Gå til innhold

Sønnen vår blir plaget av en gutt i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er en gutt i barnehagen som gjør alt han kan for å plage sønnen vår, det begynner å ligne på systematisk mobbing. Sønnen vår er ganske tøff og klarer å takle det tålig bra, men det hender han ikke vil i i barnehagen osv...Jeg har selv sett det og snakket til denne gutten mange ganger, kan nevne at han er 1.,5 år eldre enn vår sønn og skal begynne på skolen til høsten.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt opp dette med barnehagen, men ingenting skjer..noe som er synd for de kommer også til å gå på samme skole. Nå er det ikke lenge igjen før sommerferien, men har likevel ikke lyst til å bare la det gå så lenge. Hva kan jeg gjøre? Ta det opp med bhg en gang til (de har byttet leder på avdelingen) og deretter ta det opp med styrer? Ta det opp med foreldrene? Hva ville dere ha gjort?

Og ja...jeg skjønner at min sønn sikkert også erter osv til tider, men dette er altså skikkelig mobbing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

be om møte der både styrer og ped.leder er tilstede!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er ikke noe gøy. Merkelig at barnehagen ikke tar dette mer alvorlig! Slå neven i bordet å forlang et møte med alle involverte.

Du kan jo selv nevne dette for foreldrene til barnet som mobber sønnen din.

Skrevet

Jeg er enig med Liv om at du bør be om et møte hvor både styrer og ped.leder er tilstede. Hvis du tidligere har snakka med kun ped.leder om dette uten at noe har blitt gjort, så er det viktig at styrer blir informert om dette slik at tiltak kan settes inn.

Og alvorlighetsgraden blir også større om dette skjer i et avtalt møte enn om det kun blir nevnt i en hente-/ bringesituasjon. Dessverre er det gjerne slik.

Skrevet

Krev at barnehagen tar dette seriøst. Sønnen din har krav på dette.

Sånn oppførsel må tas tidlig før det utvikler seg til å bli en adferd.

Min sønn ble ved to anledninger bitt av samme gutt. De har tilnå alltid lekt fint sammen, men de er vel i en alder der noen bruker biting og slag som reaksjonsmåte.

Barnehagen har tatt dette opp med foreldrene og jobber nå med å unngå at han biter min sønn eller noen andre igjen. Barn trenger jo klare voksne (både foreldre og barnehagepersonale) som forteller dem om at dette ikke er akseptabelt.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har tatt det opp en gang til med bhg i dag og kommer til å ta det opp med styrer også. Jeg syns det er fryktelig vanskelig å ta det opp med foreldrene til barnet for det må jo være det verste man hører..og inntrykket jeg har fått av de er også at det er lite grensesetting der i gården. Men, noe må gjøres..jeg syns jo egentlig synd på gutten men slik det er nå blir jeg jo nesten irritert og sliten bare jeg ser han. Slik skal det ikke være.

Jeg syns også det er merkelig at bhg ikke tar dette mer alvorlig, da jeg tok det opp i dag mente de at de ikke hadde sett noe unormalt og da svarte jeg at det finner jeg merkelig for jeg ser det jo hver eneste gang jeg henter eller leverer han. Hun mente også at mange av barna bruker denne gutten som syndebukk, men det burde jo ringe en bjelle om mange av barna nevner problemer med denne gutten? Jeg forstår at det kan være lett for barn å bare legge skylden på han som vanligvis har skylden, men i dette tilfellet har jeg jo sett det utallige ganger selv. Det er jo også litt av grunnen til at jeg vil at de skal ta det på alvor så jeg kan få svar på hva det er som "trigger" disse situasjonene. Jeg vil jo ikke at feks. min sønn skal erte han opp så han reagerer på denne måten...

Huff, langt..men dette er så frustrerende.

Skrevet

Du bør be om en foreldresamtale hvor ped.leder og styrer begge er tilstede. Da er jeg sikker på at sjansen for at du blir hørt og tatt alvorlig er mye større. Du bør kreve at de tar tak i problemet og setter inn tiltak. Det er også deres ansvar å informere foreldrene til gutten om dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Du bør be om en foreldresamtale hvor ped.leder og styrer begge er tilstede. Da er jeg sikker på at sjansen for at du blir hørt og tatt alvorlig er mye større. Du bør kreve at de tar tak i problemet og setter inn tiltak. Det er også deres ansvar å informere foreldrene til gutten om dette.

Ja, jeg skal be om en slik samtale. Med deres ansvar så håper jeg inderlig du mener barnehagen...jeg har så veldig lite lyst til å ta dette opp med foreldrene til gutten. Jeg gjør det jo om jeg må men...

Skrevet

Ja, selvsagt mener jeg barnehagen!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...