Bente:) Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Jeg fikk en såkalt Frierring i hvitt gull med diamanter på. Det er kun jeg som har ring nå. Denne ringen flytter jeg simpelthen over på venstre når gifteringen skal på
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Putta den i smykkeskrinet og gremmes over at den i det hele tatt er blitt innkjøpt. Et frieri trenger på ingen måte en ring, mener jeg.
-Alvildebrud- Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Jeg skal ha begge på samme finger Det er fint! Har du kjøpt to som passer sammen da? Jeg mener, tenkte du på det da du valgte gifteringen?
♥Mirella♥ Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Jeg kommer til å fortsette å bruke frierringen, men forlovelsesringene blir jo byttet ut med gifteringer. Kommer nok bare til å legge de i et smykkeskrin så lenge, må tenke litt på hva vi skal gjøre med de. Hvis vi får barn noen gang kunne det jo være en idé å smelte de om til smykker og gi til barna eventuelt.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Det er da enkelt og logisk: man har forlovelsesring, og setter gifteringen utenpå forlovelsesringen slik at man har to ringer på samme finger. Hva er poenget med å gjemme bort forlovelsesringen?
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Selger den vel! Kødda Satte den på samme finger som gifteringen
Gjest lillelou Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Bytter den over på andre hånda. Som "forlovelsesring" har jeg en alliansering med èn diamant- gifteringen er i gult,børstet gull. Dessuten er gifteringen så bred at det blir for mye med de to på samme finger, ellers hadde jeg kanskje gjort det sånn.
Branna Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Min forlovelsesring er en i keltisk design i sølv, og selv om jeg er svært glad i den, så kommer jeg til å slutte å bruke den når jeg har giftet meg. Den passer ikke til å sitte på samme fingeren som gifteringen, siden den er i sølv, og på venstre hånd har jeg en diamantring som jeg ikke vil bytte ut. Vi tenkte vi skulle kjøpe en fin eske med plass til begge forlovelsesringene og sette de på en hylle vi har, slik at vi alltid kan se dem. Er litt sentimentale begge to, og vil ikke gjemme bort noe vi ar båret så lenge som et tegn på vår kjærlighet. Ellers kan vi to ta dem i et kjede og bære dem rundt halsen av og til.
øyenstikker Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 Det er fint! Har du kjøpt to som passer sammen da? Jeg mener, tenkte du på det da du valgte gifteringen? Jeg tenkte ikke på om den kom til å passe med gifteringen. Men det viser seg at den kommer til å gjøre det har en alliansering m 1 diamant i hvittgull til forlovelsesring. (den han fridde med) Gifteringene blir i gultgull med gravering utenpå fylt med platina. Jeg synes iallefall de passer sammen Men jeg har og en forlovelsesring i gull lik som hans. Den kommer vi til å legge bort å evenyuelt smelte de om. (vi var så unge når vi forlovet oss, at vi satte ikke dato for bryllup før 4 år etter forlovelsen. da ble det skikkelig frieri:-)
Dragona Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 Skal bruke forlovelsesringen vi. Skal levere dem i morgen og få pusset på dem og gravert inn ny dato:) Vi har snorre ringene.. vil ikke bytte den gitt
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Har forlovelsesringen på høyre hånd og gifteringen på venstre.
Irmelinn Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 jeg aner ikke hva vi skal gjøre med de. Forlovelsesringene passer ikke med gifteringene så vi/jeg blir kanskje å ha den i et kjede rundt halsen eller sette de i en åpen eske på en hylle. Vi får se hva vi finner på etterhvert.
Maja_83 Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 Vi vurderer å beholde forlovelsesringene våre på høyre hånda og så sette gifteringene på venstre ringfinger ettersom det er nærmest hjertet :rødme:
Gjest Pesto Skrevet 12. juni 2007 #17 Skrevet 12. juni 2007 Har forlovelsesringen på høyre hånd og gifteringen på venstre. Nå må jeg bare slenge ut et spørsmål her for dette skjønner jeg ikke helt: Hvilken hånd skal gifteringen på? Jeg har sett at de fleste har den på høyre, mens her fant jeg noen som sier venstre. Gjøres dette forskjellig?
Gjest Pesto Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Skal bruke forlovelsesringen vi. Skal levere dem i morgen og få pusset på dem og gravert inn ny dato:) Vi har snorre ringene.. vil ikke bytte den gitt Vi også, pusser de opp og setter en stein i min. Funker fint, ser sikkert nye ut likevel, særlig den som fikk seg en stein
Gjest lillelou Skrevet 12. juni 2007 #20 Skrevet 12. juni 2007 Nå må jeg bare slenge ut et spørsmål her for dette skjønner jeg ikke helt: Hvilken hånd skal gifteringen på? Jeg har sett at de fleste har den på høyre, mens her fant jeg noen som sier venstre. Gjøres dette forskjellig? Norsk tradisjon er høyre hånd, men i stort sett resten av verden er det venstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå