Gå til innhold

Glasur til sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke akkurat en kakebaker, men føler at jeg må trå til med en litt artig bursdagskake til min sønns 1 års dag :) Tenkte lage en sjokoladekake som bukter seg som en orm (ala pytonkaken i Millas festkaker). Og glasuren skal farges grønn med konditorfarge og da går det jo ikke med mørk sjokoladekrem... Aller helst skal fyllet være lyst, evt dropper jeg fyll.

Prøvde å lage "Kveldens dronning" med hvit sjokolade før ikveld. Det er noe av det jæ*** jeg har smakt.

Noen som har tips å komme med?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må det være sjokoladeglasur da? Kan du ikke bruke melisglasur eller smørkrem uten sjokolade? Da er det jo også lettere å få den riktige fargen. Du kan jo evt fylle kaken med sjokoladekrem i tillegg hvis du vil det.

Skrevet

Var så usikker på om det ville være godt med bare smørkrem. Tusen takk for svar, mulig jeg går for det og sjokoladekrem inni, det var faktisk slett ikke så dumt det :)

Gjest _Leela_
Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med vaniljekrem som fyll i sjokoladekake. På toppen lager jeg glasur av hvit dronningsjokolade (den som står på innpakningspapiret). Men mulig denne ligner "Kveldens Dronning" sin da. Jeg synes iallefall det blir godt, lyst på kake nå ja...

Skrevet
Var så usikker på om det ville være godt med bare smørkrem. Tusen takk for svar, mulig jeg går for det og sjokoladekrem inni, det var faktisk slett ikke så dumt det :)

:sikle: Det blir sikkert godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...