Titta Skrevet 13. juni 2007 #1 Del Skrevet 13. juni 2007 Vi bor i lavblokk (4 etg, to leiligheter i hver etg. Vi bor i 4 etg) Vi fikk igår en lapp i postkassen hvor vi, i en liten hyggelig tone, blir anklaget for å vaske klær om natten og dermed ødelegger naboene våre sin nattesøvn. Lappen var ikke signert med annet enn "Sure naboer som vi ødelegger nattesøvnen til" Lappen var skrevet med gammel-dame snirkleskrift, og det bor gamle folk i 5 av de andre leilighetene her. Vi mistenker at det er de som bor i 2.etg under oss, de har hatet oss fra dag en (skummelt vettu med unge mennesker som flytter inn (har bodd her i 2 år nå). De er etter oss ved enhver anledning. F.eks. nå senest hvor vi hadde parkert utenfor inngangen fordi vi holdt på å bære ut noe stort og tungt. Da kom han og kjeftet og sa at det ikke var lov å stå der (det stemmer, ikke lov å parkere, men vi sto jo der i max 5 min fordi vi skulle bære ut noe), og at vi uansett måtte flytte oss fordi nå kom noen han kjente som skulle snu der?! Uslåelig logikk. Uansett - bare eksempel på hvordan de er) Vi har ikke vasket klær eller gjort noe annet som kan forstyrre noens nattesøvn. At noen flere etg. under oss skal bli forstyrret nekter jeg rett og slett å tro. (mellom oss og suringene har det stått tomt en stund, men det er nå noen som holder på å flytte inn. Men tror ikke de bor her enda) Jeg ble rett og slett kjempesint. Ikke er det vi som har bråket, og om det så var oss så får da folk være voksen nok til å ta det opp direkte med oss eller i det minste satt navnet sitt på klagen. Er drita lei for at det alltid er vi som får skyllebøtter, særlig når det er helt uberettiget. Hva hadde dere gjort med det? Bare latt det gå forbi, eller hadde dere tatt det opp med noen? Lapp i oppgangen? Ringt på til naboen vi tror det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 13. juni 2007 #2 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Så utrolig tåpelig å skrive anonyme klagebrev. Noen mennesker mangler grunnleggende folkeskikk som gjør de totalt uegnet til å bo blant folk! Jeg ville skrevet en lapp ved inngangsdøren; "Til den selvoppnevnte sure naboen som klaget på manglende nattesøvn. Vi vasker ikke klær om natten. Med vennlig hilsen Titta og Samboer i leilighet X" Jeg har selv hatt noen naboer som vasket klær om nettene, så jeg vet at det kan være veldig bråkete. Men jeg banket på døren til naboen og spurte først om de vasket klær om natta. Deretter spurte jeg høflig om de kunne slutte med det pga bråket. Ingen problem. Endret 13. juni 2007 av venus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 13. juni 2007 #3 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg ville valgt den mer direkte taktikken. Jeg ville banket på hos alle naboene og spurt om det var de som hadde noe med lappen å gjøre og om det gikk an å snakke om det som voksne mennesker. Da får du luket ut de som er uvitende innblandet i signaturen og du får forhåpentligvis ryddet misforståelse av veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juni 2007 Takk for svar dere Vi endte opp med å henge opp lapp ved postkassene hvor vi skrev at det ikke var vi som vasket klær, og at en voksen måte å løse problemer på ville være å ta kontakt direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 14. juni 2007 #5 Del Skrevet 14. juni 2007 Vi bodde i blokk tidligere, men i höyblokk. Da vi holdt på å pusse opp för innflytting, ble vi en dag vi kom mött av en lapp der det stod at "det er ikke tillatt å hamre og banke på söndager". Men den aktuelle dagen hadde vi bare brukt til å male? Sure gamlinger gjorde til slutt at vi fikk nok, og flyttet. Og bråkete var vi aldri... Enkelte har tydeligvis ikke annet å gjöre enn å forsure tilvärelsen for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 15. juni 2007 #6 Del Skrevet 15. juni 2007 Er nok en gang overlykkelig for at vi bor i enebolig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 16. juni 2007 #7 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg ville hengt opp lappen på felles oppslagstavle, samt skrevet en ny lapp ved siden av om hva som skjedde, så ville jeg skrevet at jeg ikke setter pris på anonyme lapper, samt skrevet under med mitt fulle navn. Min erfaring er at gamle damer i blokk kan være djevelen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg ville hengt opp lappen på felles oppslagstavle, samt skrevet en ny lapp ved siden av om hva som skjedde, så ville jeg skrevet at jeg ikke setter pris på anonyme lapper, samt skrevet under med mitt fulle navn. Min erfaring er at gamle damer i blokk kan være djevelen selv. Hehe. Var faktisk ganske nøyaktig det vi gjorde. Skrev en meget høflig lapp (var fristet til å skrive en sur og frekk en, men fant ut at en pleier stort sett å oppnå lite med det - men lappen hadde nok en litt syrlig undertone likevel..) hvor vi informerte om at det ikke var vi som hadde bråket, at vi satt liten pris på anonyme lapper og at voksne mennesker tar kontakt direkte. Så tapet vi på lappen vi hadde fått i postkassen og skrev under med fullt navn og leilighetsnr. Gikk noen timer så hadde "noen" revet ned den anonyme lappen mens vår hang igjen (var vel noen som skammet seg over det de hadde skrevet). Neste morgen var lappen vår også revet ned, men den lå på gulvet så vi hang den opp igjen. Når vi kom hjem fra jobb var lappen borte igjen. Regner med at vi har fått frem poenget vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 16. juni 2007 #9 Del Skrevet 16. juni 2007 Noen naboer er så latterlige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 16. juni 2007 #10 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) S Endret 1. mai 2008 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 16. juni 2007 #11 Del Skrevet 16. juni 2007 det er utrolig hvordan sure eldre mennesker kan snu med litt "pusing". "Pusing" er tingen! Hjelper for sure folk uansett alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nå i enebolig Skrevet 18. juni 2007 #12 Del Skrevet 18. juni 2007 Vi har bodd tett før. Det krever sitt av alle naboer. Vi hadde en nabo som aldri tok hensyn, de bråka ikke men tok seg til rette. Det var slitsomt. Over tid ble også andre ting plagsomt, eksempelvis snakkeglade festdeltagere på en fin sommerkveld Det er jo bare hyggelige lyder vanligvis, men det ble vare verr og verre. Det kan jo være situasjonen for dine naboer, hvis de har bodd der lenge, og det har vært mye utskifting i de andre leilighetene. Vi flytta heldigvis og har verdens beste naboer i dag. Er veldig oppmerksom på å ikke støye eller sjenere naobene unødig selv om vi driver med mye oppussing. Stille kl 2300, gjemme de minst støyende tingene til etter 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 18. juni 2007 Takk for svar alle sammen. Det hadde vel gjerne hjulpet om vi hadde invitert naboene på kaffe ja, men føler at det isåfall burde vært gjort for 2 år siden da vi flyttet inn. Nå har det gått for lang tid, og de aktuelle naboene hilser ikke når vi hilser på dem i oppgangen engang, så tviler på at de hadde takket ja hvis vi hadde invitert dem uansett. Men men, trives nå greit her vi. Får som sagt noen sånne sure "stikkere" innimellom. *sparer til enebolig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 18. juni 2007 #14 Del Skrevet 18. juni 2007 Du kan helt sikkert ikke forandre de uansett hva du gjør. Så da er det bare å prøve å se humoren i det. De har jo tross alt en viss underholdningsverdi da. Jeg hadde vært spesielt smørblir hver gang jeg møtte disse. Så kunne de bare få gå der i sin egen muggehet uten å ha noe å sette fingeren på ved min oppførsel. Min svigerinne opplevde en gang å få en plastpose full av lodotter og tomme vaskepulverpakker hengt på døra si, sammen med en anonym og rimeluig ufin lapp om at "alle i blokka" var lei av at hun ikke ryddet opp etter seg i fellesvaskeriet. Men min svigerinne hadde vaskemaskin i leiligheten og brukte ikke fellesvaskeriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. juni 2007 #15 Del Skrevet 18. juni 2007 Da vi gikk på visninger for å kjøpe leilighet, så må jeg innrømme at jeg så det som en stor fordel å bo i et ungt miljø. Jeg syns det er helt greit at naboen spiller høy musikk å blant så lenge man slipper å gå på tærne i sin egen leilighet. Moren min bor med gamle damer, og de klager i et kjør. Når jeg har bodd hos moren min i ferier, vet jeg at vi ikke har bråket, men de surmuler likevel. Har ikke noe i mot eldre folk, men vil helst slippe å bo med dem. Synd å si det. Vil forresten legge til at når naboen til bestemoren min har fest, så sier hun: "ja, jeg sov jo ikke så mye i natt, men det hørtes ut som de hadde det så gøy de ungdommene, at det ikke gjorde noe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 18. juni 2007 #16 Del Skrevet 18. juni 2007 Hehe. Var faktisk ganske nøyaktig det vi gjorde. Skrev en meget høflig lapp (var fristet til å skrive en sur og frekk en, men fant ut at en pleier stort sett å oppnå lite med det - men lappen hadde nok en litt syrlig undertone likevel..) hvor vi informerte om at det ikke var vi som hadde bråket, at vi satt liten pris på anonyme lapper og at voksne mennesker tar kontakt direkte. Så tapet vi på lappen vi hadde fått i postkassen og skrev under med fullt navn og leilighetsnr. Gikk noen timer så hadde "noen" revet ned den anonyme lappen mens vår hang igjen (var vel noen som skammet seg over det de hadde skrevet). Neste morgen var lappen vår også revet ned, men den lå på gulvet så vi hang den opp igjen. Når vi kom hjem fra jobb var lappen borte igjen. Regner med at vi har fått frem poenget vårt Hehe! *godter seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 18. juni 2007 #17 Del Skrevet 18. juni 2007 Min svigerinne opplevde en gang å få en plastpose full av lodotter og tomme vaskepulverpakker hengt på døra si, sammen med en anonym og rimeluig ufin lapp om at "alle i blokka" var lei av at hun ikke ryddet opp etter seg i fellesvaskeriet. Men min svigerinne hadde vaskemaskin i leiligheten og brukte ikke fellesvaskeriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå