Gå til innhold

Katten min er savnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det måtte bare skje..........

Min huseier hvor jeg leier hybelen min skulle passe på katten min når jeg er på ferie. Jeg reiste den 26 mai. Hun skulle også passe hundene mine den første uka. Men den 3 juni når hundene mine ble hentet til videre pass av andre forsvant katten!

Jeg fikk beskjed i dag og jeg kjenner en vond klump i magen!

Jeg er så lei meg og vet ikke råd. Vil ikke la dette ødelegge heller..... Jeg har lagt ut annonse på nett og har mailet avisa for å vite fremgangsmåte for annonse der.......

Jeg mailet hundepasser og spurt om dem kan gå tur med hundene i området å rope på henne. Hun pleier mange ganger å bli med på tur.... Tror du pusen rømte når hun forstod at hundene ikke var der lengre?

Er bare så lei meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klem: Det er såååå utrolig kjipt når pusen forsvinner på den måten. Kan bare forestille meg hvordan det er å få en sånn beskjed når man er på ferie og ikke kan lete en gang. Huff. Men har du mulighet til å få satt opp et vindu der pusen bor? Var han i utgangspunktet inne og kom seg ut?
Gjest Silmarill
Skrevet

Så kjempetrist :tristbla:

Det er ikke umulig at det var derfor pusen din forsvant om den er vant med å være sammen med hundene dine også!

Katter blir fort stresset av sånn når det skjer forandringer.

Hvorfor fikk du beskjeden først i dag om pus forsvant den 3 juni?

Det kan være lurt å la hundepasser gå tur rundt om i område der pusen din mest sansynelig befinner seg. Katten vil jo da kanskje komme fram når den kjenner lukten av hundene.

Er dette en innekatt eller er det en utekatt som er vant med å være ute og kjenner område?

Skrevet

uff så leit :tristbla: . når er det du skal reise hjemover igjen da?

håper pus kommer til rette igjen!!

Skrevet

Du har min sympati.... Håper den dukker opp igjen... :klem:

Skrevet

Æsj, så kjipt! Man blir jo så kjær og knyttet i disse kjæledyra sine. Jeg forstår deg så godt. Føler seg litt nyttesløs når man ikke kan ut å lete. Ikke vite hvor pus er blitt av, det er sårt det.

Håper det ordner seg og at pus dukker opp etterhvert. Kan være smart å prøve annonse i lokalavisen ja. Også kanskje henge opp et bilde av katten på nærbutikken? Ha vindu åpent sånn at katten kan komme inn, om den skulle dukke opp igjen. Med mat og vann tilgjengelig.

Katten min var borte noen netter en tid tilbake. Og jeg lette febrilsk overalt i nabolaget. Det viste seg at den hadde forvillet seg inn i en garasje og blitt innstengt der noen dager. Hadde levd på skumgummi, stakkar. Hun var så tynn og sliten, enda det var snakk om bare et par dager.

Tror forresten teorien din om savnet etter hundene kan være fornuftig forklaring. Både eier og hunder bortevekk, for en forandring for en stakkars hjemmekjær kattepus.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan går det? Har passern funnet katten din? Håper det for pus og din sin skyld :tristbla:

Gjest Gjest_Pusejenta_*
Skrevet

Katten er en utekatt og har tilgang paa apent vindu....

Saa den er vandt til omraadet den er paa..... Men den har aldri vaert borte saa lenge.

Gjest Silmarill
Skrevet
Katten er en utekatt og har tilgang paa apent vindu....

Saa den er vandt til omraadet den er paa..... Men den har aldri vaert borte saa lenge.

Kanskje den leter etter deg?

Når pusen min var borte fant jeg han igjen 200 meter unna der jeg bor! Det er ikke sikkert at den har vandret så langt, men jeg ville ha fått kattepasser/hundepasser til å sette opp noen plakater i nærområdet!

Det kan være at pus er hos noen dyrekjære snille mennesker i nabolaget, der den får kos, mat og vann.

Nå håper man såklart på det beste, men jeg ville også ha tatt kontakt med vegvesenet-vet jo aldri!

Krysser fingrene for at pus kommer hjem igjen :)

Skrevet

Fikk akkurat høre at pusen min er dukket opp igjen :)

Jippi, ble såååå glad!!!!

Skrevet

så flott at den har dukket opp, vi har 2 katter og det hender de er borte noen dager av gangen, men hittil har de alltid dukket opp igjen, og da kommer de inn kattedøren så overlegen så..som om de nettopp er gått ut.. :ler:

Skrevet

åå det var godt å høre!! :) vet hvordan det er å gå og være beskymret for pus! håper ikke det ødela ferien altfor mye da!!

Skrevet

Åå, så bra!! Så flott at det har ordnet seg.

Nå sover du nok godt om natten igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...