Gå til innhold

Biltilsynet!


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek

Jeg blir så forbanna på biltilsynet! At det går ann å være så forbanna trege og sure :frustrert:

Har søkt om førerkort i april 2006. Fikk beskjed om at jeg må søke vært halvår så derfor gikk jeg opp i forrige uke så jeg fikk gjort det. Begynte på lappen i januar, men visste ikke hvor lang tid jeg ville bruke.. Jeg søkte på internett men fikk bare opp feil så jeg måtte gå opp dit. Der venta jeg 45 min for at ei med en sur tone kunne fortelle meg at jeg ikke trengte å søkte hvert halvår, men de måtte oppdatere den da. Hun sa 2 uker og jeg syntes det var mye med 2 uker for en oppdatering, da sier hun at de har mye og gjøre. Greit nok, selv om det ikke ser ut som det. Jeg spurte om jeg da kunne ta teoriprøven dagen etter, og da s hun dumt på meg og svarte at selfølgelig på søknaden være i orden, jeg kan jo ikke bare ta prøven sånn uten videre :overrasket:

Hva er det for en svar? Jeg trodde faktisk at eg kunne gjøre det og trodde man bare måtte søke før man bestilte oppkjøringen værtfall. Men jeg var jo sååå dumt osm tenkte det!

Optikeren sa ejg måtte bruke briller mens jeg kjørte, men ingen fortalte meg at jeg måtte ha med en attest, derfor kunne jeg ikke oppdatere søknaden (som jeg hadde stått i kø i 45 min for å gjøre). Så fikk jeg attest, men optikeren sa jeg ikke trengte det, men var akkurat på grensa! Kjempefiiint, nå må jeg opp der igjen :forvirret:

Men jeg tenkte jeg bare skulle ringte for jeg gidder ikke stå i en så lang kø igjen, men der får jeg til svar at de har stengt telefonene for sommeren :frustrert: Så nå må jeg opp der i morgen, fordi jeg skal snart på jobb så rekker ikke det, pluss at det er stress å komme dit. Så må jeg vente 2 uker før jeg kan ta teoriprøven! De må gjøre ting så treeeegt og vanskelig og med surre miner at jeg holder på å gå amok :frustrert: :frustrert:

Jeg haaaater biltilsynet og jeg blir drittforbanna hver gang jeg snakker med de eller har vært der. Er det mulig :frustrert: :frustrert: :frustrert: :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tweek

Fant et annet nummer så jeg ringte ei å snakka med Og nå blir jeg enda mer frustrert. Jeg må ha med attest fra optiker som sier at jeg ikke må bruke briller når jg kjører siden jeg trykket på det først siden optikeren ga meg feil opplysninger :cry: Jeg er så frustrert og lei meg nå at jeg skal være så jævla vanskelig å søke om førerkort. Jeg absolutt hater alt og alle på biltilsynet og som har med det å gjøre. De eier ikke service innsilling og skal gjøre alt så sinnsykt tregt og "avansert". I morgen er jo på jobb så lenge biltilsynethar åpent så får ikke gjort det før fredag! Åååå #$=()%=)#$&!::($($($!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg at biltilsynet er utrolig trege og har aldri hørt ordet service i sitt liv.

Har heldigvis hatt lite med dem å gjøre, men det lille jeg hadde tok jammen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte om førerkort gjennom kjøreskolen og det tok meg ca en uke før det ble godkjent og lappen jeg trenger fikk jeg i posten etter ca 1 1/2 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjørelærer var mektig irritert på biltilsynet og all somlingen deres. Jeg måtte også vente i to uker på å ta teorien pga at "vandelen min hadde gått ut" (?!). At det skal ta to uker å sjekke vandelen og få det inn i den aktuelle databasen, det er meg faktisk helt uforståelig i 2007. Biltilsynet ligger tilsynelatende ca 10 år etter resten av samfunnet når det gjelder datasystemer - og de har tydeligvis aldri hørt ordet kundeservice (ihvertfall ikke de litt eldre, sure damene)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Enig med itla! Min søknad må også oppdateres og da får jeg ikke tatt teorien før en stund! Og jeg som var så klar i forrige uke! Jeg vil helst bke feredig med den bare. Men jeg skal ringe og plage de en stund så jeg vet når den er oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at jeg gjorde noe av dette, jeg. Kanskje kjøreskolen fikset det for meg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Tror noen gjør det sånn. Men de fleste kjøreskolene hadde jo syntes det var mye enklere. Jeg skal ringe ned i dag og morgen og se om det er kommet igjenom. Håper jeg får tatt den denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Ikke at jeg skal påstå at biltilsynet er av de raskeste- men her er svaret jeg fikk da jeg ringte for å sjekke at alt var klart for å ta teorien;

Godkjenningen av vandelen min var utløpt på dato- hun skulle sette navnet mitt på lista (over alle som skal ha godkjenning av vandel). Denne skulle sendes til politiet samme ettermiddag- så får de den tilbake i løpet av 14 dager og så er alt i sin skjønneste orden. Så jeg fikk så absolutt inntrykk av at det var hos politiet disse 14 dagene gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at jeg gjorde noe av dette, jeg. Kanskje kjøreskolen fikset det for meg? :klø:

Jeg måtte heller ikke gjøre dette. Det er sikkert nye regler nå tenker jeg, det begynner jo å bli noen år siden jeg fikk lappen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to ukene som du må vente er de to ukene det tar å få godkjent vandelen din igjen. Søknaden din er gyldig lenge, men politiet må oppdatere vandelen din etter hver 6mnd. Dette kan ta kortere tid. På trafikkstasjonen her så hender det at de fakser det til politiet slik at de kan få svar så fort som mulig.

Om du har krysset av på at du har dårlig syn, så må du nok ha med optikerattest, da som du sier på at synet ditt alikevel er bra nok!

Trafikstasjonen her har ymse med folk, noen er smørblid og andre er sur som en potte! Noen har bare vært for lenge i jobben sin, og tenker nok ikke over at andre ikke vet alt de vet! :slåss:

Det som er vanlig er at de som skal ta lappen fyller ut dene blå søknaden og leverer til trafikklæreren sin så fikser trafikkskolen dette i stede. Derfor mange som ikke husker at de har vært borte i det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare forsvare biltilsynet litt, jeg...

De har masse å styre med hver dag, ikke bare førerkort - og det er mange som skal ha fikset både førerkort for første gang eller oppdatere eller bytte ut...

Og i tillegg er det registrering av biler og omregistrering - både av privatpersoner og bilbutikker som har solgt biler - det er oppdateringer av vognkort om det er noen som kommer med godkjente kontroller, mange som skal ha prøveskilter osv...

Men, jeg forsvarer ikke sure betjenter som mener at alle skal vite alt de vet... forsvarer ikke dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter du har min sympati.

Biltilsynet er trolig den mest byråkratiske statlige organ folk flest kommer i kontakt med.

Jobbet tidligere for et firma som utfører arbeid for bitilsynet, her var det flere som hadde reservert seg mot å jobbe for biltilsynet. Eller de ville si opp.

Biltilsynet, er preget av opprykk på ansinitet, i praksis fører det ofte til at det er de som ikke kan brukes andre steder i arbeidslivet som blir værende og rykker opp i systemet.

Dette fører igjen til at personer som ikke burde omgås mennesker (eller dyr) får ledende stillinger får makt og kundekontakt.

Her kan psykopatiske idioter få utfolde seg temmelig fritt, deres ord er lov, og makt kan utøves slik de føler for.

Spesielt gjelder det biltilsynet rundt de store byene, der det er enkelt å få meningsfyllt arbeid i normalt næringsliv.

Biltilsynet burde vært omorganisert og ryddet opp i for lenge siden, de fremstår i dag som en syk dinosaur tiden har løpt fra.

Biltilsynet er et godt eksempel på en organisasjon skjermet fra konkuranse og krav til kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KATTAstrofe
Jeg måtte heller ikke gjøre dette. Det er sikkert nye regler nå tenker jeg, det begynner jo å bli noen år siden jeg fikk lappen :sjenert:

Jeg måtte heller ikke gjøre noe slikt. Tok førerprøven, gikk inn og smilte til kamera og kom ut igjen med lappen.

Men jeg har vært irritert på biltilsynet i mange andre sammenhenger, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så. Ikke så hissig da.

Skjønner godt de ekspeditørene som ikke gidder yte god service og smil, når de blir møtt med hissige kunder som tror at ting skal skje akkurat så lettvindt som de selv har planlagt.

De ansatte følger vel sine rutiner og gjør sin jobb.

Har du selv krysset av for dårlig syn, så må du selvfølgelig ha attest på at dette ikke stemmer likevel. Din feil, ikke den koselig ekspeditøren sin feil.

Endret av KimseImse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ArneP
Har du selv krysset av for dårlig syn, så må du selvfølgelig ha attest på at dette ikke stemmer likevel.

Hvorfor er det selvfølgelig? Hun har jo ikke levert noen attest på dårlig syn, kun satt et kryss. Da bør det være nok med et kryss for det motsatte også.

Jeg har stor sympati for alle som er så uheldige at de må ha med disse menneskene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...