Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt samme greiene, men hos meg lukter det brent treverk/bål. Har dukket opp noen få ggr. 

Anonymkode: 08279...8c7

Ja brent lukt er også en av luktene som er beskrevet med fanotomlukt. Men det virker ikke som det trenger å være et underliggende problem hvis man bare opplever det noen få ganger. Men stadig gjentakende er visst ikke helt bra, så det bekymrer meg.. og når leger ikke vet råd, så vet man ikke hvor man skal få hjelp. Flere med samme problem som vil dele erfaringer?

Anonymkode: d4752...895

Skrevet

Tror jeg oppretter en ny tråd med «fantomlukt» som overskrift, både siden detter er en såpass gammel tråd, og fordi overskriften blir mer passende. 

• 9 måneder senere...
Skrevet
På 28.1.2020 den 12.01, AnonymBruker skrev:

Tror jeg oppretter en ny tråd med «fantomlukt» som overskrift, både siden detter er en såpass gammel tråd, og fordi overskriften blir mer passende. 

Hei, vet ikke om du får opp dette, men vet ikke hvordan jeg kommer meg inn i tråden du delte :) 

Jeg er 18 år, og har hatt «fantomlukt» siden jeg var 15 år. Jeg kjenner røyklukt, rettere sagt sigarettlukt. Det har jeg gjort i alle de 3 årene, kun kjent røyklukt. Jeg har ingen i familien som røyker, og heller ingen venner som røyker. Jeg kan kjenne både lukten gjennom nesa og også når jeg puster gjennom munnen. Det er så ille noen ganger at dersom jeg puster godt gjennom munnen så kjennes det ut som om jeg har pakket munnen min full i røyk fra sigaretter. Det er så ubeskrivelig fælt🤮

Jeg kjenner som oftest lukta kun når jeg holder på å bli syk, av en eller annen grunn. Jeg har også migrene og mye hodepine i «ny og ne», og jeg kjenner ofte røyklukten før jeg får migreneanfall! 

Når lukta først kommer så kjenner jeg den i flere uker før den forsvinner- for så å komme tilbake igjen etter bare noen få uker. Svært irriterende! Det påvirker både humøret og spesielt matlyst hos meg. 

Det er også godt å lese at flere opplever lukt som egentlig ikke er der, for da jeg fortalte de i hjemmet dette forsto de ingenting, fordi de kjenner ikke lukta og kan heller ikke fatte hvorfor jeg kjenner lukta. Så der er vi like uviten.

Anonymkode: 1f1f2...8ff

• 2 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med dere? Forsvant lukta? Har det slik selv nå, og synes dette er det rareste.. er det noen som fant ut hva dette kommer av?

Anonymkode: 650e1...4f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan gikk det med dere? Forsvant lukta? Har det slik selv nå, og synes dette er det rareste.. er det noen som fant ut hva dette kommer av?

Anonymkode: 650e1...4f1

Jeg delte et innlegg om dette for noen få uker siden 😅 

Kom frem til at det sannsynligvis har med covid som jeg hadde i februar, siden det startet etter dette 🤷‍♀️

Fikk en del svar fra folk som sa jeg måtte ringe både brannvesen og/eller elektriker da... 🙈😂

Anonymkode: 324fd...96c

Skrevet

Har det akkurat likt. Det kan oppstå ulike steder, men alltid innendørs - ofte hjemme 😳. Jeg vet det er innbilning og legger ikke noe særlig vekt på det. Det kommer og går, men er jo litt ubehagelig.

Anonymkode: 7d612...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...