Google ;) Ellers var det et stereogram som var veldig sentralt i en Seinfeld-episode, der sjefen til Elaine nesten ble gal fordi han ikke klarte å se 3D-bildet.

Det tok ganske lang tid før jeg klarte å få det til, men nå når jeg skjønner teknikken er det kjempeartig! Det er mange flotte bilder som gjemmer seg i kaoset.

Så, klarer du å se hva de forestiller?

Kanskje noen har linker til flotte stereogrammer?

Edit: Jeg la inn en link men den virket ikke

Endret av Meaty
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det er veldig morsomt med stereogrammer, altså sånne rare bilder som skjuler et 3D-bilde. De som ikke vet hva jeg mener, gjør et søk på Google ;) Ellers var det et stereogram som var veldig sentralt i en Seinfeld-episode, der sjefen til Elaine nesten ble gal fordi han ikke klarte å se 3D-bildet.

Det tok ganske lang tid før jeg klarte å få det til, men nå når jeg skjønner teknikken er det kjempeartig! Det er mange flotte bilder som gjemmer seg i kaoset.

Så, klarer du å se hva de forestiller?

Kanskje noen har linker til flotte stereogrammer?

Edit: Jeg la inn en link men den virket ikke

Funker denne ?

Mann til hest med flagg..

Artig med sånne, ja.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tror denne er enkel å "lære seg opp på", det er ikke noen egentlig skjult gjenstand, bare en gradvis forhøyning i midten av bildet..

Skrevet

Å digger sånne! Noen som har fler?

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Hater sånne, jeg får det aldri til. :forvirret:

Gjest Blanca
Skrevet
Hater sånne, jeg får det aldri til. :forvirret:

Ikke jeg heller :forvirret:. Noen tips for hvordan jeg skal få sett bildene? Se på avstand/nærme osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Et tips er å fokusere "forbi" bildet, altså fokusere lenger unna enn skjermen eller bildet.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg tror problemet mitt er at jeg bare har ekstremt dårlig dybdesyn, sannsynligvis som resultat av at jeg hadde veldig dårlig og veldig forskjellig syn på begge øynene i 20 år. Jeg tror jeg har greid å få et sånn bilde til å fungere en eneste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...