Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #21 Skrevet 13. juni 2007 Til VSN: Javel, hvor stor prosentandel falske voldtektsanmeldelser er det snakk om, du som tydeligvis har så god greie på dette? Påstår du at de resterende 98% av voldtektstilfeller som ikke ender med dom er noe "kjerringene" har funnet på selv? Synes forresten trådstarter fortjener såpass respekt at hun burde slippe å få slengt etter seg at hun bare får takke seg sjøl... Jeg påstår ingenting om %andel. Jeg har heller ikke sagt at TS har seg selv å takke. Jeg mener kvinner GENERELLT. Når man roper ulv ulv mange nok ganger, er det jo ingen som tror på det tilslutt. I TS sitt tilfelle så er det tragisk at mannen ikke blir dømt. Helt uforståelig. Men hva med alle de tilfellene hvor mannen blir uskyldig dømt? I tillegg går kjærringhælvete fri, selv om hun burde fått skikkelig straff for falsk anmeldelse. DusteNorge!!
wondergirl Skrevet 13. juni 2007 #22 Skrevet 13. juni 2007 Så det er greit å tafse på jenter som sover? Det er jo det denne dommen sier. Stakkars gutter, de vet vel ikke bedre, da?! Det begynner å nærme seg "Hun sa nei, men jeg så på henne at hun mente ja". Fyttikatta.
Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #23 Skrevet 13. juni 2007 I Norge leveres hver dag drøssevis med falske anmeldelser desverre. Det mest vanlige er vel de som blir "ranet" på åpen gate og det er ikke måte på hvor dyre klokker, bærbare pc'er og mobiltelefoner de har hatt med seg da...Vitner finnes stort sett aldri. Og biler som blir "stjålet" er også veldig vanlig. Det er folk som har som levebrød å dumpe biler slik at de ikke skal bli funnet igjen. Det er en stor belastning for alle oss andre som skal forsikre våre ting og et ikke ubetydelig samfunnsproblem at politiets ressurser blir brukt på slike ikke-saker. Ja, det skulle vært 10 år i fengsel for falske anmeldelser. Og de som ble tatt for tyveri burde fått kappet av en finger for hvert tilfelle. De som misbruker barn, sprer HIV med vilje etc etc burde fått pikken kappa av. Men her i landet får de en klapp på skuldra
Fibi Skrevet 13. juni 2007 #24 Skrevet 13. juni 2007 Som jeg skrev i den andre tråden om denne saken, står det i det nyeste nummeret av "Det Nye" at opptil 10% av oss har sex når vi sover. Det er kommet fram i en forskningsrapport. Det tatt i betraktning, og at dette skjedde på/etter et nachspiel, og TS lagde noe som kunne ligne på koselyder innimellom, så kan man faktisk skjønne at gutten ikke fattet at TS sov. For øvrig sluttet vel gutten da TS våknet og sa klart fra "nei". Hadde det vært en fullbyrdet voldtekt, ville neppe gutten blitt dømt for noe annet enn uaktsom voldtekt, dersom han hadde blitt dømt, og da ville han sannsynligvis fått betinget fengsel. Jeg skjønner at TS kan føle dette som et overgrep. Men straffbart - neppe. Er forøvrig ikke lett å være gutt lenger, heller - at de tør å ha sex uten å fått partner til å skrive under i 3 eksemplarer på at det er frivillig og i bevisst tilstand, skjønner jeg ikke... Det er straffbart å ha seksuell omgang med en person som sover, eller er bevisstløs. At han ikke visste det....dummeste jeg har hørt! Slik jeg forstår det varte seansen i 20 minutter. 20 minutter uten kommunikasjon, men tilfeldige lyder, ehh...den personen som ikke forstår tegningen her må jo regnes som farlig for samfunnet. Eventuelt være alvorlig tilbakestående.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #25 Skrevet 13. juni 2007 Men hva med alle de tilfellene hvor mannen blir uskyldig dømt? Det er selvfølgelig ille om dette skjer også. Men tatt andelen som blir dømt i betrakning, er dette et minimalt problem i forhold til alle de skyldige som går fri. Og ikke minst så snakker vi om holdninger her. Og der finnes det alt for mye "tenk om han er uskyldig" og "han er egentlig en snill gutt" holdninger som ødelegger for både rettferdighet i rettsaker og kvinners trygghetsfølelse. I tillegg går kjærringhælvete fri, selv om hun burde fått skikkelig straff for falsk anmeldelse. DusteNorge!! Falsk anmeldeslse ER ulovlig. Og andelen som blir dømt for dette er BETYDELIG høyere enn andelen som blir dømt for voldtekt.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #26 Skrevet 13. juni 2007 Som jeg skrev i den andre tråden om denne saken, står det i det nyeste nummeret av "Det Nye" at opptil 10% av oss har sex når vi sover. Det er kommet fram i en forskningsrapport. Det tatt i betraktning, og at dette skjedde på/etter et nachspiel, og TS lagde noe som kunne ligne på koselyder innimellom, så kan man faktisk skjønne at gutten ikke fattet at TS sov. For øvrig sluttet vel gutten da TS våknet og sa klart fra "nei". Hadde det vært en fullbyrdet voldtekt, ville neppe gutten blitt dømt for noe annet enn uaktsom voldtekt, dersom han hadde blitt dømt, og da ville han sannsynligvis fått betinget fengsel. Jeg skjønner at TS kan føle dette som et overgrep. Men straffbart - neppe. Er forøvrig ikke lett å være gutt lenger, heller - at de tør å ha sex uten å fått partner til å skrive under i 3 eksemplarer på at det er frivillig og i bevisst tilstand, skjønner jeg ikke... Denne mannen var da våken så han kan da ikke regnes med blant de 10% som liksom har sex mens de sover. Men slik du fremlegger det er det nok best å anskaffe slike skilt slik at ALLE skjønner at jeg ikke er interessert i å ha sex med dem hvis jeg sover. Eller kanskje en eller annen kverulant kommer til å begynne å diskutere at 10% har sex mens de sover med meg mens jeg sover og uansett finner det plausibelt at jeg vil ha et nummer mens jeg ligger i min dypeste søvn? Man kan visst diskutere seg til sex også på samme måten som man kan anta at folk ønsker sex. Gubben på sin side bør snarest skaffe seg et skilt hvor det står at han ikke deler ut penger i søvne. 10% av den norske stats bevilgninger deles visst ut i søvne; vi har jo alle sett sovende stortingsrepresentanter avbildet i media.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #27 Skrevet 13. juni 2007 Jeg påstår ingenting om %andel. Jeg har heller ikke sagt at TS har seg selv å takke. Jeg mener kvinner GENERELLT. Når man roper ulv ulv mange nok ganger, er det jo ingen som tror på det tilslutt. I TS sitt tilfelle så er det tragisk at mannen ikke blir dømt. Helt uforståelig. Men hva med alle de tilfellene hvor mannen blir uskyldig dømt? I tillegg går kjærringhælvete fri, selv om hun burde fått skikkelig straff for falsk anmeldelse. DusteNorge!! Det er mye man kan gjøre for å unngå slike falske anklagelser. Å bli med fulle fremmede damer hjem bør vel være øverst på lista over adferd som er risikabel i så måte.
Rosalie Skrevet 13. juni 2007 #28 Skrevet 13. juni 2007 Det er straffbart å ha seksuell omgang med en person som sover, eller er bevisstløs. At han ikke visste det....dummeste jeg har hørt! Slik jeg forstår det varte seansen i 20 minutter. 20 minutter uten kommunikasjon, men tilfeldige lyder, ehh...den personen som ikke forstår tegningen her må jo regnes som farlig for samfunnet. Eventuelt være alvorlig tilbakestående. Eller TS oppførte seg som 90% av alle tenåringsjenter når de har sex - de ligger musestille uten å lage en lyd fordi de er redde for å gjøre noe galt eller bli oppfattet som horete og for erfaren...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #29 Skrevet 13. juni 2007 Ja, det skulle vært 10 år i fengsel for falske anmeldelser. Og de som ble tatt for tyveri burde fått kappet av en finger for hvert tilfelle. De som misbruker barn, sprer HIV med vilje etc etc burde fått pikken kappa av. Men her i landet får de en klapp på skuldra Enig. Og så har du disse "blind vold"-sakene. Akkurat som om at noen bare skambanker andre sånn helt ut av det blå
Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #30 Skrevet 13. juni 2007 Falsk anmeldeslse ER ulovlig. Og andelen som blir dømt for dette er BETYDELIG høyere enn andelen som blir dømt for voldtekt. De blir jo ikke dømt for falsk anmeldelse når de får en mann uskyldig dømt. Da blir jo løgnene deres trodd. Men hva slags straff får de som blir dømt for falsk anmeldelse?
Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #31 Skrevet 13. juni 2007 Eller TS oppførte seg som 90% av alle tenåringsjenter når de har sex - de ligger musestille uten å lage en lyd fordi de er redde for å gjøre noe galt eller bli oppfattet som horete og for erfaren... Men de later vel ikke som om de sover i 20 min? Den gruppen du beskriver vil jeg tro heller er på 10% (eller kanskje 1 %).
Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #32 Skrevet 13. juni 2007 Enig. Og så har du disse "blind vold"-sakene. Akkurat som om at noen bare skambanker andre sånn helt ut av det blå Ja, ikke sant. En passelig straff for dem må være å plassere de sammen med mannlige homofile fanger som ikke har fått kjøtt på kølla på veldig lang tid *ond*.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #33 Skrevet 13. juni 2007 Eller TS oppførte seg som 90% av alle tenåringsjenter når de har sex - de ligger musestille uten å lage en lyd fordi de er redde for å gjøre noe galt eller bli oppfattet som horete og for erfaren... Ja, menn nå til dags synes visst det er en turn-off hvis dama viser det minste tegn på å være ved bevissthet. Helst skal man visst simulere at man har ligget i koma de siste 10 årene. Da kan man ikke ha erfaring fra strøket, og alle vet at en bevisstløs jomfru har 50 % større sjanser for å bli fotomodell enn en våken erfaren kvinne. Og fotomodell vil jo alle bli.
mysan Skrevet 13. juni 2007 #34 Skrevet 13. juni 2007 Jeg kjenner en som feilaktig ble anmeldt og dømt for utuktig omgang med mindreårig. Og med det i minne mener jeg at vi kvinner kan takke oss selv når slike saker som TS sin ikke vinner frem i rettsapparatet. I tilfellet til min venn, nyttet det ikke med anke. Han måtte inn å sone for noe han ikke hadde gjort. Og han slet med det i lang tid. Den løgnaktige lille ***** skjedde det ingenting med. I sånne saker burde det blitt benyttet løgndetektortest. Så hvis DU blir voldtatt så kan DU takke DEG SELV fordi det faktisk finnes andre jenter som anmelder falskt? Fantastisk logisk tankegang... Av alle voldtekter som skjer, er det ca 20% som anmeldes. Det er i hvert fall det antatte tallet. Man vet jo selvfølgelig ikke hvor mange som ikke meldes, i og med at de jo ikke meldes, men altså anslagsvis... Av de 20% som anmeldes, blir ca 2% av mennene dømt. Kanskje prosenten som anmelder falskt er omtrent like høy? Det er ikke mange som velger å anmelde folk for voldtekt og som faktisk gjennomfører anklagen hele veien til en rettsak. En sånn sak er ikke lett for en jente/kvinne og gå igjennom, fordi hun hele tiden må forsvare seg selv i forhold til hvorfor hun lot det skje, klærne hun hadde, hvor mye hun hadde drukket også videre... den gjengse oppfatning synes nemlig å være at jentene sjøl er delansvarlig dersom de voldtas, med mindre det dreier seg om en grov overfallsvoldtekt.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #35 Skrevet 13. juni 2007 Ja, ikke sant. En passelig straff for dem må være å plassere de sammen med mannlige homofile fanger som ikke har fått kjøtt på kølla på veldig lang tid *ond*. Det kommer neppe til å finnes så mange homofile som "ikke har fått kjøtt på kølla på veldig lang tid" nå fremover...Jeg har hørt at 100% av den mannlige befolkningen må sove innimellom. Minst 80% av den mannlige homofile befolkning har visst lest en undersøkelse om at 10% har sex i søvne.
Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #36 Skrevet 13. juni 2007 Ja, menn nå til dags synes visst det er en turn-off hvis dama viser det minste tegn på å være ved bevissthet.
Gjest vsn Skrevet 13. juni 2007 #37 Skrevet 13. juni 2007 [quote name='mysan' date='13.06.2007 (15:33) ' Av de 20% som anmeldes, blir ca 2% av mennene dømt. Kanskje prosenten som anmelder falskt er omtrent like høy? Det er ikke mange som velger å anmelde folk for voldtekt og som faktisk gjennomfører anklagen hele veien til en rettsak. En sånn sak er ikke lett for en jente/kvinne og gå igjennom, fordi hun hele tiden må forsvare seg selv i forhold til hvorfor hun lot det skje, klærne hun hadde, hvor mye hun hadde drukket også videre... den gjengse oppfatning synes nemlig å være at jentene sjøl er delansvarlig dersom de voldtas, med mindre det dreier seg om en grov overfallsvoldtekt.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #38 Skrevet 13. juni 2007 [quote name='mysan' date='13.06.2007 (15:33) ' Av de 20% som anmeldes, blir ca 2% av mennene dømt. Kanskje prosenten som anmelder falskt er omtrent like høy? Det er ikke mange som velger å anmelde folk for voldtekt og som faktisk gjennomfører anklagen hele veien til en rettsak. En sånn sak er ikke lett for en jente/kvinne og gå igjennom, fordi hun hele tiden må forsvare seg selv i forhold til hvorfor hun lot det skje, klærne hun hadde, hvor mye hun hadde drukket også videre... den gjengse oppfatning synes nemlig å være at jentene sjøl er delansvarlig dersom de voldtas, med mindre det dreier seg om en grov overfallsvoldtekt. I det tilfellet jeg kjenner til, var det tydeligvis ikke så vanskelig for "den stakkars jenta". Så kan man jo si at kompisen min var maks uheldig. Men det skal jo ikke skje at folk blir uskyldig dømt!! Jeg kjenner en som ble fengslet for noe han faktisk hadde gjort. Så jeg synes fengsel er en bra ting.
Gjest TS Skrevet 13. mars 2008 #39 Skrevet 13. mars 2008 Eller TS oppførte seg som 90% av alle tenåringsjenter når de har sex - de ligger musestille uten å lage en lyd fordi de er redde for å gjøre noe galt eller bli oppfattet som horete og for erfaren... Vel, idette tilfellet var "fornærmede" 30 år, og trygg nok til å gi utrykk for ønske om sex om det var tilfellet. Vil bare si at saken ble anket, og han ble DØMT! 8 mnd fengsel og han må itillegg beatle både oppreisning og erstatning. Desverre for ham var det ikke bare bilder, men også film han hadde tatt. (aktoratet "glemte" og ta det med i tingretten...) Film som viser at haner svært forsiktig for ikke vekke meg. Forøvrig er det heller ikke en eneste såkalt "koselyd" på filmen. Også andre detaljer, viser at han ertt og slett lyver. Så det nytter og anmelde.....hvis man har videobevis.....og hvis aktor husker å ta det med....
Gjest Gjest_maren_* Skrevet 13. mars 2008 #40 Skrevet 13. mars 2008 Nei, vet du hva! Hvorfor skal folk drive å fingre en dame hvis man ikke er sikker på om hun sover eller ikke? Sex er noe begge skal si ja til før det skjer. Man skal ikke bare ta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå