Gå til innhold

Bare jeg som overser noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte oss august neste år (er jo litt tid enda).. Men føler at det liksom ikke er så mye å planlegge?!

Nå skal vi ha bryllupet på et hotell hvor de står for mat, rydding osv osv..

Er det nærmere det blir mer "stress" eller? Vet liksom ikke hva jeg kan gjøre nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Skal gifte oss august neste år (er jo litt tid enda).. Men føler at det liksom ikke er så mye å planlegge?!

Er det nærmere det blir mer "stress" eller? Vet liksom ikke hva jeg kan gjøre nå..

Ta deg en titt i bryllupsdagbøkene her på KG. Der finner du masse tips om planlegging og sånt :)

Lykke til!

Skrevet

Det er jo ikke fryktelig mye å gjøre så lang tid før. Så lenge dere har ordna med kirke og hotellet er jo mye gjort. Detaljene (dersom dere skal være veldig nøye på det) kommer vel snikende inn etterhvert. For meg er det veldig variabelt med dette stresset. Vi gifter oss om nesten 3 uker, og mest er jeg veldig avslappa med tanke på alle detaljene. Gift blir vi jo ;) Andre ganger får jeg litt sånn stressfølelse, da er jeg engstelig for at jeg har glemt noe veldig viktig. Selv om jeg vet at det viktigste er i boks. Vi skal også ha middagen og alt på hotell, så vet at de tar seg av alt rundt det. Nå er det bare bittelitt igjen, så kan jeg senke skuldrene. Det jeg er mest "engstelig" for nå er utdrikningslaget :)

Skrevet

Siden du skal ha bryllupet om OVER et år, er det jo helt naturlig at du ikke stresser! Dersom du har bestilt selskapslokale og reservert kirken, er det ikke så mye mer å gjøre nå. Du kan jo kikke litt på kjoler, tenke litt på hvem dere vil invitere, og kanskje tenke ut et tema/fargevalg.

Vi brukte 6 mnd på å planlegge, det var goood tid.

Skrevet

bestille fotograf i god tid også, kanskje?

Skrevet

Det er vel sånn ca denne uka jeg har begynt å stresse... tror stresset kom snikende på meg når jeg innså at det var under to uker til viselen.

Vi har ikke laga bordkorta, eller sangheftene, valgt salmer til kirka, eller inn og utmars, og slett ikke trykket opp heftet med disse i. Det viste seg at vi valser "feil", min kjære får langt mindre vondt i hofte og knær om vi gjør det "rett", men jeg klusser i trinnene, og gjester melder avbud eller "melder seg på", vi har ikke valgt vin til maten enda, eller funnet ut av drinkliste til baren, handlet inn blandevann og annet tilbehør, og jeg trenger egentlig nye sandaler til bryllupsreisen (men fikk meg ny bikini, noen topper og en lett kjole i dag) og i går fant vi ut at vi hadde ikke spurt våre søsken om å lese tekster i kriken, bare tenkt på det, men de gjør det, om vi bare klarer å bestemme hva de skal lese da... Serviettene er heller ike brettet, og strengt tatt er de ikke i en helt rett farge, men det er det nærmeste jeg fant, og forresten glemte jeg å kjøpe den spesielle fargen til å farge marsipan RØD (ikke rosa som den blir av vanlig konditorfarge)

Jaja, vi har kirke, lokale, mat, prest og en visshet i hjertet om at vi skal svare JA, og bli gift. Så det ordner seg nok.

Med over ett år igjen, er det nok ingen grunn til å stresse.

Gjest Kakemons
Skrevet

Slapp helt av :-)

Et bryllup trenger absolutt ikke å være megastress å planlegge - de som klager over alt de har å gjøre har valgt å få det slik selv.

Skrevet

Jeg ville begynt å sjekke masse nettsider med brudekjoler, og gjør deg opp en mening hva du vil ha, og finn fohandlere deretter.

Og du kan tenke litt på farger, tema etc, det er sånt som modnes underveis.

Fotograf er lurt å booke tidlig, minst et halvt år.

Lykke til med planleggingen :tommel:

Skrevet

*prøver å huske hva jeg gjorde på denne tida i fjor*

-laget foreløpig gjesteliste for å anslå hvor stor kapasitet vi trengte på selskaplokalene.. + lage et budsjettutkast, så dere vet hva dere har å forholde dere til. Tar litt tid å finne ut av hva ting sånn ca koster..

-booket fotograf, her er det mye å velge i, så bruk litt tid på å finne de dere vil bruke..

-bestemte forlovere

-bestemte og spurte toastmaster, vi måtte spørre 3 stk før vi fikk ja. Pga utenlandsstudier, osv følte ikke de første vi tenkte på at de hadde tid..

-begynne å tenke på evt bryllupsreise.. Vær ute i god tid for de beste prisene.. De mest populære var allerde booket ett år i forveien i fjor husker jeg..

-kikke på brudekjoler og brudebuketter.. Husk at det er salg til høsten, hvis du er heldig og vet hva du vil ha, kanske du kan gjøre et kupp..

kooos deg:smil:

dere sparer jo mye arbeid ved å ha det på et hotell som ordner alt.. Vi har litt mer loistikk-utfordringer da vi ordner at selv..Så sånn sett kan du nok slappe mer av enn mange andre her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...