Elbereth Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Jeg skal bake langpannekake til fotballturnering i helga, og jeg aner ikke hva jeg skal velge. (Regner med at 3/4 av kakene som kommer inn er sjokoladekaker ) Her trengs det inspirasjon! Hva synes du er en fristende langpannekake på fotballturnering? Gjerne med oppskrift...
Titta Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg synes saupkake er kjempegodt, og vet kaken er en stor hit i barneselskapene til en venninne av meg. Så regner med at den er ganske barnevennlig også. Mener at det er der samme som noen andre kaller kulturkake. Har ikke oppskriften her, men er mange på nettet som virker ganske så like den jeg bruker.
Elbereth Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 Takk for tips! Mmm. Har kikket (og siklet) på Det søte liv. Utrolig mye lekkert der Tror jeg ender opp med banankake.
LillePastill Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Jeg lager ofte vaniljekake, det er supergodt! http://matformons.blogspot.com/2006/05/vaniljekake.html
Aurela Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Gulerotkake eller brownies (vet det er sjokolade, men ikke den originale) Gulerotkaken: 6 kopper reven gulrot 4 kopper sukker 3 kopper olje 8 egg 2 ts bakepulver 2 ts salt 2 ts natron (kan byttes ut med bakepulver men husker ikke forholdet om dette skal gjøres, jeg gjorde det sist hvertfall) 2 ts kanel 5 kopper siktet hvetemel 1,5 kopper grovt hakkete mandler 2 ts vaniljesukker Rør sammen i rekkefølgen Stekes i langpanne på 200 grader i 30-35 min Glasur: 200 g fløteost (philadelfia/burko) 200 g melis 6 ss smør 2 ts vaniljesukker Borwnies 475 g meiersmør 9 egg 12 dl sukker 6-6,5 dl hvetemel 9-12 ss kakaopulver 3 ss vaniljesukker evt. 1 kopp fint hakkete mandler Smelt smør - avkjøl Lag eggedosis Bland mel, kakao og vaniljesukker i ny bolle Tilsett melblandingen. Og smør vekselvis i eggedosisen + mandler Stekes i langpanne på 150 grader i 45-60 min, nederst i ovnen Dryss evt. over med melis Vel, begge disser er STORE og da mener jeg høye og stor langepanne så å blande i to porsjoner hadde ikke vørt så dumt. Hjemme hos oss går akkuratt gulrot i mixer bollen, men det hadde ikke gått med en deisliter mer=P Lykke til=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå