Gjest klar til test Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Hadde avbrutt samleie 2 dag av mensen. Teoretisk liten sjanse for graviditet, men jeg vil vite sikkert. Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ta en test?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 20 dager etter samleiet skal du kunne stole greit på testen, 25-30 og det skal være nærmest umulig at den slår ut feil. Men som du selv sier, med mindre du har ekstremt korte sykluser eller svært lang lutealfase så er sjansen minimal, spesielt når dere i tillegg avbrøt.
Gjest loren Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Min viste positiv 11 dager etter befruktning, hadde sex bare den dagen, så vet det med 100%sikkerhet
Malama Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Befruktning kan finne sted inntil 4-5 dager etter samleie, så med den teorien kommer hun altså opp på 15-16 dager etter samleiet. Men 11 dager etter befruktning er jo tidelig for en test å slå ut da, det vanlige er at man tester ca når mensen ikke kommer, noe som for de fleste er ca 2 uker etter eggløsning/befruktning. Det er nok dette som er årsaken til dette med "20 dager etter samleie", som jeg mener å ha lest på clearblue sine sider en gang for en evighet siden også. Men, det beste er vel sånnsett og vente og se om mensen kommer eller ei. Andre dag av mensen er det ekstremt liten sjangs for å bli gravid, avbrutt eller ei, så jeg ville ikke bekymra meg så innmari tror jeg.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Jeg testet positivt 11 dager etter befruktning. Kommer jo litt an på hvor tidlig egget fester seg. Ellers kan det nok lønne seg å vente til man venter mens, det blir fort dyrt å drive å teste for tidlig
LindaL Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 11 dager etter befrukting her og,var helt tilfeldig at jeg testa og egentlig.Bare følte det på meg,det var 3 dager før mensen skulle komme.Kommer vel an på lengeden på syklusen og,jeg har 28 dagers syklus,,og e.l på dag 14(alltid)har man senere eggl,så tester man også senere positivt har jeg lest.
Gjest gravid og stresset Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 blir bare mer og mer forvirret over når eggløsningen finner sted og når man kan teste positivt. tror det kommer ann på kvinnen, både når det skjer og hvor tidlig det vises.... jeg ble gravid når sjansene var utrolig små, og ifølge eggløsnings-loven så hadde jeg ikke sjangs til å bli gravid heller. så mitt råd er sjekk det for sikkerhets skyld... så er du sikker.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Har du en noenlunde normal sykluslengde på rundt 28 dager må du ha en ekstremt lang lutealfase for å bli gravid så tidlig i syklusen. I tillegg ekstremt uflaks om dere har avbrutt i tide (minimum 30 sekunder før utløsning, og 24 timer eller mer siden siste utløsning). Men alt er mulig, er jo faktisk de som blir gravid selv om begge er sterilisert også. Men kan du være lengre på vei enn du tror og at siste “mens” egentlig bare var en svangerskapsblødning?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Bare til opplysning, det finnes dokumentasjon på at befruktning har funnet sted på alle dagene i syklusen så man kan aldri bli helt sikker. Kroppen er ganske kompleks. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Dokumentasjon som eventuelt finnes om befruktning 3 døgn eller mer etter bekreftet eggløsning skulle jeg gjerne ha sett. Samme med levetid på sæd utover 9 dager (har hørt om det, men normen er max 5). Men det stemmer at eggløsning kan komme på ulike tider i menssyklusen, så slik sett kan befruktning skje “når som helst”.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Jeg sitter her nå og er kjemperedd for at jeg er gravid.. jeg har klump i halsen og er skikkelig nedfor. Jeg hadde sex med faren til min sønn (som jeg ikke bor sammen med eller er sammen med) for 10 dager siden. Jeg har den typiske murringen i underlivet som jeg alltid har når jeg er gravid.
Gjest elix Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Hva mener du med som du alltid har? har ikke du 1 sønn fra før eller har du flere? jeg har selv 3 unger og den mens murringen min har lurt meg flere ganger rett før mens, tror nok at det er menssmerter og at det er nok ikke mange dager før"tante rød" kommer bankende på døra :-) Jeg sitter her nå og er kjemperedd for at jeg er gravid.. jeg har klump i halsen og er skikkelig nedfor. Jeg hadde sex med faren til min sønn (som jeg ikke bor sammen med eller er sammen med) for 10 dager siden. Jeg har den typiske murringen i underlivet som jeg alltid har når jeg er gravid. 1
Tora31547 Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Graviditetstest - https://no.iherb.com Endret 19. februar 2021 av Tora31547
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 Tora31547 skrev (26 minutter siden): Noen tester er svært følsomme for HCG, og kan derfor vise positivt selv før fravær av menstruasjonsperioder. Flott, ts har nok lurt på dette i 10 år 👌 Anonymkode: 595d7...959 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 Har du testet enda, TS? Anonymkode: f781b...e98
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Flott, ts har nok lurt på dette i 10 år 👌 Anonymkode: 595d7...959 😂😂😂 Anonymkode: e549e...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå