Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

Hei!

Er det noen som har studert rettslære og samfunnskunnskap 2 og 3 ved Sonans? Og tatt eksamenene?

Jeg tenker på å ta alt på et halvt år, da jeg trenger desse fordjupningspoengene dette gir meg raskt. Noen som har erfaring?

Vennlig hilsen Tine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du. Selv har jeg tatt 2 og 3 sk, dog ikke ved Sonans, men Danielsen.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor bor du. Selv har jeg tatt 2 og 3 sk, dog ikke ved Sonans, men Danielsen.

Jeg bor i Oslo. Jeg har planer om å ta eksamen til jul i både 2sk og 3 sk samt rettslæren. Hva synes du om det? har du brukt lang tid? vanskelig? Hvordan var eksam?

Kansje jeg bør sjekke om hos Danielsen og, var du fornøyd med dem?

Litt spent som du skjønner!

Skrevet

Danielsen er i Bergen, ja. Jeg var kjempefornøyd. Jeg tok et fag hvert semester på kveldstid. Her kan en ikke ta begge på en gang. Pensum var veldig greit. Noe er jo kjedelig i alle fag, men mye av det er logisk og greit. Selv kom jeg opp i eksamen muntlig i 2sk. Det gikk helt fint.

Vi fikk to dager forberedelse og trakk hvert vårt mål fra læreplanen og skulle formulere en problemstilling som vi skulle få godkjent før vi lagde foredrag.

Selv drøftet jeg om massemedia kunne være en maktfaktor som kunne påvirke fordelingen av goder i Norge i dag. Fikk fem på den.

I 3sk-b er alt annerledes. Fagene er litt like, men det er mye som er forskjellig også. Her legges det større vekt på drøftinger og det å kunne skrive gode drøftingsoppgaver. Eksamenen er jo skriftlig og da er det (hvertfall var det slik for oss) drøftingsoppgaver som var aktuelle. De som kom opp fikk forberedelsestid, et tema/forberedelsesnotat, samt ta med seg et a4 ark med notater som ble levert med eksamensbesvarelsen.

Jeg kom ikke opp, men fikk meg en sekser i faget.

Lykke til. Fagene er helt ålreite og greie og lykkes med synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...