Gå til innhold

Hvordan oppbevare isbitene?

Tussilago

Anbefalte innlegg

Vi skal holde bryllupet på et grendehus og der er det bare et kjøleskap og det trenger vi helt sikkert til andre ting enn isbiter. Det er ikke fryser på kjøleskapet heller. Har dere noen gode forslag til hvordan vi skal klare å unngå at isbitene smelter i juli? Vi må ha isbiter til drinkene.

En ting til. Det er så utrolig lite glass der, og de som er der er ganske store, egner seg til drinker, men ikke til Tia Maria og Bayleis. Kan jeg servere det er slike små plastbeger som det er avmerket opp til 2 cl. De er jo ikke større enn eggeglass, er det for lite synes dere. Er det ikke vanlig at det blir servert ca 2 cl av dette drikke.

Og til slutt: Hvor mange glass skal det bli ut av ei flaske rødvin?

Takk for at dere gadd å lese dette lange innlegget:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ikke server i de små målebegerene, det ser bare dumt ut. Kjøp heller plastglass i ulike størrelser, og bruk noen små til Baily's o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt plastglass i forskjellige str? Har bare sett rødvinsglass og de bittesmå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som vet hvor mange glass rødvin det blir av ei flaske eller har noen smart løsninger på isbitproblemet mitt.

Jeg skal i alle fall sjekke på de butikkene du skrev anonym. Det blir jo litt stiligere med ordentlige glass da, jeg er enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det går jo an å ha isbitene i en kjølebag, da smelter de jo ikke så fort ihvertfall.

Lykke til med bryllupet.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg kan bruke den ja, den holder det jo kjølig en stund. Vet ikke om noen bedre forslag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinmonopolet regner en halv flaske rødvin pr gjest.

Tror det går 5 glass pr flaske.

Et godt forslag er å sende de en mail om det er noe du lurer på ang. drikkevarer. Der fikk jeg masse gode tips iallefall icon_lol.gif

Lykke til!!

BILLA enig_animasjon.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Billa den 2002-04-01 14:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Isbitene kan du få levert i isoporkasser fra fiskebutikker etc. -dette isolerer godt. Holder i mange timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det går 5 glass med rødvin på en flaske, men husk at rødvin skal ikke fylles fulle glass!

S regner du 5 er du ikke langt unna icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lei KJØLEBIL.

Det er kjempepraktisk når en skal feire i samf.hus/grendahus osv. osv.

Mange venner av oss har gjort det.Tenk på alt som skal være kaldt da.

* Kakene(som mange kommmer med om morgenen eller kvelden før)

* Isbiter

* Drikke

osv. osv.

Dette er en slags varebil,men med kjølerom.

Tror ikke det er så dyrt heller...noen hundrelapper.Dere kommmer IKKE til å angre på det valget iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...