Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bor i rekkehus, og skal i helga bygge terrasse. Da jeg var i hagen her forleden og gjorde klar, informerte naboen ( på en hyggelig måte) at hun skulle ha gjester i helga og, og svarte bare at det self var greit. Tenkte etterpå at de kanskje ikke synes det er så greit med hamring og saging midt i et koselig besøk.

Hva ville dere gjort, tatt hensyn til naboen, eller fått terrasen ferdig...? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

TS her: Ja de skulle også bruke terrassen.

Skrevet

Jeg hadde gått til naboen og spurt når de skulle ha besøk. Hvis de f.eks får besøk lørdag kl 16, så hadde jeg avsluttet terrassebyggingen da - og spurt om naboen synes det var ok om jeg bygget litt på søndag.

Gjest Gjest
Skrevet

Ingenting er så deilig som å rakke ned på naboene når de gjør det pent rundt seg. Unn dem den gleden, og bygg i vei hele helgen.

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å ta litt hensyn, men det er jo også forskjell på besøk da. Er det bare noen venner/familie som stikker innom så synes jeg ikke man skal måtte unngå bråk, folk får jo besøk hele tiden. Er det derimot selskap eller noe annet litt mer spesielt ville jeg anstrengt meg litt for å unngå å plage dem.

Gjest Gjest
Skrevet

TS: Forstod det var et planlagt besøk med flere venne (par?) som sikkert skulle grille på terrassen. Tror de skulle begynne i løpet av formiddagen.....

Skrevet

Man skal være forsiktig med bråk i helga, mener jeg. Derfor syns jeg dere godt kan utsette terrassebygginga til neste helg, eller gjøre det på ettermiddagen etter jobb. For øvrig bør man gi nabovarsel når man skal gjøre såpass store og bråkete ting utendørs.

Gjest _Leela_
Skrevet

Kommer det ikke litt ann på været også, hvis det er kaldt og regner så kommer de kanskje ikke til å grille på verandaen.

Tror jeg ville tatt en samtale med naboen jeg, spurt hva planene var og om dere skulle begrense byggingen til et spesielt tidsrom.

Gjest Gjest
Skrevet
Kommer det ikke litt ann på været også, hvis det er kaldt og regner så kommer de kanskje ikke til å grille på verandaen.

Tror jeg ville tatt en samtale med naboen jeg, spurt hva planene var og om dere skulle begrense byggingen til et spesielt tidsrom.

TS her: Det tror jeg blir det beste. Helt greit at vi roer det ned i et bestemt tidsrom. Hele lørdagen blir litt drøyt synes jeg ........

Gjest en mann
Skrevet

Dere kan jo bruke skruer i stedet for å spikre alt. Så har dere spart noen tusen hammerslag, og dessuten fungerer det bedre på sikt. Spikerhodene kommer nemlig opp igjen.

Skrevet

Naboen sa jo det var greit at dere bygger. Så da gjørdere det, hvis naboen allikevel blir plaget av det, klarer de nok å si ifra.

Skrevet
Naboen sa jo det var greit at dere bygger. Så da gjørdere det, hvis naboen allikevel blir plaget av det, klarer de nok å si ifra.

TS: Naboen har ikke sagt noenting om det. Bare inforerte om at de skulle ha terrasse gjester på lørdag........

Gjest Gjest
Skrevet
Dere kan jo bruke skruer i stedet for å spikre alt. Så har dere spart noen tusen hammerslag, og dessuten fungerer det bedre på sikt. Spikerhodene kommer nemlig opp igjen.

Jepp, skrumaskin og rustfrie terrasseskruer er veien å gå. Da slipper man også å måtte banke ned skruene når man skal pusse den for ny behandling.

Gjest Silmarill
Skrevet

Enig med deg. Hadde sagt at vi bygger på verandaen

til gjestene deres kommer og tatt det derfra. :) De skal vel ikke ha gjester hele dagen heller vil jeg tro!

Uansett så er skrumaskin en god ide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...