Gå til innhold

Ambassadebryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at et bryllup på ambassaden tar ca. 15-20 min. Er det noen som har gjort dette og som kan fortelle meg hvordan det forløper seg? Er bare nysgjerrig og vil vite mest mulig om det jeg har foran meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i Paris. Vi ventet sammen med fire andre par før vi gikk inn. Det var et stort kontor. De hadde pyntet litt med duk og blomster på bordet og det var tre stk av de som jobbet der tilstede. Hun som viet oss og to vitner.

Vi sto ved siden av hverandre mens hun leste opp en a4 side med kloke ord om ekteskapet ;) og så svarte vi ja. etterpå skrev vi under på papiret og fikk med oss to mapper med kopi av talen pluss selve beviset på ekteskapet var inngått.

Helt greit og faktisk litt høytidelig :bryllup:

Det tok ca 20 minutter.

Skrevet

Måtte dere søke lenge i forveien? Kunne dere ha med nærmeste familie under vielsen?

Min forlovede og jeg snakker også om at vi vil gifte oss på en ambassade i utlandet, så da blir jeg jo litt nysgjerrig :)

Gjest lillelou
Skrevet

Det varierer vel fra ambassade til ambassade. Populære steder som Paris, Roma og København blir fort fullbooka, man må være et års tid i forkant ute med bestilling mener jeg.Skal ikke være noe problem å ha med noen få gjester, så vidt jeg vet.

Gjest Gjest
Skrevet
Måtte dere søke lenge i forveien? Kunne dere ha med nærmeste familie under vielsen?

Min forlovede og jeg snakker også om at vi vil gifte oss på en ambassade i utlandet, så da blir jeg jo litt nysgjerrig :)

Fra vi sendte inn papirer, de ringte oss opp og til vi giftet oss tok det knappe to mnd.Men vi giftet oss ikke i høysesongen. Skal dere gifte dere om våren/sommeren så er det greit å være tidlig ute.

Nærmeste familie kan være med. Vi var alene,men de andre som giftet seg den dagen hadde familie med.

Skrevet

Flott! Takk for god informasjon. Det var forresten ikke meninga å kuppe tråden her.

Vi har enda ikke bestemt oss for hvor vi gifter oss, men jeg har nevnt for mannen at jeg ønsker å gjøre det på høsten..så får vi se om han er enig eller ei :)

Skrevet

Ok, takk for info, er ikke Paris vi skal til, men regner med at det er ganske likt opplegg ;)

Om noen har lyst å fortelle mere så feel free ;) eller evt. send meg en PM :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...