Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

På spørsmålet på jobbintervju, svarer dere ærlig på spørsmålet hvor mye tjener dere i nåværende jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørsmålet har jeg aldri fått, og jeg kan heller ikke se at det er et relevant spørsmål for intervjuer.

Skrevet

Jeg har heller aldri blitt spurt om det, men om jeg ble det hadde jeg aldri i veien løyet om det. Å lyve på et jobbintervju er noe av det dummeste man kan gjøre.

Slik jeg ser det har man to valg, man kan enten svare ærlig, eller si at man ikke vil svare på spørsmålet.

Skrevet

Jeg fikk faktisk det spørsmålet på forrige jobbintervju. Forsøkte å snakke litt rundt det uten å bli konkret, men de presset på. Til slutt sa jeg hva jeg tjente, og at jeg lå i lønnsforhandlinger, og ventet lønnstigning. Men jeg syntes det var ubehagelig å bli presset på dette punktet på første intervju. Derimot ble det ikke nevnt på andregangsintervjuet.

Og jeg fikk jobben.

Skrevet

Jeg har fått spørsmålet, og har svart ærlig.

Har da svart med total-lønn, dvs inklusive bonuser og andre tillegg som feks bilgodtgjørelse.

Har også svart ærlig på hva jeg forventer av lønn i ny jobb.

Skrevet

Jada, det er jeg alltid ærlig om. Tok en råsjanse i et jobbintervju en gang da spørsmålet kom opp, svarte at jeg ønsket minst 5 kr mer i timen enn min daværende jobb, eller var ikke stillingen intr. for meg. Vet ikke om jeg vil anbefale å gjøre det, men jeg fikk jobben.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke avgjørende for ny arbeidsgiver hva du tjente i fortiden. Det avgjørende er naturligvis at erfaringen du har tilegnet deg og ny sektor/arbeidsgiver tilsier at lønnen er på et helt annet nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...