Gå til innhold

skattepengene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hvem skal jeg ringe¨å klage på skatten.sambo fikk baksmell på 60 000 kr. skjønner ingenting. det kan ikke gå ann.hvem ringer jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er likningskontoret som foretar beregningen.

Gjest Gjest
Skrevet

tuuusen takk for et raskt svar :)))) elsker kvinneguiden !!!

Skrevet
hvem skal jeg ringe¨å klage på skatten.sambo fikk baksmell på 60 000 kr. skjønner ingenting. det kan ikke gå ann.hvem ringer jeg?

For det første er det vel noe samboeren din må gjøre slv. For det andre - sjekket h*n skatteberegningen h*n fikk tilsendt i vår opp mot alle bilag og fratrekk, og endret tallene da? H*n skrev under på at likningen stemte da h*n sendte inn selvangivelsen.

Gjest Elastica
Skrevet

Ofte er det ikke beregningen som er feil, men at det er betalt inn for lite forskuddsskatt. Synd men sant.

Sjekk likningen nøye. Se etter om det ikke er gitt fradrag man har krav på. Sjekk også om lønnen kan være innberettet dobbelt, f.eks. - det hender at arbeidsgiver gjør feil. Har har lønn fra en annen kommue som også er oppført i hjemstedskommuen? Det viktigste er å finne ut om det er gjort noe feil - deretter kan dere skrive en klage til likningskontoret i hjemkommunen innen 10. august.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hei hei :)

saken er den at jeg er sammen med en som jobber med faren sin.som er selstendignæringsdrivende.

det er jeg som har ordnet selvangivelsen hans.men den er ganske innviklet så den er vanskelig å fylle ut :( egentlig er det regnskapsføreren hans ( som er moren hans:)) som gjør dette men jeg tromfet gjennom at jeg skulle levere den i år. han har mye fradrag å fikk igjen ganke mye i fjor.han skulle liksom ligge bedre ann i år enn i fjor, av mange grunner. han betaler skatt. å lånet ble skrevet på han.så jeg MENER at jeg må ha gjort noe feil.eller noe.....

jævlig surt i hvertfall..... :sprettoy:

jeg å den store kjeften min :tristbla:

Gjest Elastica
Skrevet

Har du fått selve likningen (hvor alminnelig inntekt,personinntekt og formue fremkommer) eller har du bare fått vite tallene?

Du har sikkert spart på en kopi av selvangivelsen, så det første jeg hadde gjort hadde vært å sjekke om det du har oppgitt på selvangivelsen er det samme som fremkommer av skatteoppgjøret. Jeg regner med at han er lønnsmottaker, siden han har fått oppgjøret nå i vår. De som er selvstendige næringsdrivende (enkeltpersonforetak, annen næring f.eks. jordbruk) får oppgjøret til høsten, den 12. oktober.

Deretter hadde jeg sjekket om det er gjort fravik i forhold til det som du har oppgitt i selvangivelsen. Dersom det er gjort slike fravik, prøv å finne ut hvorfor. Husk at det kan være at selvom et fradrag blir innvilget et år, er det ikke sikkert dette er riktig og derfor ikke blir innvilget dette året. Dette er selvsagt ikke ønskelig - men det skjer innimellom fordi skatteetaten har så mange arbeidsoppgaver at ikke alle blir gjennomgått like grundig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...