Gå til innhold

Mat til barn i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal har bestemt at ungene,på 7 år og 13 år.Skal få hamburger til hovedrett.Men kan vi ta det også til forretten.Syns det er vansklig.

Vi skal ha melon m spekeskinke og kalvestek til middagen.

Har noen enkle ider

Endret av Lund
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi skal har bestemt at ungene,på 7 år og 13 år.Skal få hamburger til hovedrett.Men kan vi ta det også til forrett.Syns det er vanslig

Hva er de andres forrett?

Kanskje dandert det litt på samme måte, men med pølseskiver i stedet for f. eksempel kamskjell.

Kanskje det er litt stas å få "voksenmat" med "barnesmak"...

Skrevet (endret)

Liker de ikke melon med spekeskinke da? I såfall kan de jo få det de også. Hvis ikke kan de få servert hamburgeren når dere får servert forretten og sitte med den gjennom hele måltidet. Problemet med barn er vel at de synes at det er vanskelig å skulle sitte lenge til bords (kanskje ikke så mye 13-åringen, men 7-åringer er ofte ikke av de mest tålmodige). Om de får to retter som de andre bryr de seg vel ikke så mye om?

Lykke til med bryllupet, forresten. :tommelsmil: Det nærmer seg vel med stormskritt nå? :)

Endret av bada
Skrevet

Vi gjør det så enkelt som at de spiser det vi andre spiser vi. Men vet man at ungene ikke liker maten som resten av selskapet skal ha så er det vel like greit å gjøre forskjell.

Evt kan de jo få litt nachos med dipp til forrett?

Skrevet

Hadde jeg vært 13 og invitert i voksenselskap, hadde jeg blitt innmari skuffet over å få barnemeny... Skinke med melon og kalvestek er da nokså barnevennlig mat i seg selv, med mindte ungene er veldig kresne?

Skrevet

Syns menyen deres hørtes veldig barnevenlig ut jeg. Min snart 8-åring hadde ihvertfall slukt både melon, spekeskinke og kalvestek. (Han er mye mere glad i stek og kjøtt enn hamburger.) Han ville nok spist melonen og spekeskinken hver for seg - men elsker begge deler :)

Skrevet
Syns menyen deres hørtes veldig barnevenlig ut jeg. Min snart 8-åring hadde ihvertfall slukt både melon, spekeskinke og kalvestek. (Han er mye mere glad i stek og kjøtt enn hamburger.) Han ville nok spist melonen og spekeskinken hver for seg - men elsker begge deler :)
Prob er at ungene ikke liker melon og spekeskinke,har du noen ider :sjenert:
Skrevet
Liker de ikke melon med spekeskinke da? I såfall kan de jo få det de også. Hvis ikke kan de få servert hamburgeren når dere får servert forretten og sitte med den gjennom hele måltidet. Problemet med barn er vel at de synes at det er vanskelig å skulle sitte lenge til bords (kanskje ikke så mye 13-åringen, men 7-åringer er ofte ikke av de mest tålmodige). Om de får to retter som de andre bryr de seg vel ikke så mye om?

Lykke til med bryllupet, forresten. :tommelsmil: Det nærmer seg vel med stormskritt nå? :)

2 mnd igjen

Skrevet

Synes Frey sitt forslag om nachos med dipp, var et godt forslag.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Beklager å si det, men slik ekstra dilling med så store unger, syntes jeg virker rart. Så store unger kan spise den samme maten som andre. Er det enkelte ting på menyen, som ikke faller så godt i smak, er det vel bare å la det ligge.

Hadde mine barn fått noe annet enn de andre, vet jeg at de ville syntes det var flaut. Da lyser det jo bortskjemte unger lang vei..

Skrevet (endret)

Ungene våre på 1 år, 5 år og 9 år, samt min bror som også var 9 år var med i vårt bryllup, de spiste den maten vi spiste.

Vi valgte å ha mat som også ungene liker for da blir alt mye enklere :)

Endret av m@msen
Skrevet (endret)
Beklager å si det, men slik ekstra dilling med så store unger, syntes jeg virker rart. Så store unger kan spise den samme maten som andre. Er det enkelte ting på menyen, som ikke faller så godt i smak, er det vel bare å la det ligge.

Hadde mine barn fått noe annet enn de andre, vet jeg at de ville syntes det var flaut. Da lyser det jo bortskjemte unger lang vei..

Hvis barna ikke liker menyen er det vel bare fint at brudeparet er villige til å tilby dem noe annet, vel? Det at du synes at det er rart synes jeg i hvertfall er en dårlig grunn til å la være å servere dem egne retter. For øvrig synes jeg ikke at det nødvendigvis vil føre til at det vil lyse bortskjemte unger lang vei. La nå andre organisere måltidene sine som de vil.

Når det er sagt er jeg enig med alle de som har sagt at menyen virker ganske så barnevennlig. Men det hjelper jo ikke hvis barna faktisk ikke liker maten.

Endret av bada
Skrevet

Vi hadde egen barnemeny til våre barn på 2 og snart 8 - men vår meny var ikke særlig barnevennlig.

De fikk:

- grønnsaker og dipp

- maccaroni & cheese

- "godteri dessert"

Det var min eldste som valgte menyen til segselv og søstern. (De hadde valget mellom 3 forretter, 3 hovedretter og 3 desserter.)

Skrevet

Vi skal ha barnemeny til de to yngste på 2 og 8 år. Det blir kylling og pommesfrites. Har konsultert med mamma'n til eldstemann før vi bestemte oss. Eldstemann er veldig kresen, så hun ville ikke fått fullt utbytte av vår meny. Ser ikke noe galt i å ha barnemeny :) Den skal forresten serveres sammen med forretten etter forslag fra hotellet.

Skrevet

Hva med en minipizza til forrett? Eller et tacoskjell hver?

Synes dere er snille, jeg, som ordner ekstra mat til barna. Da blir det en fest for dem og. forestiller meg at det ville vært utrolig kjedelig å være i langvarig bryllupsmiddag og ikke engang like maten... ;)

(Men prinsipielt er jeg i mot særmeny for barn på hverdager. Fest er litt annerledes...)

Skrevet (endret)
Hva med en minipizza til forrett? Eller et tacoskjell hver?

Synes dere er snille, jeg, som ordner ekstra mat til barna. Da blir det en fest for dem og. forestiller meg at det ville vært utrolig kjedelig å være i langvarig bryllupsmiddag og ikke engang like maten... ;)

(Men prinsipielt er jeg i mot særmeny for barn på hverdager. Fest er litt annerledes...)

Det tar jeg;-) foretten blir pizza og middagen blir hamburger

Endret av Lund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...