Gå til innhold

BigBrother - for barn?


Pip

Anbefalte innlegg

Her kan du finne en underskriftsaksjon for å få BigBrother's sendetid flyttet til etter 'vannskillet' (som er kl. 21:00): Link slettet. Hege (mod)

Det er ikke tillatt å bruke diskusjonsforumet for å samle inn veldedighetsgaver og-eller underskrifter. Det er heller ikke tillatt å samle inn e-postadresser på sidene for utsending av reklame, kjedebrev, pyramidespill, veldedige innsamlinger o.l.

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.pgp#0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dette huset er det vi voksne som bestemmer hva barna kan se.

Det er flere program før kl;21.00: som vi ikke vil at 12åringen vår skal

følge med på.

Hun respekterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har jeg barn - men jeg sendte inn en protest allikevel jeg! :)

Men - jeg mener fortsatt at det er foreldrenes ansvar å holde barna vekk fra TV'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting, jeg, og det er at foreldre må passe bedre på hva barna ser på TV uansett om det går før eller etter kl 21.00. TV'n skal ikke bli en "barnevakt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting' date=' jeg, og det er at foreldre må passe bedre på hva barna ser på TV uansett om det går før eller etter kl 21.00. TV'n skal ikke bli en "barnevakt".[/quote']

Det er jo ikke så fryktelig lett hvis barnet løper over gangen og ser bb til nabogutten/jenta... :P

Enig med at de burde flytte sending til etter 2100.. BB er ikke for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

BB suger noe inn i helvete, desverre har jeg lovt å følge med da Therese er en venninne av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

er vi ikke voksne nok til å passe på hva barna våre får lov å se på tv - da er det jammen noe alvorlig galt her!!! Unnskyldningen med at de bare kan løpe over til naboen, den er for drøy. Enten så får barna beskjed om at de ikke får lov å se BB eller ikke......

Men det er min mening !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg ikke at BB er noe for voksne heller men... :roll:

Tv-kanalene er ikke ansvarlige uansett, det er foreldre og voksne rundt som er det!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hjelpe meg- har ikke dere foreldre noe bedre å finne på. Det samme ble tatt opp under BB2001 og BB2002 og TVNorge fikk beholde sin sendetid fra 20:30-21:30, de vil også få beholde den i år uansett hvor mye dere hyler og bærer dere.

Gud hjelpe meg så lei jeg er av "indremisjonsmødre" i strikkegensere som gnåler og hvor fælt BB er og hvor grusom verden har blitt. Slå av tv'en hvis du/dere ikke vil se BB og kom dere videre i livet. Dere som foreldre har ansvar- slutt og legg ansvaret over på TVNorge.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Gud hjelpe meg så lei jeg er av "indremisjonsmødre" i strikkegensere som gnåler og hvor fælt BB er og hvor grusom verden har blitt. Slå av tv'en hvis du/dere ikke vil se BB og kom dere videre i livet. Dere som foreldre har ansvar- slutt og legg ansvaret over på TVNorge.

Milla

DÆVEN DØTTE - JEG, J E G!!!!!!! er enig med Milla............ undrenes tid er ikke forbi................ :Nikke::Nikke:

Fra "spøk" til alvor. Det er ubetinget oss foreldres ansvar hvorvidt våre barn skal få se BB. Personlig mener jeg at mine barn ikke skal se programmet - som etter min mening inneholder elementer som barn på 5 og 9 år ikke skal eller bør se. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er det lov å legge ut "underskrifts-link" her da? Det var det ikke i en annen tråd!

Men er enig i at det er vi foreldre som må ta ansvaret for hva barna våre ser på. Selv om noen sier at "....alle andre får...."! Den har vi da hørt før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandix

Dere må da klare å holde styr på ders egne unger! Si NEI.

Hvorfor mener forresten flere av dere (alle?) at programmet er skadelig for unger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må da klare å holde styr på ders egne unger! Si NEI.

Hvorfor mener forresten flere av dere (alle?) at programmet er skadelig for unger?

Fordi barn ikke skal trenge å se fulle folk som har sex på TVen.

Jeg har ikke barn selv, men aldri i verden om jeg ville la 9åringen min se på dette. Ser forsåvidt ikke på det selv.

Sier ikke at det er skadelig, men det er iallefall ikke berikende å sitte og se på BB for et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandix

Jordbær: Personlig fatter jeg ikke hvordan BB kan virke berikende på verken barn eller voksne, kjedeligere program finnes knapt, men det går an å sette foten ned hvis man ikke ønsker at ungene skal se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dinas bok

Hvem er det som gidder å se BB da?!

Det er helt klart oss foreldres ansvar hva barna ser på TV, vi bestemmer!

...men jeg ser jo at det kan være et problem hvis foreldrene har lyst til å se BB samtidig som de ikke vil at barna skal se BB samtidig som BB går før legge tid.. Hm. Dere får ta det opp på video og se det etter barnas leggetid, eller noe slikt. Herreguuuud. alt man skal gidde å engasjere seg i.

Vet ikke hva som er verst jeg: indremisjonsmødre med strikkegensere eller kvinner som intenst følger med på BB (eller kvinner som sitter alt for mange timer med KG istendenfor å gjøre det hun skulle gjøre ....... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva med Hotell Cæsar da? Tror aldri jeg har sett en hel episode, men jeg synes dette virker verre enn BB (som jeg heller aldri har sett en hel episode av). Hotell Cæsar sendes, i tillegg til å bli sendt tidlig på kvelden, to ganger om dagen.

Men misforstå meg riktig, ingen av disse programmene er for barn, men det er det da den enkelte foreldre som avgjør. Det sendes så mye rart på TV, og det finnes så mange forskjellige barn at dette bør foreldre selv være våkne på. Ser noen drar inn de svake i samfunnet. De svake vil ikke klare å sette grenser for barna sine hverken klokka 20.30 eller klokka 21.00.

Men for all del, for meg er det ett fett når det sendes, for her i huset er det bare husbonden som følger med :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg så lei jeg er av "indremisjonsmødre" i strikkegensere som gnåler og hvor fælt BB er og hvor grusom verden har blitt. Slå av tv'en hvis du/dere ikke vil se BB og kom dere videre i livet. Dere som foreldre har ansvar- slutt og legg ansvaret over på TVNorge.

Milla

Ikke går jeg med strikkegensere (utenom på skitur....) og ikke tilhører jeg indremisjonen (men jeg er mor), men jeg kan heller ikke med min beste vilje forstå at folk at som er normalt utrustet mht. intelligens virkelig kan sette seg ned og se på det mølet som BB vitterlig er! Har sett én episode (tror det var første runden) og fant intet av interesse, bare masse teite folk som gjorde tåpelige ting.... Nei, det kunne være fristende å legge seg på samme nivå som enkelte andre her inne, og hevde at folk som ser på BB må være sosialt tilbakestående...... :sjarmor: Men de som gidder må hjertens gjerne se på for meg - jeg tar mine valg og de sine (hva med å skaffe seg et eget liv???) :ler:

Men ellers Milla, er jeg enig med deg - det er foreldrenes ansvar å se til at ungene ikke ser BB. Hvis det sendes kl. 2030 om kvelden forstår jeg egentlig ikke problemet, da er min 10 åring om ikke under dyna så i hvertfall på badet med tannkosten i hånda (så ligger han og koser seg med ei bok en halvtimes tid). Og han er hvertfall ikke hos naboen - her i nabolaget har vi stående avtale om at alle unger sendes hjem senest 2000. Ellers gidder ikke de store ungene mine heller se det, så noe må vi ha gjort riktig i oppdragelsen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke folk har annet å engasjere seg i enn dette. Nå vet ikke jeg hvilken link som ble lagt ut, men jeg tipper det er til sida hvor noen mødre driver underskriftskampanjer etterhvert som de finner noe skummelt de må beskytte barna sine mot. Forrige gang var det de skumle maskene i butikkene ifm Halloween... :o

Ærlig talt, kan de ikke bare sørge for at egne barn ikke ser BB, og la andre takle problemstillinga på sin måte? Ikke tillate at egne barn kjøper Halloween-masker, og la de som vil innføre Halloween gjøre det? Det må da være andre verdensproblemer å engasjere seg for??

Personlig synes jeg BB er søppel-tv. Gidder ikke se på. Er enig i at programmet ikke egner seg for barn, men jeg synes det må være opp til foreldrene å holde de små borte fra skjermen når BB går. TVNorge vil neppe få pålegg om å flytte sendetidspunktet. De sier de redigerer programmet sånn at de "sterke scenene" (eller hva man skal kalle det) kommer etter vannskillet, og har derfor trolig sitt på det tørre.

Hilsen

Nala - som har virkelig har andre saker hun brenner for :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det såkalte "vannskillet", at program som ikke egner seg for barn ikke skal sendes før etter 21 på kvelden, synes jeg er en god idé. Jeg har til gode å høre/lese gode argument for hvorfor det er riktig/viktig å sende slike program før kl 21.

Ja, foreldre har ansvar for unga sine, deri ansvar for hva ungen mater sinnet sitt med, dvs. TV, dataspill, film, bøker etc.

Ja, i en ideell verden var alle unger glad i å lese bøker, glad i skolen, sosiale, fysisk aktive, sunne, snille barn. I en ideell verden sørga foreldra for at ungene blei slik.

Men, dessverre verden er ikke slik. Foreldre har begrensa påvirkningskraft overfor unga sine. Noe av personlighet m.m. er medfødt og kan vanskelig endres. Mye av det som påvirker ungene har foreldre ikke kontroll over.

Det såkalte "samfunnet" for ofte skylda for all dårlig utvikling. Det blir litt for enkelt. Helt klart at foreldre har hovedansvar for unga sine, men hva er galt i at vi andre, som utgjør samfunnet, og med "vi" mener jeg også media, forsøker å hjelpe til? Hvorfor kan ikke media og samfunnet ellers prøve å lette skole og foreldres arbeid, i stedet for å gjøre oppdragelsen vanskeligere? ???

Hvorfor er det så viktig for komikere å fortsette med "mobbehumor" når lærere forteller at den type underholdning gjør det vanskelig å høste gode frukter av anti-mobbearbeid? :-?

Hvorfor er det så viktig for TV-kanaler, aviser etc. å gi massene inntjenende søppel når det ikke er noe som helst som tyder på at søppelet bringer samfunnet og menneskeheten videre på noe vis, heller motsatt? :-?

It's all about the money... :roll:

Jeg foretrekker å arbeide for ei bedre framtid, framfor å støtte opp om en nedgraderende utvikling... :wink:

Ingy

P.s. Hva med de ungene som ikke har foreldre som tar ansvar, som lever under mer eller mindre omsorgssvikt av ulike årsaker. Skal vi bare drite i dem eller håpe at hjelpeapparatet fanger dem opp, eller kan vi våge å tro at de valg media tar f.eks. mht. vannskillet kan øke sjansen for at ungene er i seng når "barnefiendtlige program" sendes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...