Gyda Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Reisesenga vi har, har bare en rimelig hard bunn/madrass. Vil sammenligne det med å ligge på gulvteppet... Dette er jo for hardt til at barnet skal få god søvn. Lurer derfor på hvordan dere løser "madrass-problemet" når dere er ute og reiser. Noe av poenget med reiseseng er jo at det skal være fleksibelt og enkelt å ta med. En skumgummimadrass f.eks vil jo være mye prakk med å ta med seg. Fins det oppblåsbare madrasser f.eks?
Gjest Emera Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Det har sikkert kommet nye typer madrasser siden datteren min brukte reiseseng (hun er ti). Men jeg kjøpte en skumgummimadrass som var tynnere enn de vanlige, og lett å rulle sammen. Ikke noe problem å få med den.
Caramba Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Jeg ble anbefalt en overmadrass til sengen. Den fungerer fint.
Chiquita Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Dette er jo for hardt til at barnet skal få god søvn. Har du prøvd senga? Mine to har ingen problemer med denne harde madrassen
Furstina Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Små barn är också väldigt lätta och det är inte alls samma sak för en 10 kilo tung litet barn att ligga på madrassen som det är för oss vuxna. Barn ska dessutom ha hårda madrasser för att det ska vara lättare att vända på sig i sömnen. En mjuk madrass så som en luftmadrass (som oftast pyser ut lite luft under natten) skulle jag direkt avråda från med tanke på det.
Imax Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Legger voksiposen i bunn jeg, da blir det uansett lunt og godt.
Gjest Tabby Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Vi brukte aldri noen madrass oppe i reisesenga. Og den ble flittig brukt her. Han sov så godt med den harde madrassen at vi vurderte ikke noe annet heller.
Jens Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Vi bruker en vanlig overmadrass som han vanligvis har i sengen sin.
Gyda Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2007 Ja vi har prøvd senga. Den er altfor hard! Han sover ikke godt i den i det hele tatt. Han er nå snart 3 år - vi har ikke brukt den siden han var 11 mnd... Men nå skal vi på ferie snart - og vi vet at hotellet/leilighetskomplekset der vi skal bo, har slik reiseseng - uten madrass. (har vært der før) Han er jo fremdeles for liten til å ligge i vanlig seng uten kant - da triller han bare ut.. så reisesenga blir vi nødt til å bruke. Hjemme har han jo vanlig juniorseng - så å ta med overmadrass fra egen seng vil ikke gå an...
Grooo Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Vi bruker heller ikke noe ekstra, og Propellens fettere har heller aldri hatt ekstra madrass til senga si når de har vært på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå