Gå til innhold

allergier og utselett på en gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt urticaria i noen år nå. har aldri klart å bli kvitt dette, men det har vært i sjakk ganske lenge. her for noen uker siden midt under et samlivsbrudd og eksamenperiode blusset det opp. Det er jo naturlig. Men det rare var at jeg fikk 3 nye allergier (regner med det er kryssallergier mot pollen) også på to uker! er det imunforsvaret mitt som er ute å går seg en tur eller? kan da ikke være vanlig å få alt på en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er multiallergiker, og det hender at jeg får nye allergier etterhvert. Jeg har derfor en teori: Vi er allerdede allergisk mot det vi enda ikke har blitt allergisk mot, kroppen har bare ikke registrert det enda. Under perioder med mye stess, f.eks, kan vi derfor plutselig bli allergiske mot noe vi ikke har reagert på før. Litt vanskelig å forklare, så jeg skal komme med et eksempel:

Jeg er allergisk mot pelsdyr. Jeg har ridd på kamel to ganger, den ene gangen ble jeg ikke allergisk, den andre gangen ble jeg allergisk som bare det. Fordi kroppen brukte litt tid på å "gjenkjenne" allergenet.

Det er i alle fall hva jeg tror.

Endret av Pax

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...