Gå til innhold

Fresh farge til datarom / stue

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei! :)

Jeg har bestemt meg for og male datarommet..som er halveis stue og og datarom iett.. og trenger tips til fine farger.. ( ikke blåtoner! ) :)

jeg vurderer også male stuen men der er det en 3 meter høy hvit 100 år gammel kakkelovn .Så det er bregrenset hva slags farger jeg kan velge til den. er rødt der fra før.

hjelp meg..

( og forresten..mye koster et dusjhjørne med alt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Kan du beskrive rommet litt mer, så kan jeg tipse om hva jeg synes er fint?!? Hvor stort er rommet, hvordan er lysforholdene (vinduer), hvilken tid er huset/leiligheten fra, er rommet avlant eller kvadratisk, hva slags møbler er det der osv.

Stuen må også beskrives, men dersom den er sånn jeg innbiller meg, tror jeg en svak "gressgrønn" farge ville være fin. Omtrent sånn farge bjørkebladene har en måned etter at de har sprunget ut, hvis du klarer å gjette hvordan det er. :)

Prisen på et dusjhjørne vil jeg anta at du kan få fra noen tusen til mange titusen avhengig av kvalitet og utstyr!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maser fælt nå, men sjekk i alle fall ut "Bambus" før du bestemmer deg. Kjempeålreit grønnlig farge.

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt en farge som heter gul Sandsten.. Kjempe fin, litt beigeaktig og lys. Syntes dette er en varm og utrolig god farge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forelsket meg helt i et bilde i en interiørbok der det er en sånn ovn.

På bildet er det malt en ganske sterk, varm gul bak ovnen i et felt. Resten av rommet er malt i en lysere nyanse

Hvis denne ovnen hindrer deg i å male hele rommet i den fargen du vil ha, så mal et felt bak ovnen. Da kommer denne til sin rett. Jeg ville malt dette feltet i en ganske sterk/mørk farge for å fremheve ovnen. Du må nok ta igjen denne faregn i noe annet.. men det trenger ikke være noe mer komplisert enn et møbel, en pute e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

takk for alle tips.

Jeg kan fortelle litt om stuen min :

Det er nesten 3 meter til taket og gammel stil på rommet. . Svære høye vinduer med tre små ruter på toppen og tre litt større nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...