Gjest 18åriggutt Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Hei, jeg er en elev som kommer til å gå ut med 3MX, 3FY og 3KJ, og leker litt med ideen om å være med å utvikle leker for barn. Hvilket studie tror dere da passer best for meg?
Bex Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Eller produktdesign? Finnes på Høyskolen i Akershus.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Hva tror dere om produktutvikling og produksjon på ntnu?
Gjest -eline- Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Hva tror dere om produktutvikling og produksjon på ntnu? Dette er nok mer et teknisk fag enn et designfag, dersom du ønsker å utvikle leker så tror jeg kanskje at Industrielldesign ved NTNU eller industridesign ved AHO eller produktdesign ved Høyskolen i Akershus er mer i rett retning. Industriell design ved NTNU er et siv.ing-fag som krever fordypning i realfag, det vil rett og slett si at studiet inneholder mer realfag enn de andre. På AHO og HiAk er det opptaksprøver (i tillegg til at man må ha generell studiekompetanse). Utifra det jeg har sett av oppgaver/snakket med folk som har studert der så er produktdesignlinjen ved HiAk den som er mest "kunstrettet", er endel som grenser opp mot kunsthåndtverk, uten at det nødvendigvis er et minus. Hva som passer hver enkelt kommer jo helt an på hva som er en interessefelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå