Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Jeg jhar obbet med statistikk og kan les dette. Se på statistikken din engang til selv og prøv å forstå den da.

Det èr ikke etniske som står for den meste kriminaliteten i Norge, det er våre nye landsmenn som står for dette sett i betraktning av antall invandrer.

Mulig du har jobbet med statistikk, men det er kanskje en idé å friske opp rettskrivingen.

Hvis du mener at det er forholdsmessig flere kriminelle innvandrere enn etniske nordmenn, setter jeg pris på at du skriver det, og ikke at de fleste kriminelle handlinger begås av innvandrere, slik du har hevdet uavbrutt den siste timen.

Jeg har aldri nektet for det første, jeg har til og med kommentert det allerede i et innlegg over.

Endret av Elastica
Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet
Her stod det ikke bra til, verken med logikken, rettskrivningen og formuleringen.

Ehm... hvis du først skal kommentere skrivefeil og formuleringsevne...

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
Her stod det ikke bra til, verken med logikken, rettskrivningen og formuleringen.

Jeg har dysleksi og sliter med å se bokstavene riktig. Jeg er født sånn og har slitt med dette lenge.Dette trenger du ikke å kommentere da dette ikke er noe jeg kan noe for. :tristbla:

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
Mulig du har jobbet med statistikk, men det er kanskje en idé å friske opp rettskrivingen.

Hvis du mener at det er forholdsmessig flere kriminelle innvandrere enn etniske nordmenn, setter jeg pris på at du skriver det, og ikke at de fleste kriminelle handlinger begås av innvandrere, slik du har hevdet uavbrutt den siste timen.

Jeg har aldri nektet for det første, jeg har til og med kommentert det allerede i et innlegg over.

Ok takk for samtalen.

Gjest Elastica
Skrevet
Ok takk for samtalen.

Beklager kommentaren om skrivingen din. Dette var selvsagt ikke nødvendig, og hadde ikke noe med temaet å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Hihi!

Hva var gøy med at en kanskje ble trist egentlig? :cry:

Skrevet
Dette skjedde i Sverige, men i norden. Lurer på om denne mannen som skjøt var svensk eller en invandrer?Det gjenstår å se! Om det er invandrer så blir jeg ikke overrasket.

http://www.abcnyheter.no/node/47878

Hvorfor kaller du deg plutselig PODD nå, når du kalte deg Kim før? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
To saker jeg husker godt er familiefaren som drepte seg selv og hele familien sin i Stavanger/Sandnes for en tid tilbake og moren som drepte seg selv og begge barna på Byåsen nylig. Det er 5 familierelaterte drap begått av etnisk norske bare i de to sakene.

Det som er litt merkelig i slike saker er at som regel, hvis det er familiefaren/mora som står bak, dreper h*n seg selv etterpå.

I en tilsvarende ikke-vestlig-opprinnelse sak ville mest sannsynligvis familieoverhodet være i live etterpå.

En etnisk norsk person klarer ikke å leve med ugjerningen, en av ikke-vestlig-opprinnelse vil som regel klare det. Ikke at det ene er noe bedre enn det andre, men en viktig forskjell..

Gjest Gjest
Skrevet
Dette skjedde i Sverige, men i norden. Lurer på om denne mannen som skjøt var svensk eller en invandrer?Det gjenstår å se! Om det er invandrer så blir jeg ikke overrasket.

http://www.abcnyheter.no/node/47878

Det som er så artig med svenske medier, er at de er mye flinkere enn norske medier til å dekke over etnisiteten til de som begår diverse handlinger. Noen ganger skriver de, som her, bare "mann", eller så flesker de til og skriver "svenske". Det er sjelden de skriver om gjerningsmannen er etnisk iraker, somalier, eller marokkaner..

Tåkelegging satt i system.

Tviler ikke på at det fins krefter både i media, og styre og stell, som klør i fingrene etter å innføre den svenske modellen også her i landet. De håper vel at problemene slutter av seg selv, hvis de slutter å skrive om det.

..eller at det fører til mindre rasisme å skyve ting under teppet ?

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Siden denne tråden stoppet har det vært endel grusomme handlinger som da som oftest har vært utført av mørkhudede mennesker, såkalte ikke etniske nordmenn!

Kan nevne i fleng men velger denne saken som skjedde i dag morges!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171519

Sier som jeg stadig gjenntok i denne tråden "hvorfor blir jeg ikke overrasket av å høre at en mørkhudet står bak denne ugjerningen?"

Ikke lukk øynene for dette! De fleste av våre nye landsmenn står bak det meste av kriminaliteten som skjer her til lands!NÅ må noe gjøres! Mørkhudede stikker ned, torturerer eller hogger hue av mennesker over en lav sko! Send dem til helvete i fengsel i deres eget hjemland!De har ingenting her til lands å gjøre.

:kjefte:

Gjest Gjest_Ingeling_*
Skrevet

Fengslene i Norge er fyllt opp av kriminelle med ikke vestlig bakgrunn! Hvorfor kan vi ikke la disse storkriminelle gjengangerne sone i sitt eget hjemland?

Hva tjener vi på å ha disse kriminelle folkene her?

INGENTING!

Vi taper på det! Vi bruker skattepengene våres på disse drittsekkene og de opptar fengselsplasser!

SEND DEM VEKK OG UT AV NORGE :kjefte:

Skrevet

Herregud, globaliseringen er kommet for å bli - så kan man velge å ta det innover seg, eller man kan skrike opp om å sende folk ut av landet fordi de har en annen farge på huden.

Gjest Gjest_Ingeling_*
Skrevet
Herregud, globaliseringen er kommet for å bli - så kan man velge å ta det innover seg, eller man kan skrike opp om å sende folk ut av landet fordi de har en annen farge på huden.

Om det var meg du siktet til wondergirl så skrev jeg gjengangere av de kriminelle!

De som tilstadighet driver med kriminell handling og som blir putta inn i hytt og pine til stadighet!

De som kommer ut av fengsel og som begår en ny kriminell handling gang på gang!

Da mener jeg også svensker, dansker, finner, polakker og IKKE bare de som er mørkhudet!

FÅ DEM VEKK!

Skrevet
FÅ DEM VEKK!

Så lenge de ikke er norske stasborgere og man kan returnere dem så blir de jo sendt hjem.

Skrevet
Så lenge de ikke er norske stasborgere og man kan returnere dem så blir de jo sendt hjem.

Det skulle ha vært en lov som sier at om de har fått norsk statsborgerskap og begår en kriminell handling innen eks 5 år så må de ut av landet!

Det finns dem som spekulerer i dette og venter med å begå kriminalitet til de har fått norsk atatsborgerskap for om dem da blir tatt må dem sone i det norske fengselshotellet!

Gjest Frk Åberg
Skrevet
De fleste av våre nye landsmenn står bak det meste av kriminaliteten som skjer her til lands!NÅ må noe gjøres! Mørkhudede stikker ned, torturerer eller hogger hue av mennesker over en lav sko! Send dem til helvete i fengsel i deres eget hjemland!De har ingenting her til lands å gjøre.

:kjefte:

Jeg håper dette bare var dårlig formulert. Mener du virkelig å si at de fleste av våre nye landsmenn står bak det meste av kriminaliteten i Norge? Hvis du virkelig mener det, så skjønner jeg ikke at du forventer at noen skal kunne ta deg seriøst. Hvis du derimot mener at det prosentvis fins flere kriminelle blant innvandrere, så blir det noe helt annet.

Skrevet
Det skulle ha vært en lov som sier at om de har fått norsk statsborgerskap og begår en kriminell handling innen eks 5 år så må de ut av landet!

Det finns dem som spekulerer i dette og venter med å begå kriminalitet til de har fått norsk atatsborgerskap for om dem da blir tatt må dem sone i det norske fengselshotellet!

Javel?

Da hadde det vel vært mer nærliggende å utvide perioden før man får statsborgerskap med fem år.

Forøvrig er dette noe man kan jobbe politisk for å få til.

Skrevet
Javel?

Da hadde det vel vært mer nærliggende å utvide perioden før man får statsborgerskap med fem år.

Forøvrig er dette noe man kan jobbe politisk for å få til.

Ja,eller å utvide perioden før statsborgerskapet blir fastslått :-)

Dagens innvandringspolitikk er etter min vurdering ikke bærekraftig, og jeg frykter at de tilhørende problemene kommer til å bli stadig større for hvert år som går.

Jeg mener derfor at hele grunnlaget for innvandringspolitikken må gjennomdrøftes på nytt, formulere et nytt fundament for tenkningen omkring disse problemstillingene.

Invandring er vår tids største etiske dilemmaer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...