LilleOrkide Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 når man leverer inn en urinprøve for undersøkelse av klamydia, hvor lang tid er det da vanlig at det tar før man får svar? Får man beskjed om en ikke er smittet også, eller er det kun om man har klamydia at man får beskjed?
LilleOrkide Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2007 lurer også på hvilke symptomer menn får på klamydia?
venus* Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 lurer også på hvilke symptomer menn får på klamydia? Så godt som ingen. De kan få svie, men det er sjeldent. Svar på det første spørsmålet er at man som regel ikke får brev hvis det ikke er noe. Men, jeg vet det forekommer allikevel..så ikke få hjerteatakk hvis du får brev i posten
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Det sikreste er å levere en urinprøve hos legen. Svaret får du ca etter 3-5 dager.Tror du får svar uansett.Jenter har som oftest aldri symptomer på dette, men noe få kan føle seg uvel generelt. Mange går med C. i mange år fordi det sjeldent gir symptomer.
LilleOrkide Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2007 Testet meg for mange måneder siden med urinprøve som jeg leverte hos legen. Men fikk aldri noen tilbakemelding. Nå har kjæresten min fått vondt rett over penis. Ikke svie eller noe slikt, han sier det er som mageknip eller sting. Bare at det er mye lengre ned.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Testet meg for mange måneder siden med urinprøve som jeg leverte hos legen. Men fikk aldri noen tilbakemelding. Nå har kjæresten min fått vondt rett over penis. Ikke svie eller noe slikt, han sier det er som mageknip eller sting. Bare at det er mye lengre ned. Clamydia er det nok ikke. Det kan være lyskebrokk han har fått.
venus* Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Testet meg for mange måneder siden med urinprøve som jeg leverte hos legen. Men fikk aldri noen tilbakemelding. Nå har kjæresten min fått vondt rett over penis. Ikke svie eller noe slikt, han sier det er som mageknip eller sting. Bare at det er mye lengre ned. Ring legen og spør? Kjæresten din derimot, burde bestille time hos legen.
LilleOrkide Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2007 Han har bestilt legetime, men tar noen dager før han får komme. Han nevte at han har hatt en liten bloddråpe i urinen en gang nå nylig. Noen som ha vært borti dette før? Bruker selv å ha det under urinveisinfeksjon, så kan kanskje være det? Takker for gode svar:)
Gjest Clausen Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Han har bestilt legetime, men tar noen dager før han får komme. Han nevte at han har hatt en liten bloddråpe i urinen en gang nå nylig. Noen som ha vært borti dette før? Bruker selv å ha det under urinveisinfeksjon, så kan kanskje være det? Takker for gode svar:) Bra Hvis du oppdager noe som ikke er normalt, bør du kontakte lege. Forandringer i pungen kan skyldes kreft, men også infeksjoner (blant annet kjønnssykdommer), brokk, vannbrokk, cyster og åreknuter. Uansett, du bør undersøkes for at årsaken skal kunne avklares. Tatt fra: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320881
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Bare et lite spørsmål fra en uvitende... Kan en virkelig teste for Klamydia ved hjelp av urinprøve? Jeg trodde det var nødvendig med utstryk fra skjeden, men ingenting er jo bedre enn å slippe en gyn-us... (Da jeg var gravid og alle standardprøver ble tatt, var utstryk eneste mulighet for å teste for klamydia)
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Clamydia er det nok ikke. Det kan være lyskebrokk han har fått. Det kan godt hende at det er chlamydia! Chlamydia kan gi betennelse i løpet fra testikklene og gi sterilitet. Chlamydia testes det nå for ved hjelp av PCR av urin. TS bra at han skal til legen.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Bare et lite spørsmål fra en uvitende... Kan en virkelig teste for Klamydia ved hjelp av urinprøve? Jeg trodde det var nødvendig med utstryk fra skjeden, men ingenting er jo bedre enn å slippe en gyn-us... (Da jeg var gravid og alle standardprøver ble tatt, var utstryk eneste mulighet for å teste for klamydia) Ja, og du kan og ta utstryket selv. Dette har vært mulig i lang tid, men ikke alle leger tilbyr det.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Ja, og du kan og ta utstryket selv. Dette har vært mulig i lang tid, men ikke alle leger tilbyr det. Fordi klamydia skal meldes og alle sekula partnere varsles og behandles, derfor burde ALDRI disse selvtestene vært tilgjengelig.
LilleOrkide Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 15. juni 2007 Heldigvis bare en urinveisinfeksjon. Har vært i lag i flere år, så klamydia var vel egentlig ikke så aktuelt. Men ingen av oss testet oss før forholdet, så man vet jo aldri. Ringte til legen for å få bekreftet at testen min som jeg tok for en tid tilbake var negativ:) Takker for svar:)
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Fordi klamydia skal meldes og alle sekula partnere varsles og behandles, derfor burde ALDRI disse selvtestene vært tilgjengelig. Jeg snakker ikke om selvtesten som du tar hjemme, men den hvor du får utdelt "testpinnen" på legekontoret og blir sendt på WC med instruksjoner.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Heldigvis bare en urinveisinfeksjon. Har vært i lag i flere år, så klamydia var vel egentlig ikke så aktuelt. Men ingen av oss testet oss før forholdet, så man vet jo aldri. Ringte til legen for å få bekreftet at testen min som jeg tok for en tid tilbake var negativ:) Takker for svar:) Nå er det ikke BARE urinveisinfeksjon hos menn. Dette er kompliserte urinveisinfeksjoner og krever videre utredning! Men han ble sikkert henvist til UL eller annen videre utredning?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Nå er det ikke BARE urinveisinfeksjon hos menn. Dette er kompliserte urinveisinfeksjoner og krever videre utredning! Men han ble sikkert henvist til UL eller annen videre utredning? Stemmer dette? Trodde men kunne ha UVI akkurat som kvinner jeg!? TS hvilken behandling/utredning fikk han egentlig?
LilleOrkide Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. juni 2007 Han fikk en vanlig pencilinkur.. hørtes ikke ut som noe alvorlig. Trodde heller ikke UVI var verre for menn enn for kvinner. Kanskje om den ikke blir behandlet i tide?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå