Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å så meg på bærbar pc i dag, men blir ganske forvirret.

En plass solgte de en som het Acer. Kom på en annen butikk så sa de at da måtte jeg regne med å bytte neste år, om jeg valgte en sånn. Det var da en maskin til 7000, noe jeg synes er dyrt.

Så på en Hp til 5000,men der sa selger at det ville være et dumt valg. Han gikk fort over til en til 8000.

Jeg trenger en pc til å komme meg på nett/mail. Lagre noen få bilder+musikk.

Skal bare brukes på hytten.

På butikken sa de at Vista ikke vil være helt oppegående før om et år. Javel....da tar vi xp.

Er det noen som kan anbefale en bra maskin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ditt bruk så er de aller fleste maskinene MER enn bra nok. Sjekk bare at den har en batterikapasitet som holder en stund. (hva som er lenge nok vet du vel selv)

Vurder også om du ønsker en maskin med trådløst nettverk, eller om du vil bruke ledning. (skal du ha trødløst kreves det at du har trådløs sender også.

Minmaskin kostet 4500 for 1.5 år siden, og den holder mer enn nk for meg. (Samme bruksområde som deg)

Gjest Tabby
Skrevet

Den fra HP til 5000 er det den jeg sitter på pr i dag tro? ;) Kjøpte nemlig en ny laptop forrige helg som kostet 5000 kr. Den heter HP g5052ea og har 120 g harddisk og 1 g minne.

Til å bruke ved surfing, litt spilling og legge inn digitale bilder holder denne leeeeenge til mitt bruk. Det er ca 2 timer batterikapasitet, men det er koblet ut når jeg skal bare bruke den til hjemmebruk. For ikke å slite det ut for tidlig, som jeg gjorde på den forrige maskinen.

Med HP vet du hva du får i hvert fall, både jeg og mannen har HP, han stasjonær og jeg da laptop, og begge er fornøyde. :)

Skrevet
Så på en Hp til 5000,men der sa selger at det ville være et dumt valg. Han gikk fort over til en til 8000.

Det er vanlig taktikk å presentere én billig, en middelsdyr (den du skal kjøpe) og én dyr.

På butikken sa de at Vista ikke vil være helt oppegående før om et år. Javel....da tar vi xp.

Jeg tipper at selgeren tilfeldigvis har litt lager med laptoper som har XP installert.

Hva med å kjøpe brukt? Om du bare skal bruke den litt på hytta trenger du ikke særlig kraftige saker. Når man er på ferie og slapper av har man tid til å vente litt uansett. ;)

Skrevet
Det er vanlig taktikk å presentere én billig, en middelsdyr (den du skal kjøpe) og én dyr.

Jeg tipper at selgeren tilfeldigvis har litt lager med laptoper som har XP installert.

Hva med å kjøpe brukt? Om du bare skal bruke den litt på hytta trenger du ikke særlig kraftige saker. Når man er på ferie og slapper av har man tid til å vente litt uansett. ;)

Takk for svar til dere. Det var lite med xp i butikken. 1 g er det nok altså? Noen sier at jeg må ikke finne på å kjøpe under 2 g....

jeg skal ut i kveld å se en gang til, så får jeg vel bestemme meg.

Gjest Tabby
Skrevet

1 g holder til å surfe med og til å legge inn bilder med. Skal du ha en spillmaskin eller til tyngre jobbsaker så ville jeg gått for større. Men til vanlig hjemmebruk så klarer jeg meg fint med dette!

Skrevet

Det holder med 1 gb minne. Og jeg kjøpte meg nettopp en ny laptop på komplett. Betalte 5000kr for denne og det er en Toshiba.

Om du bare skal bruke maskinen til lette greier, så trenger du ikke mer enn 1 gb minne, og om trådløst nettverkskort er griet for deg eller ikke veit ikke jeg, men jeg ser på det som en nødvendighet, hvis man tar den med en annen plass på en måte. Og Vista har jeg, og synes ikke det er noe tull med det. Og jeg har brukt XP i alle år det har vært (har brukt pc i 10 år)..

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt poenget med Vista.

Skal vi se... her har jeg noe som funker prikkfritt (XP). Nei, da tror jeg jammen at jeg skal installere noe nytt og uutprøvd (i forhold til XP), så om det sinker ned maskinen min og stiller mye større krav til maskinvaren, så SER det ihvertfall litt bedre ut (tror jeg).

Det er bare reklamekampanjene fra Microsoft og mediatrykket som forteller oss at plutselig over natten er ikke XP bra nok.

Mitt tips: gå for XP, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...