Gå til innhold

Symaskinen "Lisa"


wondergirl

Anbefalte innlegg

Jeg så en reklame for en symaskin som het Lisa, og som var veldig rimelig. Noen som har erfaring med dette merket? Jeg vil kjøpe meg symaskin, men trenger ikke noe veldig avanserte greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mirella - unplugged

Jeg tror IKKE jeg hadde kjøpt den symaskinen,nei...!!!

Tror heller jeg hadde lagt i noen hundrelapper til ,og gått for et litt mere

kjent merke som f.eks. Brother eller Meister (som husqvarna selger), dette er symaskiner som du får til rundt +/- 2000 kr, og som du neppe vil få noe problem med å få reparert hvis noe skulle skje med dem! Med denne Lisa-maskinen kan du risikere at du ikke får tak i reserve-deler, og da er penga kasta ut av vinduet!

Brother og Meister har symaskiner i flere prisklasser, og selv de billigste har en god del nyttesømmer!

En symaskin vil ha behov for service etter noen år, avhengig av hvor mye du har brukt den, og nettopp derfor er det lurt å kjøpe et merke som du vet har eksistert i noen år, og som mest sansynlig vil fortsette å eksistere fremover! :wink:

Dette var nå MITT gode råd.....hva du velger å gjøre er selvsagt HELT opp til deg... :wink: .........!!!!!!!!!!!!!!! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det ER faktsik folk som kjøper symaskiner enda altså.... Koselig.

Jeg har tenkt litt på dette, om jeg burde ha en symaskin (vel, jeg kan ikke sy da, men jeg kan jo lære?), eller om det bare er bortkastet...

Mamma har en symaskin, og den har sydd mange mil (ja, og den har vært på service også altså) Denne er gammel og god, fra den tiden hun var ung og nygift, av kjent merke og gjør lite tull. Hun syr gardiner for hele slekta. Når vi var små sydde hun noe klær til oss også (ja, når vi ble større også, min kjole til julebakket i 9. sydde mamma til meg, for jeg fant nå rett og slett ikke noe jeg likte på butikken jeg)

Når vi flytta til denne leiligheta var vi heldige, mine foreldre var flyttemannskaper, og mamma sydde gardiner til alle vinduene (5 vinduer pluss et litt mindre på kjøkkenet) i løpet av denne tiden. Men hva når vi en gang i fremtiden forhåpentligvis får et hus da? Skal mamma bo her i ei hel uke og sy gardiner da? (jeg bor altså i en annen del av landet enn min mor og hennes symaskin...) Jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er istand til å sy dem selv....

Huff, dette ble lengt utenfor trådens tema, jeg ble bare positivt overrasket over at folk enda kjøpte symaskiner jeg. Trur også jeg ville satset på et kjent merke ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...