Eliza Doalot Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Vesla skal begynne i barnehage til høsten og jeg må innrømme at jeg er helt blank på hva hun trenger i den forbindelsen. Hva og hvor mye trenger hun av klær/utstyr, og hva/hvor mye oppbevares i barnehagen? HVor mye mat pleier dere å sende med, evt hva slags mat? Er det noe annet jeg burde lurt på som jeg har glemt å spørre om, så skriv gjerne svaret på det også...
Ulrikke Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Det kommer litt an på hvor gammel vesla di er, da ; Snuppa mi er 19 mnd, og begynte i bhg 10 mnd gammel. Jeg jobber i tillegg i bhg selv. Litt avhengig av alder trenger hun regntøy, gummistøvler, uforet dress/dress med avtagbart fôr og sko når hun begynner. Evt regnvotter/solhatt/lue/vanter, det kommer jo helt an på været i august... Skiftetøy! Jeg har som regel 2-3 fullskift liggende. Det kan godt hende at de tømmer melkeglasset og bader i vanndammen samme dag... Ellers trenger hun evt bleier, solkrem, hvis hun skal sove må du avtale med barnehagen om dere skal ha med vogn eller seng eller hvordan det gjøres der (snuppa mi sover i vogn som vi har stående i barnehagen - vet om andre som må ta vogna fram og tilbake hver dag, sånt varierer). Og evt smokk/bamse hun pleier å ha når hun sover. Vi sender med 1-2 brødskiver, middagsrester, og gjerne en ostebit, et par kjøttboller, en fiskekake... Frukt og drikke får de i barnehagen. Noen barnehager stiller med måltider. Det varierer. Spør i barnehagen om hva de synes hun trenger! Du kan godt spørre før hun begynner, det er bare positivt!
Gjest kaffedama Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Takk Ulrikke for godt svar. Jeg lurer på det samme. (Første barn skal begynne i barnehage 20. august, da er han 14,5 mnd.) Vi har vært så heldige å bli invitert til barnehagen på onsdag for å hilse på, så da får jeg vel sjansen til å stille alle de dumme og mindre dumme spørsmålene. Er dette vanlig i alle barnehager?
Eliza Doalot Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2007 Takk for svar! Hun vil være 13 mnd når hun starter. Jeg håper vi også får et møte i forkant av starten eller på annen måte litt mer info, men jeg aner ikke om vi gjør det. Jeg er helt ny i dette gamet.
liv Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Vi sendte alltid ut brev vi der vi fortalte om barnehagen, rutiner, primærkontakt, og hva vi anbefalte av minimum utstyr til å ha i barnehagen. (Klær/utetøy/skotøy)
Eliza Doalot Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2007 Vi sendte alltid ut brev vi der vi fortalte om barnehagen, rutiner, primærkontakt, og hva vi anbefalte av minimum utstyr til å ha i barnehagen. (Klær/utetøy/skotøy) Åhh, så fint! Du veit kanskje om det er vanlig i hele Oslo?
Imax Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Er ny i gamet selv, men har tenkt på følgende: Matboks Regntøy Sko/støvler En liten sekk? Ellers er det vel standard ting som man uansett må ha når ungen er borte, som skift, bleier, smokk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå