Floja Felíz Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Må bare få utløp for min frustrasjon og si at Notar SUGER!! Makan til elendig service har jeg aldri vært med på! Vi hadde nylig besøk av en av deres konsulenter for å få taksert bolig. Når vi nå har fått taksten viser det seg at den ikke er brukelig hos vår bank. Årsaken til dette er kun at det må stå eksplisitt at megler har vært på stedet og gjort en vurdering, og dette sto ikke i deres takstpapirer. Man får ikke tinglyst uten denne bekreftelsen. Etter mye frem og tilbake mellom oss, Notar og banken har dette fremdeles ikke ordnet seg på grunn av total mangel på velvilje hos Notar. Det kunne vært ordnet med en liten faks til banken. Vi bytter nå megler for ALDRI å benytte dem igjen. Vil bare melde fra om ELENDIG service i et spørsmål som kunne ordnes meget enkelt, noe som synes å være et gjennomgangstema hos Notar! :slåss: :evil:
Rosalie Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Er jo bare å ha fulgt med bittelitt i avisene de siste par årene, så vet man jo hvor elendig Notar er...
Floja Felíz Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2007 Ja, jeg vet. Vi gikk på reklamen om gratis takst, og angrer bittert på det...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Takst eller prisantydning? En rekke meglere har jo gratis prisantydning, så det er jo bare å prøve en annen Notar styrer vi alltid unna, leser ikke engang Notaravisen, vil ikke ha noe som helst med dem å gjøre.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Pass på at de ikke kommer med regning på dette tullet også. Noen andre jeg snakket med gikk også på reklamen deres og de ble truet med regning for den "uforpliktende taksten". Notar ga seg, men det er "liksom" lov å prøve seg ... Jeg ville verken kjøpt eller solgt gjennom Notar - de er en gjeng med ... wannabe meglere.
Gjest bada Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Finnes det virkelig meglere som tar betalt for å komme med verdivurdering/prisantydning? Vi hadde meglere fra to ulike firma på besøk for et par år siden i forbindelse med refinansiering og ytterligere låneopptak. Begge var på det rene med at vi ikke skulle selge. Først hadde vi en som banken sendte, og som var tilknyttet et meglerfirma de har tette bånd med. Men ettersom vi ikke var helt fornøyde med hans vurdering, kontaktet vi et annet meglerfirma, som takserte boligen vår til å 450.000 kr. mer enn den første megleren. Heldigvis gikk banken med på å legge verdivurderingen fra det siste firmaet til grunn for lånesøknaden vår. Uansett - jeg har alltid trodd at alle meglerfirma tilbyr gratis verdivurdering til alle, slik at det i praksis er boligselgerne som betaler for alle oss som vil ha verdivurdering av helt andre grunner enn salg (selv om det selvfølgelig ikke er særlig rettferdig).
Hobgoblin Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 (endret) Notar er jo kjent for å både være dyre og dårlige. (Og ærlig talt - hvem vil kjøpe bolig gjennom Notar når de reklamerer med at de skaffer selger den høyeste prisen? ) En bekjent solgte leiligheten sin gjennom Notar. Hun fikk forsåvidt grei pris, men var veldig misfornøyd med fotograf o.l. Fotografen klarte å få med røropplegget til både badet og til radiator i stue på bildene... Leifekorrigert. Endret 12. juni 2007 av Hobgoblin
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Synes det beste av Notar var her for noen uker siden hvor en av meglerene hadde klart å legge ut personnummeret til den ene selgeren på internett. Firmaet Notar la seg flate, men han kunne ikke skjønne at det var noe problem... Holder meg også langt unna Notar...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Notar har skikkelig dårlig rykte, ja... Og det med bildene - haha, det er så ofte de har flere bilder av et "pent" punkt på eiendommen, enten det er en lysestake eller et blomsterbed, som om det avgjør om du kjøper leiligheten eller ikke. I tillegg ofte uskarpe og intetsigende bilder - jeg skjønner ikke hvordan de klarer det? Selv "vanlige" folk uten fotointeresse klarer jo å ta mer beskrivende bilder på rappen... Men det som er dumt er at i et område jeg har sett etter hus, virker det som det ofte er Notar som selger de eiendommene jeg kunne vært interessert i (lav prisklasse..?). Tror faktisk de har mye dødsbo og sånt, for da har ikke alltid arvingene lyst til å bruke mye penger på megler, eller sette seg så mye inn i hvilken som er best. Dessuten det at de lover høyest pris..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå