Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter at kjæresten for en og en halv måned siden fortalte at han var i tvil om hva han ville, og derfor ikke ønsket å være sammen med meg mer har vi hatt kontakt per msn. Han har i disse "samtalene" visket vekk all klarheten han tidligere utviste i forhold sin avgjørelse om å gjøre det slutt. Han har aldri ssagt at han vil prøve igjen, men tar stadig opp fine minner, bygger opp en "vi.mot dem"relasjon, kommer med flere komplimenter enn jeg har fått tilsammen de siste månedene.

Så, i forrige uke møttes vi i en sosial sammenheng gjennom en felles venn. Har ikke sett ham siden bruddet, men plustelig var alt tilbake til det gamle. han fulgte etter meg, maste på at jeg skulle bli lenger, fortalte at han hadde masse følelser for meg -og jeg ble med ham hjem. Dette var i forrige uke, og jeg har ikke hørt noe mer fra han.

Ville så inderlig gjerne ha ham tilbake, jeg merker at han ikke vil sette meg fri, samtidig som han ikke ønsker å ta noe valg i forhold til å inngå i en forpliktende relasjon med meg igjen. Har nå slettet han fra msn, og fjernet hamsom facebookvenn. Men vet ikke om det var riktig å gjøre! Hva er vanlig å gjøre etter et brudd? Er det best å kutte kontakten helt? Hva hvis en vil ha personen tilbake? Finnes det håp selv om en er dumpa, og brenner en evt de broene som kanskje er ved å kutte kontakten?

Hvis noen har noen erfaringer setter jeg pris på å få høre. Vil så gjerne ha ham tilbake, men øsnker samtidig å komme meg videre dersom det ikke er noe håp for oss. Kan jo legge til at det ikke var noen problemer i forholdet, vi hadde de fantastisk fint sammen, var bestevenner, elskere og fullstendig på nett. Han begrunnelse for å dumpe meg var kun at han "fikk litt angst" hva nå enn det skal bety :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klem: Etter min erfaring er det best å kutte all kontakt etter et brudd. Ja, det er tøft, men det er det beste for begge parter for å komme seg videre.
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Akkja, nok en dumpetråd.. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
:klem: Etter min erfaring er det best å kutte all kontakt etter et brudd. Ja, det er tøft, men det er det beste for begge parter for å komme seg videre.

Helt enig! Det beste etter brudd er å ikke ha noe som helst kontakt what so ever. Never!

Gjest chichy!
Skrevet

heihei. det virker så enkelt.. kutt han ut, kutt all kontakten.. akk, hadde det bare vært så enkelt..

når jeg leste innlegget ditt ble jeg nesten skremt.. er i akkuratt samme situasjon som deg selv..

okey, her har du min teori som jeg har fått bekreftet av endel mannfolk...

gjør kvinnen det slutt, er det beste virkemiddelet for gutten å ikke kontakte kvinnen.. hun vil da lettere begynne å kjenne etter og tankevirksomheten får fart.. " hvorfor kontakter han meg ikke? har han funnet en ny? hva føler jeg??"

gjør derimot mannen det slutt, er dte beste virkemiddelet å stikke han i siden i ny og ne.. hold kontakt MEN ingen sutring, hold en god og vennlig tone og vis han at du er ei glad jente og indirkte fortell hva han går glipp av.. for dersom mannfolka ikke hører noe fra oss, tror de at kvinnen har gått videre og glemmer lettere..men ikke virk for tilgjengelig i all tid..

dette er tips dersom du ønsker han tilbake.. jeg trodde først at mannfolk var som oss kvinner, men det stemmer overhode ikke..

men mannfolk trenger tid for å komme i en slik kontakt med følelsene sine imotsetning til oss kvinner som allerede har det.. og kommer vi i ulage med de, så kommer vi oss fort i gjenge igjen..

det værste du kan gjøre med mannen er å være kranglete, menn liker ikke sure kvinner som klager og gir de dårlig sammvittighet.. da blir fokuset deres helt feil..

en ting som er sikkert er at når mannfolk har for mye å tenke på så blir det- overload, og de rømmer unna.. de hater å ikke ha kontroll og takler dårlig å få hjelp eller sammarbeide om det..

de trenger tid for seg selv, og det er vår oppgave å gi de det når de behøver det..

forlanger vi for mye av de tar de bare mer avstand.. jeg har prøvd og feilet mye i min tid.. men lærer bare av det!

min eks trengte også tid for å finne ut av ting.. vi er fra to forskjellige land, og begge har et ønske om å bo i sitt hjemmeland til syvende og sist etter all utdannelse og oppdagelsesreiser..

det er vårt største problem.. så forholdet vårt er satt på prøve nå.. hvem skal offre hva! jeg vil bo her, og han der.. så han prøver å finne ut av fremtiden og hva den skal bringe.. han er nå i sitt hjemland for sommeren, og i august skal han flytte et år til et annet land.. så kanskje jeg aldri ser han igjen.. fremtiden vår ser ihvertfall ikke lys ut nå..

jeg får stadig meldinger og han ringer meg.. han gjorde det slutt, men han klarer ikke å gi slipp.. han klarer heller ikke slappe av helt..

det er jo bra tegn for meg! på lørdager er han veldig ivrig for å forhøre seg om hva jeg skal.. (Uten at han vil innrømme det..hehe)

jeg tenker slik, okey.. hvis han bestemmer seg for at det skal bli oss og jeg er klar da.. så hvorfor ikke.. men jeg står heller ikke å venter.. finner jeg en ny drømmemann lar jeg heller ikke den sjansen gå fra meg.. det fins måte på hvor lenge vi skal vente, og på kanskje noe som aldri kan bli heller..

gi han ihvertfall tid og ikke mas.. og kos deg med dine venner og hva livet har å tilby! ikke sitt på ræva og vent.. er dere ment to be, så blir det dere to igjen før eller siden! :)

Gjest chichy!
Skrevet

dessuten forstår jeg ikke hvorfor så mange mener på at man skal kutte ut all kontakt med eksen.. jeg har kontakt med alle mine ekser, fordi jeg bryr meg om de.. de er endel av mitt liv.. de har kommet innpå meg og kan så mye om meg, akkuratt som mine gode venner.. og når man da gjør det slutt, så skal man brått kutte kontakten helt?? man slutter vel aldri å være glad i dem man har vært sammen med.. jeg forstår jo at man kanskje bør det i starten, men når begge to har gått videre med sine liv, og ingen har noen skjulte hensikter eller følelser innblanda ser jeg ingen problem..

man behøver ikke henge sammen, men snakker på msn, mobil og treffer på i ny og ne.. de er en del av mine liv uannsett!

og når folk mener at det er tabu, skjønner jeg godt at andre varmere land mener at vi et overfladiske og et kaldt folkeslag...

se bare på hilsemåten her til lands i forhold til feks østen.. her hever vi hånden og sier hei.. mens der klemmer og kysser de på hverandre og tar mest mulig på hverandre og viser oppriktig hvor glade de er for å se hverandre.. de spør om hvordan det går med dem og deres familie og bryr seg veldig..

sier kanskje litt mer om oss enn om de..

Skrevet

Min erfaring er at det mest smertefrie er å kutte all kontakt i en lang periode, og så kan dere heller ta opp igjen kontakten når begge er kommet over bruddet, hvis dere altså ønsker å fortsette å være venner. Men sånn fram-og-tilbake-surring, det blir det bare forvirring og fortvilelse av...

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Egentlig vil jeg jo ha denne fyren tilbake. Vi har hatt timeslange msnsamtalr med veldig god tone i tidenetter at det ble slutt. Spøkt mye og vært hyggelige mpt hverandre. Jeg mener oppriktg at han har gjort en stor feil, for vi passet så bra sammen på så utrolig mange plan. Men etter at vi møttes og jeg ble med ham hjem, og ble jeg så frustrert over hele greia at jeg slettet han tvert fra både facebook og msn. jeg tenker at hvis han hadde vært interessert hadde han tatt kontakt på en eller annen måte.

Jeg tror nok dere har rett i at det minst smertefulle, i hvertfall over tid, er å kutte kontakten. Men dersom en ønsker persone tilbake er det kanskje ikke det beste. Så da har jeg kanskje brent noen broer nå? Da vi møttes sist sa han at han hadde masse følelser for meg men at han hadde fått angst og hadde følt at det ble for alvorlig. Er det i det hele tatt mulig å finne tilbake til hverandre når den ene føler det sånn?

Skrevet

Ahh, noen menn er så rare, hva er det egentlig han er redd for? Og hva er det som er for alvorlig for ham (Du vil jo bare være kjæresten hans, ikke låse ham ned i en mørk kjeller)? Høres ut som om du har overtatt en av mine ekser...

For din egen del (selv om det er vanskelig) bør du holde avstand nå, selvsagt er han fortsatt glad i deg, det er man jo i noen man har vært sammen med, men samtidig fortjener du en kjæreste som er sikker på hva han føler. Det er opp til ham nå å vise at han virkelig vil ha deg, før du eventuelt velger å involvere deg igjen.

Rasjonelle argumenter som "vi passer jo så godt sammen" osv. vil nok ikke virke på ham. Hold avstand, og kanskje dere en gang møtes når han har blitt mer moden og klar for å binde seg til noen. Men da kan det jo godt hende at du er kommet over ham!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Etter at kjæresten for en og en halv måned siden fortalte at han var i tvil om hva han ville, og derfor ikke ønsket å være sammen med meg mer har vi hatt kontakt per msn. Han har i disse "samtalene" visket vekk all klarheten han tidligere utviste i forhold sin avgjørelse om å gjøre det slutt. Han har aldri ssagt at han vil prøve igjen, men tar stadig opp fine minner, bygger opp en "vi.mot dem"relasjon, kommer med flere komplimenter enn jeg har fått tilsammen de siste månedene.

Så, i forrige uke møttes vi i en sosial sammenheng gjennom en felles venn. Har ikke sett ham siden bruddet, men plustelig var alt tilbake til det gamle. han fulgte etter meg, maste på at jeg skulle bli lenger, fortalte at han hadde masse følelser for meg -og jeg ble med ham hjem. Dette var i forrige uke, og jeg har ikke hørt noe mer fra han.

Ville så inderlig gjerne ha ham tilbake, jeg merker at han ikke vil sette meg fri, samtidig som han ikke ønsker å ta noe valg i forhold til å inngå i en forpliktende relasjon med meg igjen. Har nå slettet han fra msn, og fjernet hamsom facebookvenn. Men vet ikke om det var riktig å gjøre! Hva er vanlig å gjøre etter et brudd? Er det best å kutte kontakten helt? Hva hvis en vil ha personen tilbake? Finnes det håp selv om en er dumpa, og brenner en evt de broene som kanskje er ved å kutte kontakten?

Hvis noen har noen erfaringer setter jeg pris på å få høre. Vil så gjerne ha ham tilbake, men øsnker samtidig å komme meg videre dersom det ikke er noe håp for oss. Kan jo legge til at det ikke var noen problemer i forholdet, vi hadde de fantastisk fint sammen, var bestevenner, elskere og fullstendig på nett. Han begrunnelse for å dumpe meg var kun at han "fikk litt angst" hva nå enn det skal bety :(

Kanskje han bare ville ha en bekreftelse på at du også fortsatt har følelser for han!

Merkelig at han ikke har tatt kontakt, men du kan jo gjøre det du vel!

Han hadde helt sikkert mere følelser for deg enn det han trodde at han hadde slik du beskriver det, så enten venter du på at han tar kontakt, eller så gjør du det! :)

Du merker fort om han blir glad for å snakke med deg eller ikke!

Endret av Silmarill
Gjest Gjest_Gjest1_*
Skrevet

Whoops! Nesten samme greia her det..

Hadde bare vært sammen 1 mnd. så gjorde hun det slutt. Hun mente at vi plutselig ikke passa sammen lengre.

Hun var en sånn jente som ikke klarte å snakke om "alvorlige" ting. Og det ble jeg frustrert over! Sa det til henne gang på gang, men det hjalp ikke. Hun var ute på by'n i forrige helg og jeg hentet henne når hun skulle hjem. Vi la oss og begynte og prate. Jeg sa at vi måtte gjøre noe, finne en løsning. For det sleit på meg at jeg ikke kunne snakke med henne om ting.

Det var da det begynte, at hun mente vi ikke passa sammen lengre. Kom med sånne ting om at hun ikke var ferdig med livet, ut på by'n og sånne ting. (Og alt dette hadde vi jo snakket om før vi i det hele tatt hadde møttes for første gang)

Jeg har vel ikke nektet hun noen av delene. En må jo ha sitt eget liv ved siden av kjæresten!

Så da bestemte hun seg for å gjøre det slutt! Jeg fikk sjokk og prøvde å "prate" hun tilbake. Men neida, hun var helt kald! Og så dro hun...

Jeg ble jo veldig lei meg og sånt, så jeg prøvde å få kontakt med hun dagen etterpå. Vi snakka i tlf, men fortsatt virka det som om hun ikke brydde seg. Jeg ble bare mer lei meg og sint samtidig. Sa vel kanskje litt "dumme" ting da :forvirret: Da kommer hun med at det blir hvertfall ikke noe mer hvis jeg skal si sånne ting.

Det endte med at jeg sletta henne fra facebook, nettby og msn.

Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Hun tar jo ikke kontakt.. :forvirret:

Gjest Gjest_gompen_*
Skrevet

..."og ble jeg så frustrert over hele greia at jeg slettet han tvert fra både facebook og msn. jeg tenker at hvis han hadde vært interessert hadde han tatt kontakt på en eller annen måte"...

..."Det endte med at jeg sletta henne fra facebook, nettby og msn.

Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Hun tar jo ikke kontakt"...

HVis noen plutselig hadde sletta meg, uten å oppgi noen grunn, så ville jeg antatt at personen var skikkelig sur på meg. Da ville jeg ikke ha kontaktet han/hun.

Skrevet

Etter å ha beholdt kontakten med X etter brudd, ser jeg i ettertid at jeg bare gjorde prosessen med å komme over vedkommende mye værre for meg selv, og det tar mye lengre tid når man fortsatt har kontakt enn om man ikke treffes.

Gjest Gjest_Gjest1_*
Skrevet
..."og ble jeg så frustrert over hele greia at jeg slettet han tvert fra både facebook og msn. jeg tenker at hvis han hadde vært interessert hadde han tatt kontakt på en eller annen måte"...

..."Det endte med at jeg sletta henne fra facebook, nettby og msn.

Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Hun tar jo ikke kontakt"...

HVis noen plutselig hadde sletta meg, uten å oppgi noen grunn, så ville jeg antatt at personen var skikkelig sur på meg. Da ville jeg ikke ha kontaktet han/hun.

Så hvis du hadde angret på at du hadde dumpet han/hun, så hadde du latt være å tatt kontakt fordi han/hun hadde slettet deg?

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner at det å beholde kontakt etter et brudd kan være med på å forlenge prosessen med å komme over eksen. Det føles så bra der og da, fordi det er med på å bøte på et savn, men til syvende og sist kan det gjøre ting verre. Imidlertid er jo problemet mitt at jeg virkelig ønsker å få ham tilbake. Jeg tror genuint han har gjort en feil.. :(

Hvis det nå er slik at han virkelig ikke ønsker å ha meg i livet sitt (noe jeg faktisk tviler på) ser jeg at det beste er å kutte ut all kontakt. Men dersom han er usiker og det likevel er håp for oss er det kanskje dumt å droppe kontakt?! Noe jeg jo nå har bidratt veldig sterkt til.. Huff.. Sliter litt om dagen. Det hadde vært utrolig mye enklere om en visste hva en hadde hatt å forholde seg til. Når signaler blir så uklare er det så utrolig vanskelig å vite..vondt å forholde seg til, og stjeler enormt mye tankekraft.

Er det forresten veldig uvanlig å finne tilbake til hverandrre etter et brudd? Hender det at folk angrer, sånn ordentlig?

Gjest Gjest_Gjest1_*
Skrevet
Skjønner at det å beholde kontakt etter et brudd kan være med på å forlenge prosessen med å komme over eksen. Det føles så bra der og da, fordi det er med på å bøte på et savn, men til syvende og sist kan det gjøre ting verre. Imidlertid er jo problemet mitt at jeg virkelig ønsker å få ham tilbake. Jeg tror genuint han har gjort en feil.. :(

Hvis det nå er slik at han virkelig ikke ønsker å ha meg i livet sitt (noe jeg faktisk tviler på) ser jeg at det beste er å kutte ut all kontakt. Men dersom han er usiker og det likevel er håp for oss er det kanskje dumt å droppe kontakt?! Noe jeg jo nå har bidratt veldig sterkt til.. Huff.. Sliter litt om dagen. Det hadde vært utrolig mye enklere om en visste hva en hadde hatt å forholde seg til. Når signaler blir så uklare er det så utrolig vanskelig å vite..vondt å forholde seg til, og stjeler enormt mye tankekraft.

Er det forresten veldig uvanlig å finne tilbake til hverandrre etter et brudd? Hender det at folk angrer, sånn ordentlig?

Vet akkurat åssen du føler det. Som jeg skrev i posten min ovenfor her, så sletta jeg hun fra alt.. Er redd jeg har driti meg ut på det... :forvirret: Men gjorde det pga. at hun virket likegyldig, så jeg ble litt lei-meg-sint...

Så hva skal jeg gjøre? Aner ikke.. :forvirra:

Gjest Gjest
Skrevet

Livet er for kort til å kaste det vekk på mennesker som ikke vil ha deg i livet sitt!

Kvitte seg med dem er det rette. Nekter å la meg såre- rett og slett..

Gjest Gjest_Gjest1_*
Skrevet
Livet er for kort til å kaste det vekk på mennesker som ikke vil ha deg i livet sitt!

På en måte sant, men er det virkelig så lett? Tror jeg ikke...

Gjest Gjest
Skrevet

Vil ha dej i mørket hos mej!

Tiden den stannar ner vi rør vi ver annan!

Bla bla bla bla!

Gjest Gjest
Skrevet

men hvem har sagt at vedkommende ikke ønsker å ha hun/han i livet sitt? man ser vel verdien av menneske når man nettopp holder kontakt, begge veier.. kanskje man har vanskeligheter for å passe i sammen, eller d kan være mange grunner som gjør folk usikkre eller at de bryter ut av et kjæreste forhold.. skal vi da dømme dem? er vel bare rettferdig gjort, enn å gå bak ryggen på den andre!

det er ikke dermed sagt at man forkaster vedkommende..

man har alle type forhold; venniner, kompiser, bestevenner, familie, kjæreste, bekjente osv..

det jeg skal frem til, skal man brått avbryte kontakten med noen som har vært en viktig del av livet sitt med, og som kjenner en ut og inn??.. d kan være tilfelle dersom den ene parten som brøt ut ikke viser noen interesse for å holde kontakt. da vil jeg påstå å si at at de ikke ønsker å ha vedkommende i sitt liv.. da kan man man bare drite og dra!!

jeg er venner med alle mine ekser.. de er endel av min fortid og kjenner meg like godt som mine bestevenninder.. ja han ene vil jeg til og med si er fortsatt min bestevenn, siden jeg er utrolig glad i han fortsatt- med kun vennefølelser..

folk som kommer dypt i mitt liv, nekter jeg å gi slipp på.. fordi jeg har så få men utrolig nære venner! de setter jeg pris på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...