Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Kan man velge i hvilken kirke og by man døper barna sine?
Gjest Violetta Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg tror det kommer an på kirken. Ring og spør da vel!
Gjest baby-E Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 min nevø bor i oslo, men ble døpt i en annen by. Tror du må kontakte den enkelte kirken.
liv Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Som søsteren sier, det er opp til den enkelte kirke om de vil døpe de som ikke hører til sognet.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Kan man også be om å få døpe barnet på et kirkekontor eller i kirken på et "rart tidspunkt", eller MÅ det være under en gudstjeneste? Jeg får hetta av tanken på å skulle stå der framme osv, men vil gjerne døpe barna. Så en enkel "kontordåp" hadde vært perfekt for oss. Så kunne vi ha en liten stille familiefeiring den første helgen etter. Uten sermonier og sånt som jeg og min mann hater.
liv Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Mannen ble døpt etter gudtstjenesten var ferdig. Bare han, faddere og bror og foreldre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå