Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nej. Det räcker med giltig legitimation, till exempel körkort.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Vi hadde ikke pass til Sverige da vi reiste i fjor. Trengte ingenting.

Gjest Deception
Skrevet

Strengt tatt er pass eneste gyldige legitimasjon for norske statsborgere i utlandet, så jeg ville tatt med passet.

Gjest Gjest
Skrevet
Må man ha pass med til Sverige?

Du trenger ikke pass for å komme inn i Sverige

Skrevet
Strengt tatt er pass eneste gyldige legitimasjon for norske statsborgere i utlandet, så jeg ville tatt med passet.

Ja, jeg har alltid med meg pass uansett hvor jeg drar til utlandet, rett og slett fordi det er bedre å være på den sikre siden en å bli stående å gå glipp av noe man virkelig vil fordi man ikke MÅ ha pass i landet man er i.

Noen flyselskaper aksepterer også kun pass som gyldig legitimasjon, uansett hvor man reiser.

Gjest Gjest
Skrevet

Nope. Norge, Sverige og Dannmark har en "spesialavtale" på dette området.

Gjest polli
Skrevet

Stemmer.

Skrevet

Jepp. Pass er ikke nødvendig i Norge, Sverige og Danmark! :)

Gjest Gjest
Skrevet

For skandinaviske statsborgere burde du vel kanskje tilføyd...

Skrevet (endret)
For skandinaviske statsborgere burde du vel kanskje tilføyd...

Tok det som en selvfølge at TS er skandinavisk, men burde uansett presisert det. Beklager. :sjenert:

Endret av Grønt blad
Gjest Elfrida
Skrevet
Eller Finland og Island. Altså for nordiske statsborgere, hvis det skulle være noen tvil. Det kan hende flyselskaper o.l. krever pass, det blir noe annet, men i prinsippet er det passfrihet i Norden, for nordiske statsborgere.
Gjest Gjest
Skrevet
Det kan hende flyselskaper o.l. krever pass, det blir noe annet, men i prinsippet er det passfrihet i Norden, for nordiske statsborgere.

"I prinsippet" er det passfrihet i hele Schengen-området. Men man må likevel ha med pass fordi det er eneste godkjente legitimasjon.

Det er atlså det med legitimasjon de nordiske landene har en "spesialavtale" på at de godkjenner hverandres legitimajson på.

At Finnland og Island var med i denne "spesialavtalen" har jeg derimot ikke hørt om.

Gjest Elfrida
Skrevet
Det er atlså det med legitimasjon de nordiske landene har en "spesialavtale" på at de godkjenner hverandres legitimajson på.

At Finnland og Island var med i denne "spesialavtalen" har jeg derimot ikke hørt om.

Passfrihet i Norden har det vært siden 50-tallet. Man må allikevel kunne legitimere seg.
Skrevet

Opplevde at de skulle se passet da vi reiste fra Færøyene i fjor sommer. Men har alltid passene med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...