Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha gradering i morgen, men jeg har et problem. På mandag fikk jeg en god strekk i låret (føltes hvertfall sånn) da jeg spilte fotball, og jeg har fortsatt ganske vondt i låret. Det jeg lurer på da er hva kan jeg gjøre for at jeg holder ut i morra? Kan jeg smøre på Zon? Ta noen paracept/Ibux? Jeg vil virkelig gjennomføre hele graderinga. Tar gledelig i mot hva som helst av svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må varme opp grundig - gå en lang tur tidlig på dagen og masser forsiktig. Like før graderingen må du varme opp veldig forsiktig, og øke på gradvis. Ikke belast låret mens du varmer opp, men beveg deg så rolig du kan slik at du etterhvert kan belaste litt.

Under selve graderingen greier du det - da er du så full av endorfiner at du gir blaffen i smerten. Regn med å ha vondt i morgen ;)

Sikkert lurt med et varmt bad og å massere forsiktig med tigerbalsam eller sterkere ikveld.

Lykke til imorgen, da! Hva trener du, og hvilken grad skal du opp til?

PS: Jeg er ikke "fagfolk", dette er bare egen erfaring.

Skrevet

Jaggu, tror jeg fikk alt jeg trengte der! Skal opp til P3 i Krav Maga på frontline. 3 og en halv time med gradering, gruer meg :s

Skrevet

Der ser man, fotball er farligere enn kampsport. (Men innebandy er enda verre.)

Gjest Gjest
Skrevet
Der ser man, fotball er farligere enn kampsport. (Men innebandy er enda verre.)

Veldig sant. Jeg trener karate, og i den klubben jeg har trent de siste to årene har det faktisk bare oppstått skader når vi har spilt fotball som oppvarming. Har alltid irritert meg over at reiseforsikringer som liksom skal gjelde uansett hvor du befinner deg utenfor ditt eget hjem ikke gjelder for quote: "basehopp, boksing, bryting, judo, karate eller andre kamp- og selvforsvarssporter". Mens hvis du skal på norway cup for eksempel - da gjelder forsikringen ja. I fjor kom min fetter hjem med knust albu, og i forfjor var det min kusine som kom hjem på krykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...