Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #1 Del Skrevet 11. mars 2003 jeg har fått hull i tanna!!! er dog 20 år men har aldri hatt det før! og vil ikke ha det! men nå må jeg innse det! jeg har stooor tannlege skrekk! og en utrolig lav smerteterskel! jeg vil ikke borre... hva gjør jeh? hvor lenge kan jeg utsette det? uff jeg kommer meg aldri he igjenn omdette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 11. mars 2003 #2 Del Skrevet 11. mars 2003 Har du sett Maratonmannen? Nei, huff. Glem det. Prøv å tenk på hvor heldig du er som skal bore nå med alt det utstyret de har og bedøvelse og hele pakket. Jeg husker godt fra barneskolen hvordan det var å bore uten bedøvelse. Men, det gikk det og. Det å bore i dag er derimot ingenting til sammenligning. Kanskje den største grunnen til tannlegeskrekken din er at du faktisk aldri har boret? Det blir litt som gamle damer som er redd for svarte menn. De har jo aldri pratet med noen av dem? Lykke til da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2003 #3 Del Skrevet 11. mars 2003 Ok, dette løser seg - selv om det ikke kjennes sånn ut akkurat nå. For det første, jo lenger du utsetter dette, jo verre blir det. Uansett hvor mye du manipulerer deg selv til å tro noe annet - sånn er det. Hør med venner og familie om de vet om noen tannlege de bruker, som de virkelig kan anbefale. Ring og bestill time, si at du har panikk for dette og er redd for smerte. Uansett, så får du bedøvelse. Jeg får bedøvelse for å skrape tannstein, så jeg vet hvordan det er. Ta med deg en walkman med god musikk på, som du spiller kjempehøyt mens det pågår. Ta gjerne med deg en venninne eller en annen du stoler på, som kan dytte deg gjennom døren og heie på deg når du er flink. Og du - jeg vet hvordan du har det. Jeg har vært der at jeg skjønte hvorfor folk lukket munnen og trodde det gikk vekk. Jeg traff min nåværende tannlege, jeg har time om et par uker, jeg gruer meg som en unge, og kan ikke tenke på det. Men jeg vet at jeg kommer til å gå på mine to ben ut derfra denne gangen også. Vi er mange som har det som du, og jeg ønsker deg lykke til. Det går bra, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. mars 2003 #4 Del Skrevet 11. mars 2003 Tannleger er ingenting å frykte.. det eneste jeg er nervøs for hos tannlegen er regningen. Men har heldigvis ikke hatt hull på 17 år, men ille nok å betale for bilder og undersøkelse :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 13. mars 2003 #5 Del Skrevet 13. mars 2003 Har nettopp vært hos tannlegen og borret en tann. Dette kostet meg kr. 850,- Hvis jeg hadde måttet rotfylle hadde dette kostet kr. 3000,-. Så ikke vent for lenge. Hvis du har skikkelig tannlegeskrekk så kan du kontakte tannlegen og få noe beroligende. Og ta bedøvelse så kjenner du ingenting. Lykke til, og fotell oss gjerne hvordan det går. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå