Gå til innhold

Boerboel

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du vet nok hva jeg kjenner og ikke kjenner ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, du vet nok hva jeg kjenner og ikke kjenner ;)

Jepp. Like mye som du vet hva, hvorfor og hvordan de som spør her tar hensyn til hva og hvorfor.

Til nå har det bare kommet fram masse skremselpropaganda uten noen begrunnelser ut over det man har lest seg til. Lese kan alle.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har boerboel,di er enkle vist du legger ett godt grunnlag...di trenger MYE sosialisering...men det er en stor tung hunde rase så treningen bør begynne fra dag en....di trenger en konsekvent,men venlig oppdragelse....jeg skal aldri ha noen annen hunde rase ihvertfall,minus sider er at di faktisk sigler en god del og kan være litt blonde når det kommer til oppdragelse og det å lære

Gjest Gjest
Skrevet
Til nå har det bare kommet fram masse skremselpropaganda uten noen begrunnelser ut over det man har lest seg til. Lese kan alle.

Nei, det er bare fakta om hva som kan skje derfor man tar for lett på det om man tror de er så lette at man lar være å sosialisere dem. Enkelte krever mer enn andre selv om dette er veldig individuelt fra hund til hund og ikke bare rase.

Det gjelder å erfare, ikke bare lese.

Skrevet
Nei, det er bare fakta om hva som kan skje derfor man tar for lett på det om man tror de er så lette at man lar være å sosialisere dem. Enkelte krever mer enn andre selv om dette er veldig individuelt fra hund til hund og ikke bare rase.

Det gjelder å erfare, ikke bare lese.

Derfor skaffer man seg en BB og gjør ting riktig i stedet for å sitte her og næææge om hvor farlige disse dyrene er. Skulle tro det var snakk om putbuller her. Mange mange raser har vokterinstinkt. Makan.

Gjest Gjest
Skrevet

Putbuller? Pitbuller? Pit'er er fine de! Skulle tro du mente de var farlige? Eller hva? ;) Kall en spade for spade...

Gjest Gjest
Skrevet

Og? Fordi de er ulovlige gjør de til livsfarlige?

Bare undrer...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Uansett om er rase er ulovlig betyr ikke det at de er farlige. Det betyr bare at det er alt for mange uten first hand experience som sitter å tar avgjørselser i dette landet. Hadde jo vært for ille om man toktak i det faktiske problemet når det er så mye lettere å la uvitenhet og dumskap gå utover en fantastisk familiehund.

Gjest Gjest
Skrevet

Som jeg har nevnt lenger oppe har jeg selv en B.B dette er min første jeg ser at det en må legge MYE arbeid i den delen med sosialisering å da mener jeg MYE men ellers er det en helt skjønn rase men ikke tro blindt på rasebeskrivelsen;)

Karina

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg snakket nettopp med to hundedommere fra Sør-Afrika (Boerboelens hjemland) og deres karakteristikk var ikke nådig. De hadde ingenting positivt å si om rasen, og mente at de fleste hundene er mongels, altså blandinger. Men utlendinger kjøper dem anmass fra Sør-Afrika uten spørsmål.....

Dette er ikke hunder man har som familiehunder, i følge disse dommerne, som sikkert har sett flere boerboels enn noen av oss kan forvente å få se....

Gjest Gjest
Skrevet

Faktisk alt det negative pjattet om boerboel får meg til å koke,det finnes nok mer dårlige hunde eiere en dårlige boerboeler spesielt i afrika der di har ett helt annet syn på dyrehold en f.eks her i norge....min valp er en harmonisk trygg barne elskende hund som er farligere bak en forran,å sånn har alle di andre boerboelene jeg har møtt vært...så før en legger skylden på at boeboelen er en dårlig hunderase så får en ser først på hva slags miljø di lever i og hvem som eier di....i feile hender så kan hvilken som helst hunderase bli farlig

Karina

Skrevet (endret)

Et vennepar av meg har to voksne BB'er. De er dritkule, men også utrolig sære. Og jeg hadde ikke hatt en sjans dersom 60 kg BB plutselig bestemte seg for en liten "utflukt" når vi var på tur...

Eieren i dette tilfellet er konen i huset, og hun har vokst opp med hundeoppdrett, så disse hundene er veldig godt dressert. Men jeg - som aldri har oppdratt en hund på egenhånd (hadde fuglehund da jeg var tenåring, men det var ikke jeg som var "sjefen"), kunne aldri ha skaffet meg en BB som førstehund.

For øvrig snorker de noe helt infernalsk! :ler:

EDIT: Det er heller ingen vinterhund. Selv om den er stor fryser den veldig lett. Regnvær er heller ingen favoritt.

Endret av Wadjet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...