Gjest Gjest_Studenten_* Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Håper noen kan svare på dette! Jeg venter på brev fra privatistkontoret med karakterer på fag jeg har tatt opp dette semesteret. Problemet mitt er at brevet kommer samme uken som det skal sendes inn til samordna opptak, så jeg har få dager på meg til å ordne det, og på toppen av det hele er jeg på ferie i Italia akkurat den uken... Noen kan selvsagt sende det inn for meg, men jeg vil jo ikke sende inn originalen - kan andre få en rett kopi på postkontoret for meg av den også? Kanskje teit spørsmål, men jeg må ha dette rimelig i orden før jeg drar på ferie...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har aldri opplevd å bli spurt om legitimasjon når jeg skaffer rett kopi så jeg troor ikke det er noe problem egentlig. (Har ikke tatt rett kopi på Posten.)
Kate Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Det er ikke noe problem å få andre til ordne kopi for deg, ingen som ber om legitimasjon. En lettvint måte å få ordnet rett kopier på, er å gå til et kommunalt kontor. Kanskje ikke så mange som vet det, men faktisk er det slik at alle kommunale kontorer er "godkjente" til dette formålet. Hver kopi må ha et stempel der enhetens /kontorets navn, adresse og telefon fremgår. I tillegg må kopiene signeres: " Rett kopi bevitnes" + navnet på den som har tatt kopien.
Gjest Opa Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Nav gjør det. da kopierer og stempler du sjøl, de signerer.
lillesky Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Har hørt at det koster 15 kr å få rett kopi på posten? :klø:
Gjest Silmarill Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Du er student! Husker jeg fikk rett kopi av en av kontorsjefene på Blindern en gang i tiden. Det er jo godtatt!
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Du er student! Husker jeg fikk rett kopi av en av kontorsjefene på Blindern en gang i tiden. Det er jo godtatt! Nei, jeg er nemlig ikke student . Har bare tatt opp et fag, og har søkt meg inn på høyskole fra høsten av. Så jeg tror ikke jeg tropper opp på et kontor på Blindern sånn uten videre . Takk for svar alle sammen! Da ser det ut til at det ordner seg fint for meg, og jeg kan slappe av på ferie .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå