Bønna Skrevet 18. juni 2007 #21 Skrevet 18. juni 2007 Så selv om det er større prosentvis andel av innvandrere som begår slike handlinger, er det fremdeles riktig at de fleste av slike familietragedier begås av nordmenn, slik gjest skriver. Ja, men det er irrelevant tall som først og fremst tjener til å tåkelegge de faktiske forskjellene. Påstanden insinuerer faktisk at slike familietragedier er vanligere blant nordmenn når det motsatte er tilfelle. En annen ting, som i nærmere fremtid kommer til å bli et betydelig statistisk problem, er offisielle myndigheters definisjon av innvandrere. Særlig SSB har vært ram, med å plassere i gruppen for nordmenn, mennesker som folk flest oppfatter som innvandrere.
Gjest Elastica Skrevet 18. juni 2007 #22 Skrevet 18. juni 2007 Ja, men det er irrelevant tall som først og fremst tjener til å tåkelegge de faktiske forskjellene. Påstanden insinuerer faktisk at slike familietragedier er vanligere blant nordmenn når det motsatte er tilfelle. Nei, det gjør den da slett ikke. Den rettet opp den feilaktige påstanden om at de fleste slike familietragedier blir begått av innvandrere.
Gjest bada Skrevet 18. juni 2007 #23 Skrevet 18. juni 2007 Nei, det gjør den da slett ikke. Den rettet opp den feilaktige påstanden om at de fleste slike familietragedier blir begått av innvandrere. Det er riktig at det er flest nordmenn som begår slike handlinger. Siden det gudskjelov skjer såpass sjelden, tror jeg ikke det er mulig å få signifikante statistiske resultater om sier noe om hvorvidt det er mer hyppig forekommende blant innvandrere enn blant etnisk norske. Er det dessuten så veldig interessant? Sannheten er at majoriteten av mennesker - det være seg nordmenn eller innvandrere - ikke er i stand til å gjøre noe sånt.
Bønna Skrevet 18. juni 2007 #24 Skrevet 18. juni 2007 Nei, det gjør den da slett ikke. Den rettet opp den feilaktige påstanden om at de fleste slike familietragedier blir begått av innvandrere. Det du kaller en korrekt påstand insinuerer noe som ikke er sant, at familietragedier er vanligere blant nordmenn. Det du kaller en feilaktig påstand insinuerer noe som er sant, at familietragedier er vanligere blant innvandrerne.
Gjest bada Skrevet 18. juni 2007 #25 Skrevet 18. juni 2007 Det du kaller en korrekt påstand insinuerer noe som ikke er sant, at familietragedier er vanligere blant nordmenn. Det du kaller en feilaktig påstand insinuerer noe som er sant, at familietragedier er vanligere blant innvandrerne. Kan du vise til kilder for at det er vanligere blant innvandrere? Jeg tviler nemlig på at det er mulig å få signifikante statistiske resultater med et så lite datagrunnlag. Dessuten: Som jeg skrev tidligere er det særdeles uvanlig, både blant innvandrere og nordmenn. Er du ikke enig i det?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #26 Skrevet 18. juni 2007 Kan du vise til kilder for at det er vanligere blant innvandrere? Elastica kommer selv med kildehenvisning i denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=4614299
Gjest bada Skrevet 18. juni 2007 #27 Skrevet 18. juni 2007 Elastica kommer selv med kildehenvisning i denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=4614299 Jeg så ikke noe om familiedrap der?
Gjest Elastica Skrevet 18. juni 2007 #28 Skrevet 18. juni 2007 Jeg så ikke noe om familiedrap der? Det eneste jeg fant av offentlig drapsstatistikk knyttet til innvandrere fra kriminalstatistikken, var denne. Jeg regner da med at "voldsforbrytelser" var kategorien som slike tragedier faller inn under. Det er altså ikke bragt inn relevant statistikk om akkurat slike hendelser i diskusjonen så langt. Jeg så meg bare nødt til å tilbakevise det som synes å være en litt for rask konklusjon om at "de fleste slike drap blir begått av innvandrere". Dette stemmer ikke. De fleste voldsforbrytelser i Norge blir fremdeles begått av nordmenn. Derimot er det høyere andel av voldskriminelle blant innvandrere enn blant nordmenn. Årsaken til dette kan blant annet være noe av det Paradokset skriver litt lenger opp. Det er mange fordommer ute og går, og en av de er tydeligvis at det er innvandrere som begår de voldskriminelle handlingene i samfunnet.
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. juni 2007 #29 Skrevet 19. juni 2007 Jeg ble ikke overrasket nå heller jeg, at det var en invandrer som sto bak dette?! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141697
Gjest bada Skrevet 19. juni 2007 #30 Skrevet 19. juni 2007 Jeg ble ikke overrasket nå heller jeg, at det var en invandrer som sto bak dette?! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141697 Jeg har egentlig ikke for vane å kommentere idiotinnlegg fra gjester, men jeg får gjøre et unntak: Hva mener du med dette innlegget? Å si at innvandrere er onde? Er det forresten bare de som begår kriminelle handlinger i dette landet?
Gjest bada Skrevet 19. juni 2007 #31 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Og dette er begått av en nordmann. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141667 Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro om kollegene mine! Endret 19. juni 2007 av bada
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. juni 2007 #32 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har egentlig ikke for vane å kommentere idiotinnlegg fra gjester, men jeg får gjøre et unntak: Hva mener du med dette innlegget? Å si at innvandrere er onde? Er det forresten bare de som begår kriminelle handlinger i dette landet? Ni ikke bare, men de fleste kriminelle handlinger som skjer her i landet er begått av invandrere. Fordi det startet med et inlegg fra en annen der jeg sa meg enig! Hun ble pepret over at hun ikke ble overrasket at det var en invandrer! Mange sure kommentarer og endel fornuftige dukket opp. Dette inlegget (...............................) Mennesker fra alle land kan være klin sprø, men jeg ble så lite overrasket over at dette var en familie fra Iran. Derfor så skrev jeg det jeg skrev nå, for nok engan er et drap skjedd og en invandrer står bak! Jeg sier bare at jeg ikke er overrasket at det nok engang er en invandrer.
Gjest Elastica Skrevet 19. juni 2007 #33 Skrevet 19. juni 2007 Ni ikke bare, men de fleste kriminelle handlinger som skjer her i landet er begått av invandrere. Feil. Les statistikken en gang til. Du må virkelig ha det inn med te-skje.
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. juni 2007 #34 Skrevet 19. juni 2007 Feil. Les statistikken en gang til. Du må virkelig ha det inn med te-skje. Slutt å si tull, det er jo invandrere som står bak den meste kriminaliteten her i Norge. Familiedrap, narkotikasalg, æresdrap, voldtekter, illegalt salg av vanlig røyk osv. mafiavirksomhet. Det neste drapet eller en annen kriminell handling vi hører om, vedder jeg for at ikke er begått av en etnisk norsk
Gjest Elastica Skrevet 19. juni 2007 #35 Skrevet 19. juni 2007 Slutt å si tull, det er jo invandrere som står bak den meste kriminaliteten her i Norge. Familiedrap, narkotikasalg, æresdrap, voldtekter, illegalt salg av vanlig røyk osv. mafiavirksomhet. Det neste drapet eller en annen kriminell handling vi hører om, vedder jeg for at ikke er begått av en etnisk norsk Gidder ikke gjenta meg selv, selv om det åpenbart er nødvendig. Og du avslører virkelig inngående kjennskap til statistikk dersom du hevder at om neste kriminelle handling som blir begått er av en innvandrer så betyr det at de fleste kriminelle handlinger begås av innvandrere.
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. juni 2007 #36 Skrevet 19. juni 2007 Gidder ikke gjenta meg selv, selv om det åpenbart er nødvendig. Og du avslører virkelig inngående kjennskap til statistikk dersom du hevder at om neste kriminelle handling som blir begått er av en innvandrer så betyr det at de fleste kriminelle handlinger begås av innvandrere. de fleste kriminelle er invandrere og begås av invandrere. Det er riktig!GRATULERER for at du forsto.
Gjest Elastica Skrevet 19. juni 2007 #37 Skrevet 19. juni 2007 de fleste kriminelle er invandrere og begås av invandrere. Det er riktig!GRATULERER for at du forsto. Jeg skjønte ærlig talt ikke hva du mente med denne. Men jeg har forstått en ting; og det er at du ikke kan lese statistikk. Det er fremdeles slik at hovedtyngden av de kriminelle handlinger som blir begått i Norge er det etniske nordmenn som står bak. Dette må tydeligvis klippes ut i papp for deg. Takk for laget.
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. juni 2007 #38 Skrevet 19. juni 2007 Jeg skjønte ærlig talt ikke hva du mente med denne. Men jeg har forstått en ting; og det er at du ikke kan lese statistikk. Det er fremdeles slik at hovedtyngden av de kriminelle handlinger som blir begått i Norge er det etniske nordmenn som står bak. Dette må tydeligvis klippes ut i papp for deg. Takk for laget. Jeg jhar obbet med statistikk og kan les dette. Se på statistikken din engang til selv og prøv å forstå den da. Det èr ikke etniske som står for den meste kriminaliteten i Norge, det er våre nye landsmenn som står for dette sett i betraktning av antall invandrer. Er enig med Bønna og det han har skrevet av tidligere inlegg
Gjest olivia-nalen Skrevet 19. juni 2007 #39 Skrevet 19. juni 2007 de fleste kriminelle er invandrere og begås av invandrere. Det er riktig!GRATULERER for at du forsto. Her stod det ikke bra til, verken med logikken, rettskrivningen og formuleringen.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #40 Skrevet 19. juni 2007 Jeg ble ikke overrasket nå heller jeg, at det var en invandrer som sto bak dette?! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141697 Enig med Kim dette var ikke overraskende at det stod en innvandrer bak drapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå