Gjest flisespikka Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Tenkte bare å få ut litt frustrasjon her.... Ble for 1 mnd siden sammen med (og samtidig samboer med) mannen jeg har villet hatt i mange mange år og ikke trodde jeg kunne få. Er opp over ørene forelsket, og han er veldig snill og god. Men det er en ting som plager meg veldig - han er helt avhengig av pc'en sin (dvs pc'ene sine, han har 2). Først sitter han i timesvis foran PC'en på dagtid, surfer på aviser, laster ned musikk og sånt, og det er greit nok. Han bruker TV'n som skjerm så jeg er jo informert om alt han gjør og det er ikke noe 'snusk' han driver med Det er ikke sånn at han ikke kan gjøre noe annet, skal vi ut og handle eller noe så er det ikke noe problem å få han fra data'en, men hvis vi ikke har planer sitter han der, og hvis vi driver og rydder tar han seg ikke kaffe- eller røykepauser, men surfepauser. Greit nok. Men så kommer det som jeg vil klikke i vinkel av en vakker dag - når natta kommer så tar han laptop'en med seg i senga! Og så er det om å gjøre å ligge og surfe på akkurat de samme nettsidene han har brukt 4-5 timer på å surfe på, sist for 10 minutter siden. Leser igjennom alle avisene på nytt selv om det står akkurat det samme der som det gjorde noen miutter før. Virker nesten som han ikke kommer på hva han skal gjøre på nettet, så det blir til at han ser på de samme sidene om og om igjen. Dette er jo selvfølgelig drepen på sex-livet vårt, har som sagt bodd der 1 mnd, tror vi har hatt sex 3 ganger i løpet av den tida, pga den j**** pc'en... Han ligger og surfer helt til øya glipper og han sovner. Føler jo nesten at han gjør det for å slippe å ha sex med meg men så paranoid skal jeg ikke være. Vet at han kunne hatt mange verre uvaner men det sliter på meg likevel.... Kan ikke be han slutte med dette eller gi han noe ultimatum heller, er for redd for å miste han... Tips?
Tabris Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Det beste tipset er vel - som alltid - å snakke med ham. Ikke anklage eller angripe, men ta det opp med ham på en saklig og rolig måte. Vær ærlig, si at det plager deg når han tar laptopen med i senga, siden du har lyst at det skal være deres tid sammen. Spør om han ikke kan ta siste surferunde før dere legger dere, slik at dere kan nyte tiden i sengen sammen.
Gjest flisespikka Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Det beste tipset er vel - som alltid - å snakke med ham. Ikke anklage eller angripe, men ta det opp med ham på en saklig og rolig måte. Vær ærlig, si at det plager deg når han tar laptopen med i senga, siden du har lyst at det skal være deres tid sammen. Spør om han ikke kan ta siste surferunde før dere legger dere, slik at dere kan nyte tiden i sengen sammen. Ja, du har vel rett.... Før vi ble sammen overnattet jeg jo der nå og da, og da tok han den med i køya en kveld og da så jeg bare på han med store øyne og sa "Nå tuller du!" Så han vet nå at jeg ikke liker det....
Tabris Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Ja, du har vel rett.... Før vi ble sammen overnattet jeg jo der nå og da, og da tok han den med i køya en kveld og da så jeg bare på han med store øyne og sa "Nå tuller du!" Så han vet nå at jeg ikke liker det.... Utfra det du sier så virker det likevel som dere trenger å prate om dette, mer enn en slik kommentar.
Gjest flisespikka Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Prøvde forresten i morres å spørre han om han ikke kunne gi meg litt oppmerksomhet før jeg måtte dra på jobb? Jo, svarte han, og surfet videre uten en gang å se på meg. Så etter 30 min reiste jeg meg, tok klærne mine og gikk ut med et litt snurt 'hadet' men fikk ikke svar, øya hans var klistra i skjermen. Blir lei meg da og føler meg lite verdsatt...
Tabris Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Jeg mener definitivt dette er noe dere må snakke om. Samboer og jeg bruker selv en god del tid på nettet - både fordi vi er moderator/admin på diverse forum, skriver artikler og poster og generell surfing. Det fører i blant til at vi begge kan svare i en kort tone som viser at vi er opptatt - selv om det faktisk ikke er noe mer viktig enn at vi leser på et forum. Vi er klar over det begge to, og har blitt en god del bedre. Det har rett og slett blitt en tåpelig uvane som vi er på vei bort fra nå. Men det er viktig å være bevisst på slikt, og å evt. stoppe det før det går for langt. Jeg mener så absolutt at dere må sette dere ned og snakke om dette, og at du er 100 % ærlig, men likevel rolig og saklig.
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Jeg hadde klikket fullstendig. Kunne aldri vært sammen med en datanerd som måtte ha med PC`en i senga .. tror jeg hadde ledd meg ihjel og trodd han spøkte.
Gjest Miss Guided Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Høres lovende ut dette samlivet......... Da jeg var forelsket og til vi flyttet sammen 6 måneder etter og til første barnet var født så hadde vi sex hver dag, gjerne flere ganger om dagen og ikke begrenset til soverommet. En herlig tid, og det burde det jo være for dere også hvis dere kun har vært sammen en måned og bodd sammen like lenge. Det er jo innmari dumt at den mannen du ønsket så sterkt å få ikke er drømmemannen og heller foretrekker dataskjermen framfor deg, en lys levende kvinne. Her må det en skikkelig prat til, dere må lære å prate med en gang ellers blir dette problemet bare større og større. Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold.
Badlands Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Om det ikkje hjelper å prate med han, kanskje du rett og slett bør sende han ein e-post? Kanskje han er meir open for den slags kommunikasjon, via datamaskina... Har de ei datamaskin til i huset, utanom den han har med seg i senga? I så fall ville eg neste gong du har lyst på kos og han ligg med PCen i senga lata som eg skulle på do, og gått ut av rommet, satt meg ved ei anna maskin om de har ei, og sendt han ein e-post og spurt om han har lyst til å kose, og så gått og lagt meg og sett kva som skjer. For å gjere eit poeng ut av det, som kanskje er meir humoristisk enn anklagande? Det går ikkje an å ha det slik som no, i alle fall.
Gjest Bdog Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Prat, prat, prat. Det nytter ikke å prate med nettnarkiser. De trenger hjelp eller i det minste faste grenser. Sett et ultimatum. Ikke fler enn X timer per dag. Så får du selv finne på noe han/dere kan gjøre i stedet.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Prat, prat, prat. Det nytter ikke å prate med nettnarkiser. De trenger hjelp eller i det minste faste grenser. Sett et ultimatum. Ikke fler enn X timer per dag. Så får du selv finne på noe han/dere kan gjøre i stedet. Herlighet - skal hun foreslå noe å gjøre istedet?? Hva slags mann er det som ikke vet hva som skal gjøres istedet for å taste på en teit PC?
Gjest TaraTarantell Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Det her syns jeg er skikkelig rart og jeg hadde reagert på surfevanene hans generelt også. Nesten ikke sex siden han flyttet inn? han erstatter jo deg med en teknisk dings. pcn. det er jo helt sprøtt. hvorfor har du ikke klikket i vinkel fra før av? det hadde jeg...
Gjest TaraTarantell Skrevet 12. juni 2007 #13 Skrevet 12. juni 2007 Etter 1 måned, så irriterer du deg allerede? hæ? allerede? syns hun er sent ute med å irritere seg jeg da. bedre å si fra i begynnelsen enn ti år senere.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #14 Skrevet 12. juni 2007 Herregud! Jenta er jo opp over ørene forelsket som hun sier selv, og er redd for å miste han på tross av at han muligens venter på at hun skal si: skal vi ikke heller kose oss med litt www.sex.com i isteden da?
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 Er jo bare og be han begrense seg. Jeg hadde uansett hvor hekta jeg er på pc'en ikke tatt den med i senga. Selv kan jeg innrømme at jeg bruker flere timer på pc'en enn hva som er sunt men (u)heldigvis har jeg en sambo som er like opptatt med andre ting så det går greit. Jo da, han har faktisk klagd, men spør jeg om hva vi skal finne på får jeg bare beskjed om at han ikke vet.
Gjest Flisespikka Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 Får vel komme med en liten oppdatering Har for det første funnet ut at hans forrige dame som jeg vet han var glad i klagde over akkurat det samme, så da har det ikke noe med følelsene hans for meg å gjøre da. Har for det andre skjønt at han har en del komplekser ang. sex....tror han er litt misfornøyd både med utstyret sitt og ytelsen... Fikk meg litt i natt og da skjønte jeg at han har en del selvtillitsproblemer på området (skjønner overhodet ikke hvorfor men det hjelper jo ikke han...) Føler meg mye bedre nå som jeg mistenker at jeg ikke er eller har vært en del av problemet likevel Og hvis dere lurer på hvordan jeg fikk lurt han til å bry seg om meg i stedet for pc'en......strømmen gikk! (Ikke kødd!)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #17 Skrevet 20. juni 2007 Gutter er (ofte) kortenkte og er veldig sjelden de tenker at de forsømmer deg når han sitter på pc'en (takk, jeg vet selv).
Gjest Jytte Skrevet 20. juni 2007 #18 Skrevet 20. juni 2007 Får vel komme med en liten oppdatering Har for det første funnet ut at hans forrige dame som jeg vet han var glad i klagde over akkurat det samme, så da har det ikke noe med følelsene hans for meg å gjøre da. Har for det andre skjønt at han har en del komplekser ang. sex....tror han er litt misfornøyd både med utstyret sitt og ytelsen... Fikk meg litt i natt og da skjønte jeg at han har en del selvtillitsproblemer på området (skjønner overhodet ikke hvorfor men det hjelper jo ikke han...) Føler meg mye bedre nå som jeg mistenker at jeg ikke er eller har vært en del av problemet likevel Og hvis dere lurer på hvordan jeg fikk lurt han til å bry seg om meg i stedet for pc'en......strømmen gikk! (Ikke kødd!) jaja - du får bare sørge for at dere ikke betaler strømregningen ... men den har han vel allerede tatt i nettbanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå