Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, etter anbefaling fra fysioterapeut, kjøpt treningsstrikk pga senebetennelse i ei skulder.

Denne strikken har vel uante treningsmuligheter, men har noen tips til meg? Jeg bruker den også til å trene rumpemusklene ved å stå på den og ta knebøy.

Finnes det noen nettsider som viser øvelsene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitt på baken, bena godt ut, legg strikken rundt og trekk tilbake, altså roing.

Huk strikken over døra eller i en krok i taket om du har og trekk rett ned til skulderen, altså nedtrekk.

Huk strikken rundt dørklinka eller annet i den høyden, stå med ryggen til og trekk frem.

Stå på strikken med en fot, den andre litt foran og løft rett opp om strikken er så slapp at du klarer det, eventuelt bare løft opp til høyde ved navelen.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips Frk Johansen

Skrevet (endret)

Her er forslag til trening.

Hvor kjøper man slike strikker?
I en sportsforretning. Endret av Trille
Skrevet

Takk for link Trille

Skrevet

Bare hyggelig, Værjenta!

Jeg har selv brukt strikk med godt resultat for noen år siden, da jeg skulle trene opp nakke- og skuldermuskulatur.

Skrevet
Bare hyggelig, Værjenta!

Jeg har selv brukt strikk med godt resultat for noen år siden, da jeg skulle trene opp nakke- og skuldermuskulatur.

Jeg har også kjempegode resultater av strikken. Jeg er så og si smertefri. Betennelsen ser ut til å være kronisk, men mye takket være trening så klarer jeg fint å være i full jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...