Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, man kan spøke med at enkelte ser ut til å ha fått lappen i posten...

Men jeg mener vagt å huske at da jeg fikk mitt siste sertifikat, så kom det i posten?

(men jeg hadde reel kjøreopplæring i forkant da, og da jeg fikk "mitt siste" var de bare for å få med at jeg hadde tatt mørkekjøring, så jeg hadde alleree sertifikat ;) )

Stemmer det med dagens realitet?

Jeg skal jo ha nytt sertifikat nå, siden jeg bytter navn. Og da må jeg avsted på trafikkstasjonen og ordne det. Men, får jeg det i posten, til min folkeregistrte adresse? Jeg tenkte å orden det av praktiske årsaker på trafikkstasjonen på hjemstedet mitt, men er der bare kort tid, så enten håper jeg at jeg får det med meg med en gang, eller at de sender det i posten, så ligger det der og venter på meg når jeg kommer hjem fra bryllupsreise...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok lappen i våres, og da kom kortet i posten etter ca. én uke. Sånn var det visst for de som bare skal ha nytt kort også, ihvertfall hvis informasjonen den meget høylytte og misfornøyde fyren foran meg i køen fikk var korrekt. ;)

Skrevet

Helt ok det :)

(så lenge jeg slipper å komme tilbake for å hente det og signere på noe mer, så er jeg egentlig fornøyd jeg)

Det ligge fint i postkasa mi og venter på meg til jeg kommer hjem, jeg trenger det jo ikke sånn med en gang. Må bare ha nytt jeg, pga navnebytte.

Skrevet

Ja, det stemmer at det kommer i posten. Jeg har nylig endret navn, og fått nytt førerkort. Husk å få med den nye signaturen din. Da jeg var innom trafikkstasjonen, var det en dame der som sikkert var ganske ny, og jeg kom jo heller ikke på at det var en signatur på kortet som måtte endres, så jeg måtte innom enda en gang, og få enda et nytt kort i posten (men slapp å betale for det, da). Signaturen og bildet henger sammen, så jeg måtte ta nytt bilde også. Det ble akkurat like mislykket som det gamle... Du kan oppgi hvilken adresse kortet skal sendes til, hvis du ikke vil ha det til den folkeregistrerte adressen. Det tok mindre enn en uke å få kortet. Dersom navneendringen har blitt registrert i folkeregisteret, ser de det der, hvis ikke regner jeg med du trenger vigselsattesten som bevis.

Skrevet (endret)

Takk for opplysningene. Da kan jeg få den tilsendt min foleregistrerte adresse om det tar mer enn ei uke, siden jeg bare er i den landsdelen ei uke.

Vigselsattest får de ikke , dette gjør jeg før bryllupet. Navneendringen er allerede registrert i folkeregisteret den, jeg har fått nytt pass også.

(Irriterende, jeg ville nemlig helst bytte navn den dagen jeg gifter meg, altså slik at vigselattesten var "beviset", men jeg har en navneendirngsbekrefting fra 3 uker før bryllupet jeg. Fordi politiet ikke utsteder eller endrer pass på bakgrunn av noe som helst annet enn foleregisteret, ingen papirer hjelper der nei, så for å få nytt pass måtte jeg bytte litt før. Så jeg bruker ikke det nye navnet enda. (Med mindre jeg signerer på noe som må kunne anses som dokumentflsk da)

Endret av Malama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...