Gjest Alou Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har en liten sperre for å bli med "fremmede" alene hjem for sex, eller ha med en kar hjem alene. Jeg har aldri, og tror jeg aldri kommer til å klare å stole så mye på en fyr jeg så vidt har snakket med. Men jeg vet jo at en del blir med fremmede hjem for sex. Er ikke det litt naivt? Hva synes dere? Har dere noen gang gjort det?
Gjest Gjest_Astri_* Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har blitt med gutter (i studietiden) og menn (i studietiden og etter den tiden) med hjem fra byen og fest, ja. Som oftest har det ikke vært meningen med noe annet enn klining og det å prate med en spennende fyr (kaster jo ikke tiden min bort på sløve, kjedelige og uinteressante menn). Men en sjelden gang har det hendt at det bare ble ONS. I de tilfellene det ble det var jeg ikke så nøye på utvelgelsen da bel kravene færre. I slike perioder var jeg ikke ute etter romantikk og forhold. :kaffe: ONS var ikke naivt - men det å være "luremus" var kanskje litt naivt: da ble menn bare ertet opp til å tro at det ble noe på dem men det ble det aldri. Hvertfall ikke sex, de fikk bare en sjel. Men det var ikke det de ville ha. Den dag i dag (er 36) kan det fint skje at jeg treffer en mann på seminar/kurs og det kan bli ONS, slikt planlegger en ikke på forhånd, det skjer hvis gnistrende kjemi oppstår. Det kan skje på byen også, men jeg har aldri bommet på mennesker hittil så det går alltid bra. Jeg treffer bare kjernekarer og bra menn, så ingen fare. Synd for alle de jentene som ikke har så god dømmekraft.
Gjest Alou Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Så bra at du bare har hatt fine erfaringer. Men er du aldri redd for at de kan være noen andre enn de utgir seg for å være? Selv om de er kjekke, sjarmerende og høflige, så er det jo ikke sikkert at de SÅ snille når man får de for seg selv hjemme?! Man hører jo om mye rart... Selv tror jeg at jeg holder meg til enten noen jeg kjenner eller et sted der det er andre(på et rom på nachspiel f.eks. )
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Så bra at du bare har hatt fine erfaringer. Men er du aldri redd for at de kan være noen andre enn de utgir seg for å være? Selv om de er kjekke, sjarmerende og høflige, så er det jo ikke sikkert at de SÅ snille når man får de for seg selv hjemme?! Man hører jo om mye rart... Selv tror jeg at jeg holder meg til enten noen jeg kjenner eller et sted der det er andre(på et rom på nachspiel f.eks. ) Hvis man er en meget god menneskekjenner så er man sjelden redd for det. Det har absolutt hendt at jeg har truffet på tvilsomme menn som liksom er hyggelige men som man kan se egentlig ikke er det. De styrer en natruligvis unna. De kvinner som er litt usikre på seg selv og sin egen vurderingsevne/menneskekunnskap bør nok ikke bli med menn hjem. Av og til treffer en jo også på menn som kjenner noen som du selv kjenner, da blir det raskt litt tryggere. En gammel studievenn, en gammel bekjent, osv. Jeg bruker hvertfall ikke mitt liv på å være redd jeg har aldri tatt feil hittil.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Nei det hadde jeg aldri i livet turt Skjønner ikke dem som gjør det. De fleste er sikkert greie men det kan man ikke vite etter en kvelds bekjentskap
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Nei det hadde jeg aldri i livet turt Skjønner ikke dem som gjør det. De fleste er sikkert greie men det kan man ikke vite etter en kvelds bekjentskap Pyser og gudsord fra landet kan holde seg unna ONS, verre er det ikke. Vi litt tøffere som har bodd i NYC og andre storbyer vet hvordan spillet fungerer.
Gjest Alou Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 ...ja, og jeg vil si det er et farlig spill. Jeg tror ikke man er så god menneskekjenner at man vil kunne luke ut potensielle farlige som "spiller" - og ihf. ikke etter noen øl. Men det høres egentlig litt spennende ut med uforpliktende sex med en man aldri har møtt og aldri vil møte igjen...
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Har aldri vært med fremmede hjem for sex, men faren for voldtekt, drap osv er ikke mitt hovedargument. Tenker som så at ok, det blir kanskje en artig kveld, men så er det 2-3 uker +++ for å forsikre meg om at alt gikk bra og at jeg verken er gravid eller smittet av noe. Stoler aldri 100 % på prevensjon, og når jeg ikke bruker p-piller, og kondom (som er det eneste som gir en viss beskyttelse mot sykdom) har en såpass “høy” sviktprosent som det har gidder jeg ikke ta sjansen. Det er rett og slett ikke verdt det for min del.
Gjest Annen gjest Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 De som er fornuftige og oppegående mennesker pleier vel å bruke kondom? De få ONS jeg har hatt har vi alltid passet på p bruke det, uansett hvor mye det har blitt drukket av alkohol. Noen ONS har vært bra, andre ganske dårlige. Det er ikke et mål i seg selv å ha det, men det kan skje ved visse milepæler og stadier en er på i livet: det kan skje oss alle uansett bakgrunn...
Lestat Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Pyser og gudsord fra landet kan holde seg unna ONS, verre er det ikke. Vi litt tøffere som har bodd i NYC og andre storbyer vet hvordan spillet fungerer. Greit nok, men jeg velger å si det på en annen måte. Før man blir sammen med noen bør man ha en rimelig grei indikator på at man kan fungerer greit på både kommunikasjon, og det seksuelle plan. Dette krever i grunn handling. Hva man finner ut av først er situasjonsbestemt.
Gjest Alou Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Før man blir sammen med noen bør man ha en rimelig grei indikator på at man kan fungerer greit på både kommunikasjon, og det seksuelle plan. Enig, men man trenger da ikke finne ut dette etter at man har snakket sammen og flørtet 1 time?! Man kan da bruke litt lenger tid. Jeg personlig tror jeg heller ville funnet ut om mannen faktisk var noe å bruke tid på i det hele tatt først, hvis jeg hadde tenkt seriøst frohold. Om lidenskapen er der finner man alltids fort ut av...
Gjest Gjest_Carrie_* Skrevet 16. juni 2007 #12 Skrevet 16. juni 2007 Jeg personlig tror jeg heller ville funnet ut om mannen faktisk var noe å bruke tid på i det hele tatt først, hvis jeg hadde tenkt seriøst frohold. Om lidenskapen er der finner man alltids fort ut av... Det er ikke alltid man er ute etter et forhold, vet du. Da er det greit å gå rett på sak og ikke se dem mer igjen.
Gjest Alou Skrevet 16. juni 2007 #13 Skrevet 16. juni 2007 Det er ikke alltid man er ute etter et forhold, vet du. Riktig det, men hun jeg svarte argumenterte nettopp med at man skulle bli mer kjent...
Gjest =tentacle= Skrevet 16. juni 2007 #14 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har en liten sperre for å bli med "fremmede" alene hjem for sex, eller ha med en kar hjem alene. Jeg har aldri, og tror jeg aldri kommer til å klare å stole så mye på en fyr jeg så vidt har snakket med. Men jeg vet jo at en del blir med fremmede hjem for sex. Er ikke det litt naivt? Hva synes dere? Har dere noen gang gjort det? Jeg har blitt med "fremmede" alene, om det blir sex eller ikke bestemmer jeg ikke før det blir aktuelt. Da har jeg ikke plukket dem fra taxikøen men snakket en del, og har god tro på magefølelsen min. Har god tro på menn flest også, aldri opplevd at noen har villet gjøre meg noe.
W. Wallace Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Reality check: 93-94 % av alle overgrep blir begått av kjæreste, kompis eller bekjente. Statistisk sett er du better off med en random fyr. Ellers forstår jeg forsåvidt at det kan være skummelt for en kvinne å bli med en fremmed mann hjem. Det er viktig å huske at de fleste menn ikke er kvinnebankere, voldteksmenn eller andre syke ting - selv om mediene vinkler all statistikk i den retningen (Jamfør Amnesty-rapporten). I følge mediene er alle tunneler i Norge livsfarlige og alle brakkebarnehager ramler sammen i løpet av uken, watch out Generalisering er et sprøtt fenomen.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Reality check: 93-94 % av alle overgrep blir begått av kjæreste, kompis eller bekjente. Statistisk sett er du better off med en random fyr. Nja, hvis jenter tilbrakte like mye tid alene med random fyrer som med kjæreste, kompiser og bekjente, ville kanskje statistikken sett annerledes ut. Overgrepsmotivasjon X overgrepsmulighet = risiko, eller noe sånt. Kjente scorer veldig høyt på overgrepsmulighet. Jeg kan likevel ha helt rett i at de jeg kjenner godt eller som dater/bekjente, har hatt lav overgrepsmotivasjon.
W. Wallace Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Nja, hvis jenter tilbrakte like mye tid alene med random fyrer som med kjæreste, kompiser og bekjente, ville kanskje statistikken sett annerledes ut. Overgrepsmotivasjon X overgrepsmulighet = risiko, eller noe sånt. Kjente scorer veldig høyt på overgrepsmulighet. Jeg kan likevel ha helt rett i at de jeg kjenner godt eller som dater/bekjente, har hatt lav overgrepsmotivasjon. Hvis man tilbringer masse tid med folk er de vel per definisjon kjæreste, kompis eller bekjent? Det er ikke så ofte ukjente hopper utav busken. Jeg skjønner hvor du vil hen. Interessant regnestykke.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 I periode etter ett langt og vanskelig forhold så var jeg litt "vill". Har bare hatt en ons-men ble med noen hjem, ville vel ha trøst. Har alltid gått bra, men det er heldigvis noe som tilhører fortiden min, ikke er jeg stolt av heller. En erfaring rikere da.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hvis man tilbringer masse tid med folk er de vel per definisjon kjæreste, kompis eller bekjent? Det er ikke så ofte ukjente hopper utav busken. Jeg skjønner hvor du vil hen. Interessant regnestykke. Fyrer i flertall, flere, men èn om gangen Endret 18. juni 2007 av =tentacle=
la Flaca Skrevet 18. juni 2007 #20 Skrevet 18. juni 2007 Har gjort det ja, men ikke "for å ha sex". Et par ganger ble det sex, og andre ganger ikke. Sistemann er jeg gift med nå. Hadde jeg blitt singel igjen nå hadde jeg ikke turt tror jeg. Var mye mer naiv og gav litt faen i yngre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå