Gå til innhold

Jente 11 1/2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Datteren vår på 11 1/2 har aldri vært tørr om natten. Det er 5-6 våte netter i uken. Vi begynte med motivasjon og belønning. Hun var kjempemotivert. Vi har prøvd alarm-matter i flere omganger siden hun var 5. Hun våkner aldri av dem, og svetter så mye at alarmen går av i ett sett. Hun har brukt vibrerende innlegg, men våknet ikke av det heller. Alt blir vått: Dyne og trekk, laken og pute. Hvis vi bruker stikklaken, blir det bare enda et laken å vaske.

For hver ny ting vi prøver, daler selvfølgelig både troen på helbredelse og motivasjonen til å prøve igjen.

Hun må veldig ofte på do om dagen, men da klarer hun å holde seg. Nå bruker hun Minirinspray, 6 dusjer hver kveld, det hjelper litt. Hun er aldri på overnattingsbesøk og gruer seg veldig til klasseturen til neste år. Hun står på venteliste til utredning, men det tar 1 1/2 år. Vi fikk brev om at det ikke var viktig nok...

Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. Faren hadde samme problem; Det varte til han var 14. Det hun er redd for er: Blir noen aldri kvitt det? PS: OG hvorfor får hun ikke hjelp? Det er et stort problem for dem det gjelder. Barn med slike problemer er

visst ikke viktige.

Det virker som om det har noe med søvnmønsteret å gjøre siden alle snakker om at barna ikke våkner av alarmmatten, og er nærmest bevisstløse om natten.

Trett mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ann å opperere hvis det vedvarer i voksen alder.Er noe galt med kroppens varslings-system.

Jeg var sengeveter yil 5 klasse,men matta hjalp meg.

Har nå problemer noen ganger når jeg har drukket,at jeg ikke våkner før om morningen og alt er vått.Spurte legen min som sa at operasjon kunne jeg kun få hvis det hadde vert et problem i edru tilstand.

Føler med din datter.Jeg var heller ikke med på noen klasseturer.Jeg sa jeg ikke hadde lyst,men det var jo pga.at jeg måtte ha på bleie at jeg ikke turde/ville.

1-av 5 5 åringer og 1-av 10 10 åringer er sengeveter.

Håper din datter snart blir tørr så hun kan leve normalt.

Lykke til!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg var sengevæter til jeg var ca. 20 år, da fikk jeg minirin. Dette hjalp med en gang. Jeg brukte det i 3-4 år, når jeg sluttet måtte jeg fortsatt på do om natta, men våknet av det. Da jeg var 27 fant jeg ut at jeg hadde cøliaki. Etter at jeg begynte på glutenfri diett forsvant problemet fullstendig og jeg kan nå sove hele natta uten å være oppe på do. Jeg tror at det som skjedde var at tarmen ikke klart å ta opp mineraler og salter slik at veskebalansen ble forstyrret. For å finne ut om man har cøliaki trengs kun en enkel blodprøve, det er i alle fall verdt et forsøk.

Håper det ordner seg.

• 21 år senere...
Skrevet

Uff, leit å høre at hun ikke får hjelp. Ikke send henne på klassetur med bleie - men om det er et sted i nærheten kan hun delta på dagen?

Anonymkode: b8621...ae5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff, leit å høre at hun ikke får hjelp. Ikke send henne på klassetur med bleie - men om det er et sted i nærheten kan hun delta på dagen?

Anonymkode: b8621...ae5

21 år senere? 

Anonymkode: b2c75...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...