Gå til innhold

Blomster til pynt

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp
Skrevet

Hadde tenkt å bruke markblomster men ser ikke ut til at det blir slik. Får dermed en budsjett sprekk :tristbla:

Noen som vil hjelpe meg med å beregne budsjett sprekken ved å fortelle hvor mye dere betaler for blomstene? :pls::pls:

Tenkte på ca 15 buketter. Snakket med en blomster butikk og de annslo ca 200 kr pr bukett??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan nok stemme. Vi skal ha fire avlange, lave oppsatser. De koster fra kr 500 og oppover. Så synes 200 per bukett hørtes ganske normalt ut. Evt kan du jo kjøpe billigere blomster hos Mestergrønn å lage bukettene selv. Da får du nok ned kostnaden noe. Men blomster er generelt dyrt i det landet her...

Skrevet

Hvilke type blomster vil dere ha da? Hvilken stil/farger er dere ute etter?

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enkel still, kunne tenke meg pioner. Fargene er i hovedsak hvitt, grønt og litt lyse rosa for at det skal bli en gammeldags, romatisk, men enkel stil.

Tenkt på roser, peoner eller tullipaner kanskje. Ville opprinnelig ha prestekrager, rødkløver ol.

Skrevet

Det koster kr 100,- for 5 pioner på Mester Grønn.

Klipp dem ned og sett i vaser, det kan bli flott og frodig.

Skrevet

Ja, peoner er kjempeflotte, og super til romantsik gammeldags stil. Da trenger du ikke så mange heller, for de gjør mye av seg. Nok med tre pr vase da, hvis vasene ikke er for vide og du har litt grønt innimellom. :)

Gjest Gjest_tone040807_*
Skrevet

vi har kjøpt gjennomsiktige glass.... hatt små mørkeblå stener på bunn, og legger kun selve rosen ( uten stilk) flytende i vannet.... vurderer å ha konditorfarge i vannet slik at det blir blått...men ikke bestemt meg for det ennå da... tror bordekorasjonene inkl vasene blir: 250 kr for 11 stk!!!! Men skal innrømme at rosene er falske.... men ser skikkelig bra ut:)

Skrevet
Det koster kr 100,- for 5 pioner på Mester Grønn.

Klipp dem ned og sett i vaser, det kan bli flott og frodig.

Nok med tre pr vase da, hvis vasene ikke er for vide og du har litt grønt innimellom. :)

Enig med panda og Floja Feliz! Da slipper du unna med 900 kr for blomster til 15 buketter (3 i hver bukett). Grønt kan du jo evt plukke selv... Og du kan låne pene små vaser, hvis ikke hotellet eller hvor du holder har noe. Om ikke alle er like, tror jeg det kan bli fint likevel med stilen du skal ha.

Lykke til:)

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som en god ide å kjøpe fra mester grønn, det eneste du må tenke på hvis du skal bruke pioner, er når du skal gifte deg. Hvis du skal gifte deg den neste måneden er det nok det rimligste, men etter det er det en del dyrere, hvis du får tak i da. Hvis du passer på å kjøpe de noen dager før bryllupet slik at de sprinnger ut blir de dessuten mye finere og en del større slik at du trenger færre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...