Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere mye til felles med deres kjæreste? Jeg og min har mye tilfelles synes jeg;)

* Begge liker å være aktive, som å gå turer i skogen, jogge og trimme.

* Vi er glade i å eksperimentere med mat, eller å gå ut å spise en og annen gang

* Vi har begge høyere utdannelse

* Vi deler felles verdisyn: Vi synes begge at samfunnet har blitt for overfladisk og for opptatt av penger. Vi savner litt de verdier som går på å ha mer respekt for alle rundt en, både kjente og ukjente. At folk bryr seg mer om hverandre.

* Vi liker å gå på kino eller å se film.

* Vi liker å gå drikke øl, nam nam.

* Verken jeg eller han spiller dataspill, takk GUD for at han ikke er av den datanerdete typen :ler:

* Vi er begge opptatt av å ha det ryddig rundt oss og begge gjør det. Han er typen som vasker opp,vasker egne klær og rydder :klappe:

* Ingen av oss liker ANALSEX. TAKK gud for at han synes det er ekkelt, så jeg slipper å tenke på det :ler:

* Vi liker å ligge lenge å prate og holde rundt hverandre om kveldene etter vi har lagt oss. Enten vi har hatt sex, eller ei. Vi kan ligge å snakke i 2 timer, for vi har så mye å snakke om, og bare ligge å holde rundt hverandre :rødme: :rødme:

Hva vi ikke er like på`?

* Han liker heavy metal, jeg er ikke sååå fan av det akkurat.

* Han liker å stå opp tidlig om morgene, jeg er syvsover.

* Jeg liker godt å sykle, han liker mer å jogge, gå i naturen.

Ja, jeg kommer ikke på mer i farten.....( alt hva man finner på å skrive om når man kjeder seg og er alene hjemme :sprettoy: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med og ha egne interesser og da???

Kjedelig og alltid gjøre ting med kjæresten, blir litt a sosial da :pls:

Gjest NasaMjøl
Skrevet

A4!

KJEDELIGE MENNESKER.

Neida:P Dere har det sikkert fint sammen ja.

Jeg har ikke noe spesielt til sammens med dama. Bortsett fra grisete sex :ler:

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Hehe, jepp. Det er veldig viktig. Man skal da ikke være siamesiske tvillinger. Og, ja, man burde ha et sosialt liv uten om kjæresten.

Vi har til felles:

* Vi liker også begge å være aktive. Han spiller fotball og jogger. Jeg går som regel turer eller spinner, men ja, vi går ofte turer i sammen også.

* Begge elsker å gå rundt i koseklær (joggebukse og fæle stygge t-skjorter).

* Vi er begge studenter.

* Verdisyn ja. Vi er veldig like moralskt sett (enn hvordan man definerer moral). Ser på ærlighet som en utrolig viktig ting, men faktisk... her er vi ganske ulike.

* Vi liker å se film vi og. Ikke Kino her i gården, men film hjemme.

* Ingen av oss drikker så veldig mye.

* Begge liker å bruke pcn, men jeg bruker den nok mer enn han.

* Vi er begge like "snobbete" (ikke snobbete som i å se bra ut, fasade, kun 1'er venner, o.l. Vanskelig å definere, kanskje som i at vi begge liker "gode" vaner).

* Begge elsker å reise.

* Vi liker begge å klemme veldig hardt og lenge. Mye kos.

* Vi liker begge roser.

* Vi er begge kreative, men på forskjellige måter (f.eks: jeg syr, driver med scarpbooking etc, han tegner mer og er mer kreativ ute (også vanskelig å forklare).

* Vi har begge en ekkel humor.

Det vi er ulike på:

* Musikksmaken. Jeg hører på rock og soul. Han liker high-school-punk (...eller hva det heter).

* Jeg står opp tidlig, han sover lenge.

* Jeg er i mot dødstraff. Han er for.

* Han elsker naturen, jeg er mer "urban".

* Jeg er en stressball, han er rolig.

* Jeg snakker super fort noen ganger. Han bruker en evighet på å komme til poenget (det irriterer meg innimellom).

* Han er et utrolig konkurransemenneske. Jeg er ikke. Konkurranser er ikke noe for meg.

* Han er mer beskyttet. Jeg har levd livet mer. Vi ser derfor på samfunnsproblemer f.eks med et ganske, så forskjellig syn.

* Han: natt. Jeg: dag.

* Jeg er åpen, han er litt innesluttet.

* Han er mer opptatt av å spille fotball, slappe av på hytta osv. Jeg er mer opptatt av en tur i parken med venninnene mine, shopping osv.

* Jeg fra en storby, han fra "bondelandet" (det vil si: 20 min fra Oslo, haha)

For å være ærlig. Vi er veldig ulike som dere ser på lista, men det er det vi begge liker. For meg, og oss er det kjempe spennende.

Ja, vi kræsjer på mange områder, men hvem gjør vel ikke det?

Han lærer masse av meg, jeg lærer masse av han også. Det handler om å respektere hverandre for hverandres meninger, bakgrunn, osv, og man vil ha et godt grunnlag for å få et forhold til å fungere uansett hvor like eller ulike man er.

Det tar kanskje litt tid å tilpasse seg hverandre hvis man er såpass ulike, men jeg har vært sammen med gutter som er klin like meg, og det kjeder meg i hjel. Mister fort interessen, da. Nei, jeg er kjempe glad jeg fant min rake motsetning, som utfyller meg. :)

Endret av Frøken Titt
Gjest væren75
Skrevet

Like barn leker best .

Har lest en studie en gang som støtter denne påstanden , men at det var forskjell på hvilke egenskaper hos personer som typisk var viktige at var like og hvilke som var mindre viktige at var like , i forhold til harmoni og varighet .

Overflatiske egenskaper som musikksmak , vaner hobbier etc hadde ikke noen selvstendig betydning i forhold til harmonien i det studiet , men egenskaper som

moralsk verdigrunnlag , politisk orientering , "samfunnsmessig tilhørighet bakgrunn "(arbeiderklasse , middelklasse etc) hadde en positiv sammenheng for lengde og harmoni i et forhold .

Det var noen flere enn disse også , men det er lenge siden jeg leste dette , så jeg husker ikke alle . Studiet er også videre hentet fra amerikanske sosiokulturelle forhold , men man skulle jo tro at de til en viss grad kunne overføres til norske forhold .

Skrevet

Vi har like tørr humor. Og den er virkelig tørr! :legrine:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gjør alt sammen, og samtidig. Dvs, feks så har vi to toaletter rett ved siden av hverandre, slik at vi kan legge kabler samtidig. Detta var selvsagt kødd. Seriøst, selv om man er like og gjør ting sammen så er ikke det ensbetydende med at man blir usosial. Djeeses...

og foresten.... Synes ikke det er kjedelig å være med kjæresten egentlig, det er både morsomt og hyggelig;D Vi er sjelevenner og en ubeskrivelig kjemi.

Gjest TaraTarantell
Skrevet

Jeg tror det er bra at man ikke er helt like.

Like barn leker best og motsetninger tiltrekker hverandre. uff nei sånt er bare tilfeldig tror jeg. sånne sitater kan få holde seg på en sitat-nettside eller bok.

Gjest TaraTarantell
Skrevet
Vi gjør alt sammen, og samtidig. Dvs, feks så har vi to toaletter rett ved siden av hverandre, slik at vi kan legge kabler samtidig. Detta var selvsagt kødd. Seriøst, selv om man er like og gjør ting sammen så er ikke det ensbetydende med at man blir usosial. Djeeses...

og foresten.... Synes ikke det er kjedelig å være med kjæresten egentlig, det er både morsomt og hyggelig;D Vi er sjelevenner og en ubeskrivelig kjemi.

jeg er heldigvis fri nå men jeg og eksen gadd ikke å henge oppå hverandre hele tiden.

jeg syns det er litt tragiske med sånne par jeg da. også skjønner jeg meg ikke på dem som ikke vil ha privatliv.

Gjest Tweek
Skrevet (endret)

Vi har til felles:

*Er begge studenter (på samme linje og)

*Vil begge bli noe sm krever kreativitet og ideer

*Liker å nerde oss litt innimellom (heldigvis er ingen av oss avhengig av noe)

*Har en del samme musikksmak (han har litt med voksen musikksmak og jeg har mer hiphop osv.)

*Ingen av oss er med i religion.

*Vi er litt romantiske av oss begge.

*Liker samme type show å se på.

*Vi er ikke spesielt glad i tv

*Liker å stå opp på morgenen og ikke 14 på formiddagen (han står likevel opp en time eller 2 før meg ofte)

*Vi liker å lese nyheter hver dag

*Vi liker å gå ut å spise av og til

*Vi begge liker ikke å drikke noe særlig egentlig. Blir bare til fest ettersom ingen av oss er spesielt glad i vin.

*Ingen av oss er spesielt aktive

*Vi liker å gå turer (blir ikke så ofte da men)

*Vi liker å kjøpe ting

*Vi har ganske lik smak når det kommer til interiør osv.

*Vi har lik humor

*Vi vil begge ha ferig utdannelse, ha jobberfaring og et fast sted å bo før vi vil ha barn.

*Når det faktisk kommer til barn så er vi ganske like på oppdragelse (vet ikke egentlig hvorfor vi har diskutert dette, men litt har vi)

*Vi liker å kose og kysse.

*Vi liker ofte å ligger i senga og bare snakke eller kile hverandre til vi ikke får puste/lekesloss.

Vi har ikke til felles

*Han har en del hobbyer og skal alltid gjør noe konstruktivt.

*Feriemål til en hvis grad

*Reaksjonene våres er annerledes når vi krangler eller får vondt.

*Han er flinkere til å snakke om ting når vi krangler enn det jeg er.

En god del vi hadde til felles da i forhold ;)

Endret av Tweek
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Vi har til felles:

-vi elsker å dra på tur sammen

-liker mye av den samme musikken

-like sær humor

-er glad i å lage mat sammen

-begge har lyst på barn

-er glad i å se film,både hjemme og på kino

-begge er avhengig av data/tv-spill

-vi har like planer for fremtiden

-vi elsker å bruke penger

-glad i kos

-begge liker å feste

Vi har ikke til felles:

-han elsker å være på farten hele tiden. Jeg liker godt å sitte hjemme å ta det med ro

-han er mye mere aktiv og sosial enn meg

-jeg må hele tiden ha det rent og ryddig i huset,han bryr seg ikke like mye

-han er veldig impulsiv,jeg må planlegge litt mere(lærer av han og har blitt mere impulsiv jeg også)

-jeg blir lett stresset,han er mere rolig(og klarer å roe ned meg)

-han er b-menneske,jeg er a-menneske

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
-han er b-menneske,jeg er a-menneske

Haha,det var veldig feil.

Jeg er b-menneske,han a-menneske

Gjest *Magica*
Skrevet

Vi er ganske ulike. Men vi har da noe til felles...

* felles barn ;)

* humor

* sosiale

* interesse for kultur og historie

* begge er interesserte i god mat og drikke

* vi liker friluftsliv, om enn på litt ulike måter

* vi liker samme slags biler

* vi liker ha det kaldt på soverommet

* vi er ikke så reiselystne av oss

Gjest Marillia
Skrevet

* lik familiebakgrunn

* lik verdisyn

* likt syn på barneoppdragelse

* felles interesse for friluft

* felles interesse for god mat og god vin

* begge er glad i å reise

* begge er sosiale, jeg mest

* begge ser mye film, men har forskjellig filmsmak

* begge er glad i å diskutere

* lik humor

* har ikke lik musikksmak

* han liker ikke å lese bøker, noe jeg elsker

* han bryr seg ikke om rot, jeg hater rot

* han har et mer jevnt lynne, jeg mer opp og ned

* jeg elsker å planlegge, han tar ting på sparket

* jeg stresser og han tar det med ro

* jeg liker å løse problemer, mens han gjør det ikke

* jeg er A-menneske, mens han er B-menneske

Skrevet

ajaj når jeg leser dette ser jeg at jeg å typen nesten bare er ulike..

-ulik bakgrunn

-ulik tro (jeg tror litt, han ikke noe)

-jeg liker å reise, han liker å være hjemme

-han liker å slappe av, jeg liker å trene

-jeg har høy utdanning, han har lav utdanning

-jeg liker å være sosial, han liker å være hjemme.

-lik musikk smak (nesten da)

-liker å lage mat.

-lik humor

-vi trives i hverandres selskap og er lykkelige.... :rødme:

Gjest Gjest
Skrevet
jeg er heldigvis fri nå men jeg og eksen gadd ikke å henge oppå hverandre hele tiden.

jeg syns det er litt tragiske med sånne par jeg da. også skjønner jeg meg ikke på dem som ikke vil ha privatliv.

Som oftest varer ikke sånne forhold veldig lenge!

Har mange eksempler her fra plassen jeg bor, desuten faller disse parrene hardere når det blir slutt.

De har vært så mye med bare hverandre at mye av det sosiale nettverket er borte.

Ikke helt bra!

Skrevet

Vi begge elsker å kjøre motorsykkel og har en felles interesse for bil. I tillegg er vi veldig ivrig etter å bugge kinorom og investerer sammen i hifi utstyr :)

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Vi har gått fra hverandre og hatt brudd - og bra var det, for vi hadde lite til felles:

- Uenige om politisk parti

- Ulike fritidsinteresser

- Han mye mer sosial enn meg (likte seg mer ute, jeg var mer hjemme)

- Han mer overfladisk enn meg

- Ham kritiserte meg for måten jeg var på (!)

- Han var kontrolerende og ville ha det meste på sin måte

- Ulik musikksmak

- Ulike verdier

- Ulik familiebakgrunn (han fra bondefamilie, jeg fra fri-oppdragelsesbakgrunn med kunstner og akademiker)

- Han mer intolerant overfor folk som ikke var som han selv

Det er klart at så ulike interesser ikke matcher i lengden.

Bedre hell og lykke neste gang med en mann som matcher bedre.

Skrevet

Tror det er viktig med felles interesser i et kjæresteforhold. Å ha nogenlunde like grunnleggende verdier og livssyn, gjør det enklere å takle utfordringer og motgang som kan oppstå i et forhold.

Merker dette godt nå som min sambo og jeg har blitt foreldre og fått en ny sjef i hus ;) Egne og felles interesser kommer i siste rekke, men felles innstilling på en ny epoke i livet, gjør dette greit å takle. Føler at dette kunne blitt vanskelig hvis vi var veldig forskjellig på hva som er viktig/uviktig her i livet.

Gjest Gjest_lillemy_*
Skrevet

det ble slutt :(

*begge likte:

*felles humor

*like barnslige

*liker å ha det ryddig

*liker å reise

*kunne gjerne drikke enn så vel som ikke

*glad i dataen vår- jeg noe mer..hehe

*samme mat smak

*veldig følelsesmennesker begge to

*tenker mye begge to

*ligge å prate til langt ut på natt

*begge like vanskelig for å sovne

*liker å sove lenge

ulike:

*han jobba- jeg student.. ikke penger til å være med på noe..

*han oversosial- jeg likte å slappe av hjemme

*han mange hobbyer og aktiviter- jeg nesten ingen

*ulike ambisjoner og mål her i livet

*på ulike modningsnivå

*ulike bakgrunn og erfaringer

*han overaktiv- jeg mindre aktiv

*han liker å lese- jeg hater det..

*jeg klare fremtidsplaner- han ikke

*ulik musikk smak

*jeg røyker- han ikke (han hata det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...