Gå til innhold

Noen alenemødre her? (student)

Anbefalte innlegg

Gjest alenemor 78
Skrevet

er det noen sted jeg letter kommer i kontakt med alenemødre?

nettsted?

har vært på aleneforeldreforeningen men ikke så lett å få svar der.

skal leie bolig i oslo området. syns det er veldig dyrt for 2 roms leil. og er usikker på hva jeg kan betale for leil.

vet jo at det fins støtteordninger men vil ikke blakke meg ved å bo dyrt heller.

kan du si meg hva du får av støtte i mnd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

9000 overgangstønad

3000 bostøtte, regnes etter inntekt 3 år tilbake i tid

3000 stipend

og så er det farsbidrag og barnetrygd i tillegg.

ja, og støtte til barnepass, 60%.

:)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
9000 overgangstønad

3000 bostøtte, regnes etter inntekt 3 år tilbake i tid

3000 stipend

og så er det farsbidrag og barnetrygd i tillegg.

ja, og støtte til barnepass, 60%.

:)

Hor lang tid tok det fra du søkte om dette til det kom. har pr dags dato veldig lite midler å komme meg inn i en ny leil.

takk for svar

kan jeg spørre om hvor mye leier du for? hva dine fasteutgifter er?

Gjest Gjest
Skrevet

9000 i husleie. aaalt for mye, men sånn er det bare. blir jo 6000 når en tar med bostøtte så...

ellers har jeg det vanlige; tlf, mat, klær, strøm.

har det egentlig veldig bra økonomisk nå som jeg er student. kan ikke dra på ferie eller kjøpe meg ny sykkel f eks, men synes ikke jeg kan klage, og det gjør jeg heller ikke. :)

mmm, det tok sin tid før alle søknader var i boks, så det er bare å sette i gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Et greit nettsted for å finne andre aleneforeldre er dinbaby.com, aleneforeldreforumet, relativt aktivt der. Er du fortsatt student kan du søke bolig via studentsamskipnaden, de har relativt rimelige familieleiligheter og også studentbarnehager. Stipendet ditt blir redusert etter hvor mye trygd du får.

Skrevet
9000 i husleie. aaalt for mye, men sånn er det bare. blir jo 6000 når en tar med bostøtte så...

ellers har jeg det vanlige; tlf, mat, klær, strøm.

har det egentlig veldig bra økonomisk nå som jeg er student. kan ikke dra på ferie eller kjøpe meg ny sykkel f eks, men synes ikke jeg kan klage, og det gjør jeg heller ikke. :)

mmm, det tok sin tid før alle søknader var i boks, så det er bare å sette i gang.

Ca hvor lang tid tok det?

flereuker, eller flere måneder?

okei, 9000,- er jo hvertfall mer enn hva jeg vil leie for.

har sett på leil på rundt 7500,-

vil gjerne ha et litt okei sted å bo, men samtidig orjer jeg ikke å bo meg ihjel. er nettopp det eksen og jeg hargjort, og det har gått utover forholdet også.

men jeg kan jo ikke bo et sted før jeg vet at støtten er på vei. har ikke penger til depositum

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Har ingen gode råd ang. støtteordninger ettersom vi skal ha delt omsorg, ville bare si at jeg har også sett på leiligheter til rundt 7500,- og det er MAKS av det jeg kan klare å betale.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...